Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Jag behöver någon att spela med, Furious heter jag in-game.. Givetvis med SweC som klantagg Feel free to add me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Ni som kommit in på sajten som kossan90 visade.
Så är Rushmode banorna galet trånga om man jämnför med sen i vanliga.

Ni ser det röda som skär av.
Och på bild 2 finns det inget av stänger.

OBS! man måste röra runt på kartan för att se hela,jävla miniruta som visar små delar av kartan.

Rushmode:
*bild*

Map A:
*bild*

EDIT: Bilderna få kartorna att se små ut, tips! Logga in och se själva.
Blev förvånad hur stor dom egentligen va när man bara har spelat rushmode

Tror map A är utan gamemode, alltså, kartan kommer nog alltid vara avgränsad. Map a är bara så att man skall kunna se hela banan utan störningar.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Orkar inte läsa igenom alla 57 sidor, men.

Är jag den enda som har totalt VÄRDELÖS prestanda?

Känns som om det är max 15+ fps.

8800GT 512
MSI P31 Neo
2GB Ram 680MHz 4-4-4-12
E6750 2.66 @ 2.72

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Orkar inte läsa igenom alla 57 sidor, men.

Är jag den enda som har totalt VÄRDELÖS prestanda?

Känns som om det är max 15+ fps.

8800GT 512
MSI P31 Neo
2GB Ram 680MHz 4-4-4-12
E6750 2.66 @ 2.72

Din dator är ju i klenaste laget för BC2, men testa att ändra grafikinställningarna till advanced, och stäng av HBAO.

Permalänk
Medlem

hade inte behövt läsa mycket för att se det....
max 2 sidor bak typ...

men iaf, NEJ, du är inte den enda, sitter tex på amd athlon 6000+ och ett 9800gtx+ och jag får 15-30fps, det är betan som är o-optimerad.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

någon som har tips på några hardcore servrar som är bra ? går det inte filtrera så man bara får fram hardcore?

nick: TyphoonCC clan tag: SweC

Visa signatur

Fractal Design Define R2, Titanium | Corsair TX 650W | Gigabyte GA-MA790X-UD4 |AMD Phenom II X3 720 BE@ 3.4GHZ | XFX radeon HD4850 XXX 512MB | Kingston HyperX DDR2 PC8500/1066MHz 2x2GB | 250GB Seagate Barracuda ES.2 SATA II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
Tror map A är utan gamemode, alltså, kartan kommer nog alltid vara avgränsad. Map a är bara så att man skall kunna se hela banan utan störningar.

Då tycker jag det är konstigt att dom skriver "Huge multiplayer maps" om det är som 2m mellanrum mellan höger och vänster kant =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Då tycker jag det är konstigt att dom skriver "Huge multiplayer maps" om det är som 2m mellanrum mellan höger och vänster kant =P

Dom är ju gigantiska jämfört med tex. MW2.
Jämfört med BF2, not so much.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Din dator är ju i klenaste laget för BC2, men testa att ändra grafikinställningarna till advanced, och stäng av HBAO.

Kör på det absolut lägsta det går på allt, ändå exakt likadant som om jag kör på högsta.

Vad skulle jag behöva upgradera för att få en s.k high-end dator typ?

Gärna i form av upgraderings paket om det finns.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Då tycker jag det är konstigt att dom skriver "Huge multiplayer maps" om det är som 2m mellanrum mellan höger och vänster kant =P

Beror ju på gamemode, conquest kommer vara stora öppna kartor.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Kör på det absolut lägsta det går på allt, ändå exakt likadant som om jag kör på högsta.

Vad skulle jag behöva upgradera för att få en s.k high-end dator typ?

Gärna i form av upgraderings paket om det finns.

En sak som många har påpekat är ju att processorn används väldigt mycket i BC2, vilket tyder på att det är en gnutta o-optimerat. Dice själva rekommenderar quad-processorer men man tycker ju att det är grafikkortet som ska ta den största smällen när man spelar, men så är icke fallet i betan, förhoppningsvis fixar de detta till den fulla versionen. Så jag tycker du ska vänta tills spelet släpps, om du nu inte verkligen vill uppgradera din dator och då rekommenderar jag ett i5-paket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Beror ju på gamemode, conquest kommer vara stora öppna kartor.

kolla på Laguna Presa Rush:

Och Laguna Presa Conquest:

Conquest är mindre så ska de ju inte vara..

