Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Ni som spelat BF2 på relativt hög nivå. Hur upplever ni spelet? Jag tycker det verkar vara någon noob-version av Battlefield och ingen prone vad är detta liksom? Vissa vapen är lite för bra t.ex pistolen Colt .1911 Hur pricksäker som helst, man kan trycka ut ett mag på under 2sec och dödar allt. Jag tycker den här hel festligt, men den är nog lite för bra i mitt tycke. Folk måste ju bli lessna när man möter dom 1v1 och dom har en assult rifle och man själv en liten fjösig pistol.

Har inte riktigt bestämt mig ännu vad jag tycker om avsaknaden av prone. Annars måste jag säga att jag tycker spelet är riktigt roligt. Vapen och annat lär ju tweakas precis som i alla andra tidigare versioner.

Permalänk
Inaktiv

"Mammmaaaa jag vill också flyga UAAAaaaavvvvv"

Permalänk
Medlem

dåligt att det inte finns autobalansering, spelade på en server förut, 3 vs 7 och folk vägrade jämna ut lagen, höll sig så iallafall i 20 min. riktigt dåligt.

sedan har jag märkt att om du spawnar med ett kit, sedan plockar upp ett annat, så får du fortfarande poängen som om du var det spawnade kittet.
Spawnar engineer, plockar upp ett medic kit, dödar 5 snubbar och det räknas som att jag dödade dom som engineer.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Irriterande, fick en nyckel från fileplay.com men nu säger battlefield att den redan används när jag ska regga den..

Permalänk
Medlem

Något som är mer störande är den så pass dåliga skadan på vapnen, sköt med sniper M24 på kanske 5m håll utan att döda på 1 skott, något som låter minst troligt, samma sak gäller automatvapnen då man kan spreja helt vilt i någon utan att personen dör.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Någon mer som upplever att spelet kan rycka till då och då? Detta sker med jämna mellanrum och det blir inte värre när det tex. är mkt som sprängs/förstörs dvs vid mer krävande scenarion.

Jag har kollat pingen och den är ok samt att jag har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

Nu har jag iofs inte kollat fps:en då jag inte har någon aning om hur man gör men jag tycker att min hårdvara borde klara spelet. Har testat dra ner grafikinst. till medium på allt men det är fortfarande lika.

Min gissning kan ju vara att det fortfarande är en beta, men jag tänkte höra om någon annan som upplevt detta?

Datorn ser ni i sign.

Har kollat tempen på cpu samt grafik.
Temp på cpu är: 45-50 grader och grafik 50-60 grader vilket inte borde vara för högt(?).

Läste i ett tidigare inlägg över att stänga av HSBA(?) samt sätta BLOOM=false, hur gör man isf. det?

mvh manutd

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Har vapnen fel stats i menyn? för m24 har bättre stats en SV98 men ändå är SV98 bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Någon mer som upplever att spelet kan rycka till då och då? Detta sker med jämna mellanrum och det blir inte värre när det tex. är mkt som sprängs/förstörs dvs vid mer krävande scenarion.

Jag har kollat pingen och den är ok samt att jag har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

Nu har jag iofs inte kollat fps:en då jag inte har någon aning om hur man gör men jag tycker att min hårdvara borde klara spelet. Har testat dra ner grafikinst. till medium på allt men det är fortfarande lika.

Min gissning kan ju vara att det fortfarande är en beta, men jag tänkte höra om någon annan som upplevt detta?

Datorn ser ni i sign.

Har kollat tempen på cpu samt grafik.
Temp på cpu är: 45-50 grader och grafik 50-60 grader vilket inte borde vara för högt(?).

Läste i ett tidigare inlägg över att stänga av HSBA(?) samt sätta BLOOM=false, hur gör man isf. det?

mvh manutd

Det är väl bara dx 9 som körs än så länge så effektiviseringarna i de effektiviseringar man får i dx 10 och 11 ger ingen vinst ännu.

Felet lär ju vara ditt grafikkort, ta hem fraps, http://www.fraps.com/download.php
och se hur fps'en går.

Jag har inte upplevt några ryckningar alls.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

jag får stabilt när jag kör på medium grafik, går att köra på high men när man börjar komma ut till det öppna och det smäller och alla skjuter märker man av att det droppar till runt 40, men kör just nu på allt low förutom lvl of detalj och detalj på medium så man slipper att landskapet förändrar sig när man rör sig framåt för det är grymt irriterande, för jag kan fan inte köra sniper när man är nere på 40 fps nu när jag ligger spikat oftast på v-sync 60 fps går det shit bra med sniper

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det är väl bara dx 9 som körs än så länge så effektiviseringarna i de effektiviseringar man får i dx 10 och 11 ger ingen vinst ännu.

Felet lär ju vara ditt grafikkort, ta hem fraps, http://www.fraps.com/download.php
och se hur fps'en går.

Jag har inte upplevt några ryckningar alls.

Har inte testat fraps förr men jag hoppas att det blev rätt.

Fick dessa värden:

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
452 4464 87 120 101.254

FPS
118
112
94
89

Detta med följande inst.:
1280x1024
Medium

Har kört ett test genom Sys. Req. Labs:
http://img18.imageshack.us/img18/1300/namnlsrv.jpg

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

ja behöver verkligen en ny processor :-/ kör med allt på lägsta och får ändå inte mer än ca 30 FPS

dator i sign

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

köp inte nåt nytt baserat på betan, vänta tills ett demo kommer ut .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
köp inte nåt nytt baserat på betan, vänta tills ett demo kommer ut .

