Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

nope, win 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfa347
nope, win 7

Min är också felande i windows 7 inte upp&ner utan en kvarts varv fel. Har dock ingen lösning tänkte bara så du vet att du inte är allena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naesa
Min är också felande i windows 7 inte upp&ner utan en kvarts varv fel. Har dock ingen lösning tänkte bara så du vet att du inte är allena.

samma sak här, upp och ner

Permalänk
Medlem

Det finns media-funktioner på tangentbordet där man kan trycka play, stop, forward, back med Fn + Piltangenerna.

Går det att få de knapparna att fungera på Spotify?

Just startas bara Media-spelaren i Win 7.

Vet inte om jag bara inte hittar i Win 7 men hittar ingesntans där jag kan ändra inställningarna för de knapparna.
Någon som ha svaret?

Permalänk
Medlem

Dassig skärm?

Jag testade en kollegas ULV30T och är intresserad av att köpa en själv men jag tycker skärmen är väldigt dålig!

När jag ställer min ULV30T bredvid min gamla Sony Vaio ser det ut som att det är en dassig hinna över skärmen. Färgerna är så mycket klarare, skarpare och finare på Sony Vaio.

Är det skärmen som är av låg kvalitet eller en fråga om inställningar? Jag har testat skärmen i läget High Performance.

Eftersom jag tycker skärmen är för dålig så har jag börjat titta på att gå upp i pengar och köpa ASUS PRO5GVS istället (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=517319). Vet någon om skärmarna är samma i alla Asus datorer eller om den är bättre i PRO5GVS?

Permalänk

Menar du att alla färger är klarare, skarpare och finare eller bara de mörka? Om jag jämför Asus egna svarta skrivbordsbakgrund mot Windows 7 blåa standard bakgrund, så upplever jag skärmen dassig med Asus svarta bakgrund, men superb med Win7 blåa färgglada bakgrund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sardaukar
Menar du att alla färger är klarare, skarpare och finare eller bara de mörka?

Alla färger är mycket klarare, skarpare och finare på min Sony Vaio, inte bara de mörka. Hade jag inte jämfört skärmarna så hade jag kanske inte tänkt på det så mycket men det är verkligen otroligt stor skillnad så nu kan jag inte sluta tänka på det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jompasvend
Men igår köpte jag via steam Mass Effect och det funkar inte!

Nu hände detta för ett tag sen men det kanske hjälper dig ändå; patcha spelet till v. 1.01 Det hjälpte för mig i alla fall. Har också en UL30VT.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chom
Alla färger är mycket klarare, skarpare och finare på min Sony Vaio, inte bara de mörka. Hade jag inte jämfört skärmarna så hade jag kanske inte tänkt på det så mycket men det är verkligen otroligt stor skillnad så nu kan jag inte sluta tänka på det...

Skärmen är väl UL30VT's svagaste sida. Vaio har ju erkänt bra skärmar.
Tycker mig också se som en tunn "bubblig" hinna över skärmen när jag jämför med min Vaio. Men man får vad man betalar för, det är en billig laptop med i övrigt mkt bra komponenter och hög kvalité för pengarna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sardaukar
Menar du att alla färger är klarare, skarpare och finare eller bara de mörka? Om jag jämför Asus egna svarta skrivbordsbakgrund mot Windows 7 blåa standard bakgrund, så upplever jag skärmen dassig med Asus svarta bakgrund, men superb med Win7 blåa färgglada bakgrund.

den skrivbordsbakgrunden är faktiskt väldigt dålig, den är inte ens HD upplöst.

Permalänk

Är det något som skiljer sig mellan:

Asus UL30VT-QX029V
Asus UL30VT-QX008V
Asus UL30VT-QX030V

Eller är det bara för att olika butiker ska kunna vara "billigast"?

Permalänk
Medlem

fick min nu men hittar inte cdkey? serial nyckel så att säga? vart ska den vara? vet löjlig fråga men hittar inte:(

Visa signatur

johan572

Permalänk
Medlem

under datorn finns key

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Finns det inget annat program man kan använda istället för Power4Gear Hybrid för att konfigurera profiler som power saver och high performance? Det fungerar inte så bra för mig. Den vägrar använda Intels ibland och jag blir tvungen att starta om datorn.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ni som installerat om nytt windows på era (rent),.. har ni fått det att fungera med dubbla grafikkort? vill inte riktigt fungera för mig, hittar båda två men gul triangel på båda. :/

tips?

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Såg att det kommit nya uppdateringar på Asus hemsida. Är det någon som vet vad den här ska vara?

Citat:

Version V1.0.0.1
VGA patch
Please install UL50 VGA patch before NVIDIA hybrid VGA driver, and don’t install the patch again in WIN7 OS.
File Size 116.77 (KBytes)

Permalänk
Medlem

Hehe, det var efter jag körde in den som allt brakade ihop..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Ni som installerat om nytt windows på era (rent),.. har ni fått det att fungera med dubbla grafikkort? vill inte riktigt fungera för mig, hittar båda två men gul triangel på båda. :/

tips?

