Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Bilden från Wikin stämmer alltså inte?
http://wiki.worldoftanks.eu/images/b/b7/Soviet_Tank_Tree_Full...

Här ser det ut som man från KV-2 kan låsa upp KV-3 och att jag via T-150 kan nå IS trädet.
Slog iaf till på en KV-1S och fick precis stryk i min första match.

Kolla tech tree i spelet i stället för wikin då wikin brukar bli lite utdaterad från tid till tid.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Bilden från Wikin stämmer alltså inte?
http://wiki.worldoftanks.eu/images/b/b7/Soviet_Tank_Tree_Full...

Här ser det ut som man från KV-2 kan låsa upp KV-3 och att jag via T-150 kan nå IS trädet.
Slog iaf till på en KV-1S och fick precis stryk i min första match.

http://www.wotdb.info/

Den sidan är rätt bra, kan räkna hur mycket xp och pengar man behöver för att komma från tank Y till tank X osv.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Ja det är väl bäst, men ibland är man lat och inte orkar starta det bara för att kolla tech-tree.

Tänkte att eftersom den nya KV-splitten var med så skulle den vara uppdaterad. Men det kanske hänt något där i mellan som jag helt missat.

Permalänk
Medlem

fml http://www.solidfiles.com/d/da73dd3e6f/

Permalänk
Medlem

Inte mycket till screen att visa upp, ni losa ju. Blir minus i den så viktiga "statsen" för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Förmodligen för att 650 är lite mer än 1.5*430

2.5 ggr då, 62 väger 20 ton och den andra nästan 50 ton. Blir fail ändå.

Skrivet av Saber:

Tjger 1 kunde hålla 38 under viss tid sen brakade motorn ihop, den kunde hålla 32~ utan motor skador, Dem tigrar som ryssarna / usa tog körde bara vid 30 för att dem inte hade några reserv delar.

Dåligt svar därför att Tigern inte kunde. Varför går T59an 56 km/h när den bara gick 50 i RL? Är det för T55/54 går 55km/h? Dålig design och transmission finns inte i ett spel. Epic fail.

Permalänk
Medlem

Hade varit garanterad en förstaplats för tanken på PlanetWoT om du vunnit den matchen, vilket skulle gett större e-peen än Xizten.
Fyl

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Inte mycket till screen att visa upp, ni losa ju. Blir minus i den så viktiga "statsen" för alla.

btw jag körde en E-50, uppdaterade med replayen.

Permalänk
Avstängd

wow vilken runda, grattis. Men vilka blåbär du måste ha spelat med som lyckades förlorar matchen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

2.5 ggr då, 62 väger 20 ton och den andra nästan 50 ton. Blir fail ändå.

Dåligt svar därför att Tigern inte kunde. Varför går T59an 56 km/h när den bara gick 50 i RL? Är det för T55/54 går 55km/h? Dålig design och transmission finns inte i ett spel. Epic fail.

Sen lär det även vara för att det ska finnas balans i spelet en type 59 går bara 55 i nerförsbacke platt mark 40~.
T-54an i spelet (saknar motor och kanon för att bli en t-54/55) går dock 53~ på platt mark.
Tigern ska vara en tier 7 tank och balanserad mot dem andra skulle den komma i 38 och överta en is-2 i fart skulle is-2an inte ha något direkt övertag mot den, Samma med dem andra t7 tanksen.

Under den tidigare delen av kriget kunde en tiger 1 gå 45 på optimal terräng men blev sedan nedsatt till 38 för att det gick åt många motorer till tigern, Senare under kriget mot slutet drog dem ner motorerna lite till för att konservera motorer.

För att balansera om Tiger (H) kanske dem skulle peta upp dess rof lite.

*edit*
Btw att du inte klagar på att Tiger 2 bara går 28 den kunde ju gå 41.5 max och 38 som vanligt på vägar. : /

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att någon tank har originalvärden i spelet. Vad för spel skulle det bli lixom?
- Men.. men.. orealistiskt och orättvist. Tanksen spelar roll och inte enbart spelarens skill. Å ryska tanks är bättre än genomsnittet!
Mjo, tacka fasen för det. Jag vill inte möta en Lee och instadö i min T-28a. Jag vill däremot ammoracka en T-28a med min Lee och skriva "AAHAHAHAHA RUSSIAN BEST-IN-TIER FAGGET HOW DO YOU SLEEP NAO?!" i allchatt.

Och det är inte så stor skillnad mellan tanks. Sure att man håller tungan rätt i mun när man går upp emot en Patton, sure att det gör ont att gå upp solo emot en solo 13 90 och nu tappade jag bort poängen..
Man lirar inte Diablo på easy modo för att Belial på lunatic är för svårt och orättvist! ಠ_ಠ
EDIT: Man spelar inte Black Jack för att banken är rättvis. Man spelar ej heller tennis för att Karlović slår hårdare än en själv. Man lirar inte BF3 för att det är realistiskt och man lirar definitivt inte WoT för att det är historiskt korrekt och balanserat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Har svårt att tro att någon tank har originalvärden i spelet. Vad för spel skulle det bli lixom?
- Men.. men.. orealistiskt och orättvist. Tanksen spelar roll och inte enbart spelarens skill. Å ryska tanks är bättre än genomsnittet!
Mjo, tacka fasen för det. Jag vill inte möta en Lee och instadö i min T-28a. Jag vill däremot ammoracka en T-28a med min Lee och skriva "AAHAHAHAHA RUSSIAN BEST-IN-TIER FAGGET HOW DO YOU SLEEP NAO?!" i allchatt.