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Antar att man får vänta på bf3 om man vill ha bättre
kul att det kommer i år

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
En sak som många har påpekat är ju att processorn används väldigt mycket i BC2, vilket tyder på att det är en gnutta o-optimerat. Dice själva rekommenderar quad-processorer men man tycker ju att det är grafikkortet som ska ta den största smällen när man spelar, men så är icke fallet i betan, förhoppningsvis fixar de detta till den fulla versionen. Så jag tycker du ska vänta tills spelet släpps, om du nu inte verkligen vill uppgradera din dator och då rekommenderar jag ett i5-paket.

Okej, typ som, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976 ?

Mitt moderkort är så pass gammalt att det bara stödjer Core 2 duo och Quad core, det var då innan intel kom med i3,i5,i7 osv osv, men skulle det vara så att det är samma "slot" skulle det kunna passa?

Jag antar att moderkort och sånt inte påverkar prestandan i spel så märkvärdigt så jag skulle hellre vilja satsa på ny processor samt grafikkort.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem

De paketet är ok. hade själv lagt till några hundrningar och fått 1333MHz eller 1600MHz istället för 1066MHz minnena man får me i de. Men sen beror de på och du ska klocka eller inte?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Vart får ja tag i en Beta key ?

tacksam för hjälp om nån kunde länka nån sida, eller om nån sitter på en

/// Andreas

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarpentin0
Vart får ja tag i en Beta key ?

tacksam för hjälp om nån kunde länka nån sida, eller om nån sitter på en

/// Andreas

zappa sidorna bakåt ska du se att du hittar.
sen säljer cdon för 49kr och du får dom sen i rabatt när du köper spelet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarpentin0
Vart får ja tag i en Beta key ?

tacksam för hjälp om nån kunde länka nån sida, eller om nån sitter på en

/// Andreas

http://www.fileplay.net/keys

regga dig, de delar ut keys varje timme.

Permalänk

Någon mer som upplever att spelet smårycker ibland med jämna mellanrum?
Inget fel på pingen, kör med senaste drivrutinerna, tempen är ok både på cpu och grafik.

Verkar inte spela någon roll vad jag kör för upplösning samt om ja kör på low, medium eller high.

Visst, spelet är fortfarande i betastadiet men jag har inte hittat något om att någon har liknande problem. Väldigt irriterande i längden.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Glorious GMMK PRO | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Någon mer som upplever att spelet smårycker ibland med jämna mellanrum?
Inget fel på pingen, kör med senaste drivrutinerna, tempen är ok både på cpu och grafik.

Verkar inte spela någon roll vad jag kör för upplösning samt om ja kör på low, medium eller high.

Visst, spelet är fortfarande i betastadiet men jag har inte hittat något om att någon har liknande problem. Väldigt irriterande i längden.

samma sak händer för mig när jag sitter på min fars comhem 24/1 nät. Men här hemma så flyter det på fin fint på telia 8mbit. det är ospelbart på hans nät.

Visa signatur

Fractal Design Define R2, Titanium | Corsair TX 650W | Gigabyte GA-MA790X-UD4 |AMD Phenom II X3 720 BE@ 3.4GHZ | XFX radeon HD4850 XXX 512MB | Kingston HyperX DDR2 PC8500/1066MHz 2x2GB | 250GB Seagate Barracuda ES.2 SATA II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkbräu
samma sak händer för mig när jag sitter på min fars comhem 24/1 nät. Men här hemma så flyter det på fin fint på telia 8mbit. det är ospelbart på hans nät.

Hmm ok. Sitter på telia 8mbit=/

Har inte heller märkt något liknande i ex. MW2....

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Glorious GMMK PRO | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
De paketet är ok. hade själv lagt till några hundrningar och fått 1333MHz eller 1600MHz istället för 1066MHz minnena man får me i de. Men sen beror de på och du ska klocka eller inte?