Om jag inte minns helt fel så var det dessa jag tog hem från asus:

Power4Gear Hybrid Utility
ATK Generic Function Service
ASUS ATKOSD2
ATK Hotkey
ATKACPI Driver

Törs inte ta gift på det men dessa borde räcka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naesa
Om jag inte minns helt fel så var det dessa jag tog hem från asus:

Power4Gear Hybrid Utility
ATK Generic Function Service
ASUS ATKOSD2
ATK Hotkey
ATKACPI Driver

Törs inte ta gift på det men dessa borde räcka.

Har lagt in dessa, händer inget när man trycker på "byt kort knappen"

Det blippar till med ny OSD bild men den blinkar inte till i skärmen som den gjorde på "orginal setupen"

EDIT: lite omstarter och nu fungerar det, helt magiskt..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johannisson
Är det något som skiljer sig mellan:

Asus UL30VT-QX029V
Asus UL30VT-QX008V
Asus UL30VT-QX030V

Eller är det bara för att olika butiker ska kunna vara "billigast"?

Asus UL30VT-QX029V Svart färg med Atheros WLAN
Asus UL30VT-QX008V Silver färg med Atheros WLAN
Asus UL30VT-QX030V Silver färg med Intel WLAN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
Asus UL30VT-QX029V Svart färg med Atheros WLAN
Asus UL30VT-QX008V Silver färg med Atheros WLAN
Asus UL30VT-QX030V Silver färg med Intel WLAN

Ok, tack för svaret.

Är det någon skillnad i stabilitet eller hastighet på dom olika Wlan:en?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johannisson
Ok, tack för svaret.

Är det någon skillnad i stabilitet eller hastighet på dom olika Wlan:en?

De ska inte vara det men beroende på vem du frågar så finns de säkert delade meningar. Vissa föredrar säkert Intel medans andra föredrar Atheros.

Permalänk
Medlem

vilken knapp trycker man för att välja boot device under start?? det går för snabbt och jag hinner inte med med mina chansningar!!

Det jag testat är, delete, f2,f10,f12,f6,f8. Borde var nån av dem tycker man...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
vilken knapp trycker man för att välja boot device under start?? det går för snabbt och jag hinner inte med med mina chansningar!!

Det jag testat är, delete, f2,f10,f12,f6,f8. Borde var nån av dem tycker man...

ESC

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så slutade det trådlösa funka på min dator av denna modellen, windows felsökning gav unknow error (oväntat....)

när man trycket fn f2 så lyser bara bluetooth symolen upp och inte det trådlösa

Någon som vet vad felet är / hur man kan hitta felet?

EDIT: det fixade sig på nåt sätt windows lyckades un-disabla det trådlösa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
flera som frågat om Hårddisken och jag har mer eller mindre fått bekräftat att de är nya hårddiskar med någon form av anti skak funktion. Så de är därför just när du lyfter eller tippar datorn du kan höra ett svagt tickande. Men de behöver alltså inte betyda att Hårddisken är trasig utan att den ska reagera så.

Tyvärr är enda sättet att få bort detta att starta om datorn.

/Johan

Permalänk
Medlem

Nu har jag upplevt de problem som många andra tycks märka av också.

När jag belastar WLAN'et så går datorn i princip inte att använda, program hänger sig, det går ej att titta på film och även spel hänger sig.. finns det någon lösning på detta än?

utorrent igång, laddar i 500kb/s då är det kört.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis köpt min UL30VT samt en SSD disc. Startade IA Recovery Bruner och den brände totalt fyra skivor.

Satt in nya HDD installerade alla skivor och sen när det är klart och ska vidare till instalationen så står det med röda stora bokstäver "ERROR".

Någon som vet vad det kan vara för problem eller har något annat tips, tex vart man kan hitta en "ren" installation av Win7 SWE och sen använda nyckeln på datorn?

*Uppdatering

Har nu även prövat med en "ren" Win7 installation men så hittar den inte min SSD och ber mig hitta drivrutinerna till den. Har inga problem att hitta den i BIOS.

Ska flyga iväg senare i eftermiddag, vill få min dator och funka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lagzor
Har precis köpt min UL30VT samt en SSD disc. Startade IA Recovery Bruner och den brände totalt fyra skivor.

Satt in nya HDD installerade alla skivor och sen när det är klart och ska vidare till instalationen så står det med röda stora bokstäver "ERROR".

Någon som vet vad det kan vara för problem eller har något annat tips, tex vart man kan hitta en "ren" installation av Win7 SWE och sen använda nyckeln på datorn?

*Uppdatering

Har nu även prövat med en "ren" Win7 installation men så hittar den inte min SSD och ber mig hitta drivrutinerna till den. Har inga problem att hitta den i BIOS.

Ska flyga iväg senare i eftermiddag, vill få min dator och funka.

De stora ERROR kommer upp när man försöker installera en Windows version som inte stämmer med den som datorn levererades med.
Låter märkligt om du använt Asus Receovery. Ring vår support e mitt tips: 0858769407

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret, pratade precis med supporten.
Det ända svaret han kunde ge mig var att "vi rekommenderar att sätta tillbaka den gamla hårddisken". Sen kunde han inte svara på vilka hårddiskar som datorn stöder. Vilket inte hjälpte mig direkt... Borde ju stödja en Intell SSD.

Kan man inte bara slänga med en recovery skiva när man köper en dator?

Något mer tips?