Och det är inte så stor skillnad mellan tanks. Sure att man håller tungan rätt i mun när man går upp emot en Patton, sure att det gör ont att gå upp solo emot en solo 13 90 och nu tappade jag bort poängen..
Man lirar inte Diablo på easy modo för att Belial på lunatic är för svårt och orättvist! ಠ_ಠ
EDIT: Man spelar inte Black Jack för att banken är rättvis. Man spelar ej heller tennis för att Karlović slår hårdare än en själv. Man lirar inte BF3 för att det är realistiskt och man lirar definitivt inte WoT för att det är historiskt korrekt och balanserat.

Nej man spelar ju WOT för att det är gratis....

Heaheaheaheahaehea

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Nej man spelar ju WOT för att det är gratis....

Heaheaheaheahaehea

Gratis = dåligt, det är ju bara självklart. Om man inte betalar för det så är det inte värt något

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Gratis = dåligt, det är ju bara självklart. Om man inte betalar för det så är det inte värt något

Host.... prem... host;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Host.... prem... host;)

prem är easy modo för noobs

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

prem är easy modo för noobs

eller en bra väg för oss som har arbete å inte kan sitta å lira 10-15h/dagen:P

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

eller en bra väg för oss som har arbete å inte kan sitta å lira 10-15h/dagen:P

Tänk om ens arbete är WoT då? Eller om man lirar WoT på jobbet?
Nej men prem kostar inte så mycket. Är ju knappt existerande slantar när månaden är slut. Man lägger ner mer på godis eller dylikt onödigt. Sure att det kostar om man slickar ramarna, men då är WoT inte tillräckligt viktigt för att man ens ska orka beklaga sig över hur dåligt balanserat det är jämfört ens personliga budget.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min nionde Ace Tanker, den sista på Sturmpanzer II arty, ganska kul att spela arty märkte jag, speciellt nu när jag har grillen med den uppgraderade kanonen och behöver inte åka genom halva banan för att skjuta deras arty

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Idag fick jag min nionde Ace Tanker, den sista på Sturmpanzer II arty, ganska kul att spela arty märkte jag, speciellt nu när jag har grillen med den uppgraderade kanonen och behöver inte åka genom halva banan för att skjuta deras arty

Ja, det är nu det börjar!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

K låste upp larvband men nu undrar jag om jag kan låsa upp Turret armor innan jag låser upp motor för 6200xp eller kommer min 420 hästkrafters motor inte att klara av det?? Fattar inte att någon skulle vilja sätta in en sån svag motor i en 36 ton tung maskin....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

K låste upp larvband men nu undrar jag om jag kan låsa upp Turret armor innan jag låser upp motor för 6200xp eller kommer min 420 hästkrafters motor inte att klara av det?? Fattar inte att någon skulle vilja sätta in en sån svag motor i en 36 ton tung maskin....

Det enda som kan hindra dig från att sätta på ett annat torn är hur mycket vikt chassit/banden kan ta, det ser du under generell information om tanken. Har du låst upp nya band så är det aldrig problem att sätta på tyngre saker, hur mkt kraft motorn har spelar ingen roll för det.

Permalänk
Medlem

Fy

Dags för mig att sluta spela (Denna match var utan prem)?

Dold text

Hm, har tyvärr ingen inspelning på det :/ Var en riktigt bra match.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Det enda som kan hindra dig från att sätta på ett annat torn är hur mycket vikt chassit/banden kan ta, det ser du under generell information om tanken. Har du låst upp nya band så är det aldrig problem att sätta på tyngre saker, hur mkt kraft motorn har spelar ingen roll för det.

K men då satsar jag på tornet i första hand för att då kan jag sätta kanonen från PZIV och kan göra lite skada mot KV och Tier V vagnar, sen satsar jag på motor sen på 8,8 cm kanonen och till sist på Tiger (P)... När jag har köpt en tiger så fortsätter jag att spara ihop xp för den största motor med min VK 3001 (P) så behöver jag inte spara ihop 12 000 xp med tiger utan kan satsa dom på något annat....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Grinden mot T29:an är inte rolig utan uppgraderad motor i M6:an, men det känns inte värt att bränna 15k exp på den. Ge mig min T29:a nuuu!

Permalänk
Medlem

Äntligen har man påbörjat att grinda M103. Riktigt bra tank, men nu börjar det kännas i plånboken med alla reparationskostnader..

Permalänk
Medlem

Ace Tanker Nr 10! Amx 12t

screenshot:

Dold text
Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Ace Tanker Nr 10! Amx 12t

screenshot:

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Tackar!

Roligt hur lätt det var att skjuta ut tigern, de platta sidorna med 80 armor är som papper om man vet var man ska sikta!

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Ace Tanker Nr 10! Amx 12t

Grattis! Det måste vara utan premium va? Antar att master badgen korrigeras så premium/icke premium inte spelar någon roll.

Skrivet av AbeS:

Tackar!

Roligt hur lätt det var att skjuta ut tigern, de platta sidorna med 80 armor är som papper om man vet var man ska sikta!

Har aldrig haft några större problem med studsar på Tigern, både ryska och amerikanska T7 heavys känns värre att möta. Synd att det är så med en sån ikon till tank som Tigern men det beror väl på att den ska spela mer som en sniper-tank i WoT är de andra ländernas motparter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Grattis! Det måste vara utan premium va? Antar att master badgen korrigeras så premium/icke premium inte spelar någon roll.

Har aldrig haft några större problem med studsar på Tigern, både ryska och amerikanska T7 heavys känns värre att möta. Synd att det är så med en sån ikon till tank som Tigern men det beror väl på att den ska spela mer som en sniper-tank i WoT är de andra ländernas motparter.

Jupp, kör utan prem.

Ja alltså man blir lite besviken på armorn på Tigern men stora 88an är en riktigt bra sniper kanon.

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W