Permalänk

Bioshock problem.

Tja alla , behöver lite hjälp här.
Bioshock har slutat fungera sedan jag installerade Win7 Ultimate.64 . Har funkat lite men till slut bara gav det upp helt , känns som jag testat allt och ja , jag har googlat

Bioshock.exe har slutat fungera får jag upp en ruta med .
och sen detta då ju

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: Bioshock.exe
Programversion: 1.0.0.0
Programtidsstämpel: 474f12d3
Namn på felmodul: MMDevAPI.DLL
Modulens version: 6.1.7600.16385
Tidsstämpel för felmodul: 4a5bda29
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 00018c7d
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: a7aa
Ytterligare information 2: a7aa91f17ea749d42a4de3b390fa5b3d
Ytterligare information 3: a7aa
Ytterligare information 4: a7aa91f17ea749d42a4de3b390fa5b3d

Vore tacksam för all hjälp jag kan få som löser det för vill gärna spela det ut det igen innan 2:an kommer .

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk

Är både Windows 7b och spelat äkta, alltså inte kopierat? Du har googlat skriver du, men efter vad? Uppdateringar? Bioshock-problem i windows 7? Var mera specifik så kan vi hjälpa dig

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

ja dom är äkta. Har googlat efter (bioshock.exe has stopped working windows7)
och andra kombinationer på det.
Men inte hittat något >.<. Har patchad spelet och uppgraderat win7. Allt som händer är att jag får fram Bioshock loggan sen får jag bara den där förbannade rutan >.< .
Sökt efter en lösning både på google och här

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Hedersmedlem

"Programversion: 1.0.0.0" - om det stämmer så har du inte patchat spelet alls? Om inte - gör det. Testa dessutom att se till att du har senaste drivrutinerna till allting i datorn, i synnerhet grafikkort och ljudkort.

Permalänk

Alltså det roliga är att jag har patchat och den säger att det är lyckad installation. Grafikkortet vet jag har nya likadant med ljudkortet.
Kanske ska ha specc på datorn?

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk

Om nu allt är uppdaterat, prova att starta spelat som administratör och/eller i kompatibel-läge, för till exempel Windows Xp SP3.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

har testat det , kört som admin och testat typ alla olika kompatibels lägen

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk

testat allt på den listan utom openAL ser nästan ut som han och jag sitter i samma sits >.< , ja förutom då att min ser inte patchen O.o . laddar ner en annan version på patchen nu ska se ifall det funkar

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, du verkar ju inte vara ensam om problemet tyvärr. Jag kan hjälpa dig googla lite mer i morgon, nu är det läggdags!

Permalänk

ok gott , tack så länge då grabbar natt natt

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Medlem

avinstallera skiten å installera det igen, brukar funka då och då...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

ska prova det , hör av mej sen

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit listan på 2KForums och ikväll ska jag testa den fix som de flesta säger löser problemet - d.v.s. att avinstallera GOMPlayer. Funkar inte det är det bara att avinstallera spelet, gråta en skvätt och se fram emot BioShock 2.

Det konstigaste av allt (som jag skrivit i tråden) är att BioShock fungerar perfekt på min Vista partition (där jag också har GOMPlayer installerat)...detta är så ologiskt det bara kan bli...såvida inte någon kommer med en bra förklaring.

Tycker problemet i sig är konstigt. Vissa löser det genom att t ex köra -nointro eller Kompatibilitetsläge Vista medans andra inte får det löst alls. Den röda tråden tycks mig vara Win7 x64.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

har du Creative Alchemy installerat?
isf har du ett litet skitprogram som inte behövs men ställer till jävulskap med en massa spel bla. Bioshock.
programmet heter: Host OpenAL, hitta det och deleta/avinstallera det i lägg till/ta bort program och allting kommer fungera....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

ska testa detta när jag fixat ny dvd spelare . min har gett upp.....-.-
Om detta funkar med med att installera om spelet och ta bort OpenAL så ska jag fan gråta en skvätt och spela det tills jag är färdig
Återkommer med info om det.
Och det var en bra tråd där Mocka , hoppas vi kan få dom till att lyssna med en patch 1.2.

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Medlem

Tack Sgt_Juice

Testade allt möjligt igår och har nu gett upp helt.

1. Installerade VB 2005 SP1 x86 och x64
2. Avinstallerade Rapture3D (som ingår med Dirt2 och sägs bråka med ljudet)
3. Testat alla Vista kompatibilitetslägen och alla XP kompatibilitetslägen
4. Inaktiverat Realtek HD Audio (inspelning)
5. Patchat om BioShock
6. Testat -dx9

Testade en gång till att lägga till FMOD D3DDriver i Default.ini. Spelet startar men hänger sig på menyn om man tar -nointro eller hänger sig innan man ser Copyright 2KGames om man kör som vanligt.

Verkligen synd alltså...men vad ska man göra? Antar att en ominstallation samtidigt som man tillfälligt deaktiverar NOD32 kanske hade hjälpt. Eller om jag avinstallerat GOMplayer (orkade inte testa detta).

Hoppas ni andra lyckas bättre än vad jag gjorde.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nej nej ta inte bort OpenAL, det behövs om du vil ha ljud från ett ljudkort med EAX.
Ta bort ett litet skitprogram som heter "Host OpenAL", alltså inte vanliga OpenAL. Denn åtgärd löste mina Bioshock problem som bestod i att inte ens kunna starta upp spelet, utan det hängde sig i introt...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Lite radikalt men vissa spel har börjat fungera för mig när jag gör en ominstallation av Windows... :/

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

jo jag har ju i och för sej ett eax-ljudkort och tror jag har alchemy installerat , måste fixa en dvd läsare innan jag kan göra något då Bioshock kräver cd
Men det som Mocka säger att det är lite konstigt att hur man än gör verkar det som så funkar inget >.< och Bioshock 2 kommer snart .
WTB patch 1.2
kommer ni på en lösning dela gärna
ha det

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk

Jag lovar dig Sgt_Juice, bort med "Host OpenAL" och ditt Bioshock kommer fungera igen...goggla lite på "Host OpenAL" och spelkonflikter så ser du....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]