Tyvärr så har jag inte riktigt råd, kan du kanske inte slänga ihop ett billigt paket på en bra processor, lite minnen o graffekort för en billig peng? moderkort o sånt lär inte behövas antar jag, fast det beror på om mitt MSI P31 Neo klarar av i5,i7?

Edit: Nee, finns inga i3,i5,i7 i 775 socket va?

Då får det väl bli det dära upgraderings paketet i framtiden då.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva att CoD kniven bör tweakas! Blir så trött av att folk bara rushar pang på och får en när man sitter och skjuter för glatta livet. Ge oss en kniv som krävs lite skills för att döda som den är nu är det ju aimbot inbyggt i den.

Är också alltid lika komiskt när en sniper gör så att andra laget vinner med hjälp av sina C4, detta måste de fixa. Man kan ju inte göra nått åt att de spränger bort skiten på blotta sekunden.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
90+fps till ca 120fps med medium set 1920x1080.
low 100+-130+

beta betyder, ej optimerat.

O_O jag köra medium på 1920x1080 så får jag typ 40 fps kanske är mitt 260 som är för dåligt ?
kör jag low får jag typ 50-60 fps

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

gjorde en liten video nyss när jag hade tråkigt ^^ http://www.youtube.com/watch?v=C2sc0gtFuIc , vänta tills youtube har fixat färdigt kvaliteten intro musiken kommer från den hära killen som spelade battlefield 1942 intron http://www.youtube.com/watch?v=MMFql-D8K6U

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Tyvärr så har jag inte riktigt råd, kan du kanske inte slänga ihop ett billigt paket på en bra processor, lite minnen o graffekort för en billig peng? moderkort o sånt lär inte behövas antar jag, fast det beror på om mitt MSI P31 Neo klarar av i5,i7?

Edit: Nee, finns inga i3,i5,i7 i 775 socket va?

Då får det väl bli det dära upgraderings paketet i framtiden då.

Kolla runt lite i köpråd forumsdelen finns nog ett svar där

BF1942 introt är fan bäst av alla BF.. riktig klassiker

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Kolla runt lite i köpråd forumsdelen finns nog ett svar där

BF1942 introt är fan bäst av alla BF.. riktig klassiker

BF1942 och warcraft 2 var mina första pc spel spelade bara ps1 i början

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Har kört alla PC BF äger 1942+alla expantioner, Vietnam och snart BC2.
Finns inte många som är så bra som bf serien är. Gillar den öppna världen, slipper man dom små banorna
Längtar efter BF3 se om det blir en PC hit. man håller tummarna och hoppas DICE går tillbaka till rötterna.

FPS upplevs bäst på PC om man inte har N64 + James bond goldeneye + 4 kontroller och 3 vänner xD hehe

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

alltså det räcker med att skaffa en q8300 eller q9550 (tror netonnet har den för 2k) om man sitter på socket 775 för att få det spelbart eller phenom ii x4 (eller x3 antar jag) om man har en am2/3-bräda... förutsatt att moderkortet har bios som stödjer processorn då

vet inte om spelet är särskilt ooptimerat, det är väldigt mycket som händer samtidigt med förstörelsen, projektilbanor, osv. i ps3an sitter ju en serverprocessor samt 360 har en tricore..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
alltså det räcker med att skaffa en q8300 eller q9550 (tror netonnet har den för 2k) om man sitter på socket 775 för att få det spelbart eller phenom ii x4 (eller x3 antar jag) om man har en am2/3-bräda... förutsatt att moderkortet har bios som stödjer processorn då

vet inte om spelet är särskilt ooptimerat, det är väldigt mycket som händer samtidigt med förstörelsen, projektilbanor, osv. i ps3an sitter ju en serverprocessor samt 360 har en tricore..

Isåfall känns det nästan mer värt att köpa hela det där uppgraderings paketet från Komplett som kostar ca 4k ev bygga ihop en helt ny dator för ca 5-7k

Visa signatur

Alienware 17