Permalänk
Medlem

Funkar Mac tangentbord till PC ?

Som topic lyder, funkar detta tangentbord till PC? http://store.apple.com/se/product/MB110S/A?fnode=MTY1NDA1Mg&m...
Funkar de till spel oxå tro ? Anledningen till att jag vill ha ett sånt tangentbord är att dom är sjukt stilrena

Mvh/ Syde

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
Tja tja ! http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-110793.html there u go !

seå de funkar alltså ?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syde
seå de funkar alltså ?

Yeah , men du har inte "windows" knappen bara

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Varför skulle det INTE fungera?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
Yeah , men du har inte "windows" knappen bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Varför skulle det INTE fungera?

windows knappen tycker jag bara är jobbig ^^

tänkte om de va nå drivrutiner eller nått

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Inaktiv

control -> control
option (alt) -> alt
command -> windows

Jag har ett Apple keyboard utan numerisk del. Alla knappar funkar inte i Windows, men kör man nåt OS med linuxkärna så funkar det perfekt.

Permalänk
Medlem

jag splar med ett apple tngentbort, jag gillat de låga napparna bättre än alla gaming bord jag testat och det funkar kanon, dock saknar jag den nueriska delen vilket kan vara jobbit iblan när man skall sriva myccket siffror men jag överlever

Permalänk

Jag kör med det just nu, saken är den att du måste "binda" om knapparna med något program som t.ex. AutoHotkey för att kunna använda mediknapparna. Att tänka på är att det kan bli som för mig att knappen Fn samt knappen Eject ej kan registreras av windows. Dessa knappar blir då döda och du måste därför vänja om dig, ctrl kommer sitta ett snäpp till höger osv. Även om man vad jag vet inte kan plocka bort tangenterna för att ta bort smulor och liknande så tycker jag att det funkar väldigt bra att torka av smuts och lite spill vatten/saft. Jag själv spelar med tangentbordet och kan känna att jag kommer åt fel knapp men det kan väl ses som en vanesak(har haft mitt sen mitten av oktober). Lycka till om du bestämmer dig för att använda Apple Keyboard.

Om du är intresserad skulle jag kunna skicka min konfigurationsfil/startfil för AutoHotkey.