Med allt på lägsta och inte mer än 30fps så lär inga buggfixar och optimeringar ge en tillräcklig boost för att det skall vara spelbart.

Permalänk
Medlem

MarkSix: Devildoll kanske menade att det ger en mer korrekt bild av vad han behöver köpa/uppgradera om han väntar till ett ev demo kommer. Men vad vet jag.

Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

skojjar du eller, tror nog ett 4870x2 skall räcka.... och en 3.2ghz dual core borde räcka, det är bara så ooptimerat som det kan bli, ungefär som GTA 4 var när det kom ut till pc.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Lol min gameplay at 11.25 hahaha.

Permalänk
Medlem

Betat är inte optimerat till max, har ju inte ens high på grafik inställningar och Vsync funkar ju inte för fem öre xD m.m.. Så vänta till demon kommer för betan kan man inte lita på även nya rigs har problem i betan.

Min dator i sigen ligger jag på 50-70fps medium 1680x1050 om jag sätter allt på max så får jag 45-60fps xD

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Är väl min tur nu att komma med lite åsikter angående betan det mesta har väl säkert redan sagts.

Är det bara jag som har delay ibland? för ibland så tror jag att det inte är det men så kommer det nån springandes från 5 m och jag skjuter på han men han dör inte och så Knife och jag e död.... så det känns ju som att man har delay rätt ofta ändå och ja vissa grejer kan ju då bero på delay eller så känns spelet bara så.

Ibland så har det ju hänt att en sniper har skjutit mig och att jag dör några sec senare bakom stridsvagnen.

Tycker att ljudet på M320 är helt fail.

M1911 känns riktigt OP och då undrar man hur kommer revolvern see ut assault rifles ser ju redan lite ut som vatten pistoler jämfört med m1911 och hur kommer det vara när man har revolvern?

Är nog inte heller den enda som råkat ut för att man blir skjuten av en raket i ett rum och dör medans personen som skjutit och står mindre än en meter ifrån överlever......

Och ja sen tål ju folk som fan ibland så man nästan börjar tro att det är RoboCop man skjuter på..

Sen har man ju också blivit dödad av personer med kniven på ett antal märkliga sätt som exempel genom väggen.

Server Browsen är ju heller inte den bästa har nästan bara använda Join Game direkt för använder man browser så tar det ett år innan den har laddat klart och eftersom det tar så lång tid så när den väl är klar så är alla servers med 20+ personer ialla fall fulla. (händer också servers med mindre folk inne men mest handlar det om det som har lite fler) Skulle väl gissa på att det är 1 av 15 jag kommer in på.

optimeratingen är väl inte heller den bästa.

Det är väl några av sakerna finns väl en bra del till att lägga till.

Ska väl också säga till om att ja jag vet att det är en beta och vissa av dessa saker kommer vara fixade eller redan är det.

Några frågor också hur är det man kollar fps?
För har lust att kolla med hur mycket den går ner när jag höjder från medium (som jag kör nu) till high för sist jag testade så började det hacka hela tiden.

Nån som vet hur mycket exp det kommer krävas för att kunna unlocka allt på en klass samt vad högsta och max exp kommer vara för lvl. (edit: när spelet släpps.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05

Några frågor också hur är det man kollar fps?
För har lust att kolla med hur mycket den går ner när jag höjder från medium (som jag kör nu) till high för sist jag testade så började det hacka hela tiden.

Ladda ner fraps för att kolla fps.
http://www.fraps.com/download.php

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
Har vapnen fel stats i menyn? för m24 har bättre stats en SV98 men ändå är SV98 bättre.

Kan bara hålla med, mindre bullet drop och snabbare kulor.
Jag vet inte om den är kraftfullare men bättre är den allt.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Mina fps:
Min 42,
Max 85,
Avg 60.600

1920x1080
Allt på max.
HBAO off
AAx8
AFx16
Bloom on

Så jag är nöjd.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Ladda ner fraps för att kolla fps.
http://www.fraps.com/download.php

aha ok tack så mycket ska ta och hämta den imorr och see vad man får trodde först att det redan fanns kanske nåt i spelet så man kunde kolla fps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
l1NMlHto2YM

Lol min gameplay at 11.25 hahaha.

Haha, grattis
kul program

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Med allt på lägsta och inte mer än 30fps så lär inga buggfixar och optimeringar ge en tillräcklig boost för att det skall vara spelbart.

Fel, eftersom att du har väldigt mycket sämre prestanda än vad du borde ha så är risken ganska stor att det är just en bugg, som säkert fixas så småningom.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Med allt på lägsta och inte mer än 30fps så lär inga buggfixar och optimeringar ge en tillräcklig boost för att det skall vara spelbart.

låter väldigt illa , för illa faktist , håller Whiip med lite där också.

bfbc2 kommer inte ha någon marknad om datorer som din inte klarar av spelet.

tycker du ska invänta demo i alla fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

"QQ dålig port etc", jag får konstant 40+fps med quality på högsta och 4 aa med datorn i sig...

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
"QQ dålig port etc", jag får konstant 40+fps med quality på högsta och 4 aa med datorn i sig...

Jaha? Det är fortfarande en dålig port, inget snack om saken. Frågan är bara om de kan fixa så det är någorlunda optimerat, men känns som nätkoden är rätt dålig men fortfarande mycket bättre än tidigare Battlefield-spel.

Permalänk
Medlem

kan ni också bara köra snöbanan?

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dempa88
kan ni också bara köra snöbanan?

Betan är bara 1 bana.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dempa88
kan ni också bara köra snöbanan?

Endast snöbanan är med i betan.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX