Permalänk
Medlem

Yay, äntligen T29! Men gick fint med M6:an så ska in gnälla över den grinden, 64% win och strax över 900 i snitt exp (med premium).

Nu ska det abusas hill down!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Yay, äntligen T29! Men gick fint med M6:an så ska in gnälla över den grinden, 64% win och strax över 900 i snitt exp (med premium).

Nu ska det abusas hill down!

Tyckte M6an var den drygaste grinden i Heavyträdet, sen blir det bara bättre och bättre, speciellt med T29 och T32.

Permalänk
Medlem

Jag förväntade mig en seg grind men hade en del tur med med MM och annat så gick rätt smidigt, sparade 15k exp genom att inte fixa nån motor heller.

Har snart den riktiga bössan på T29 också, inte roligt att åka runt med 160 pen och 240 dmg

Permalänk
Medlem

Då påbörjas helvetes grinden ska bli kul att köra T9 matcher med 180pen

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnx360:

Då påbörjas helvetes grinden ska bli kul att köra T9 matcher med 180pen

Oj, den ser inte rolig ut! Är snart där med, dags att börja spara free exp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnx360:

Då påbörjas helvetes grinden ska bli kul att köra T9 matcher med 180pen

http://Kicked.se/wot/shot_010.jpg

180 pen är nog för att gå igenom allt på tier 9 / 10. :/ (Maus, e-100 och is-4 kan visa sig vara lite problem.)
Jag skulle inte kalla det en helvetes grind, Då är is-4an om man inte låste upp 130mm kanonen på den innan patchen en värre grind.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnx360:

Då påbörjas helvetes grinden ska bli kul att köra T9 matcher med 180pen

http://Kicked.se/wot/shot_010.jpg

bara 68k det går fort och det kunde ha varit mycket värre, tänk om du hade haft en KV-4... sån jävla skit. Min är fullt uppgraderad men igår i en T8 match så had jag den sämsta tanken av alla skulle lätt bytt med en tiger. Men men bara 160k exp kvar...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

bara 68k det går fort och det kunde ha varit mycket värre, tänk om du hade haft en KV-4... sån jävla skit. Min är fullt uppgraderad men igår i en T8 match så had jag den sämsta tanken av alla skulle lätt bytt med en tiger. Men men bara 160k exp kvar...

KV-4an är hemsk provade på en polares konto.. Jag är glad nu att jag hade en is-4 i garaget.

*edit* riktigt fin runda med type 59an nu.

 
Victory!
Battle: Erlenberg den 22 maj 2012 16:49:46
Vehicle: Type 59
Experience received: 4 412 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 144 709

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

180 pen är nog för att gå igenom allt på tier 9 / 10. :/ (Maus, e-100 och is-4 kan visa sig vara lite problem.)
Jag skulle inte kalla det en helvetes grind, Då är is-4an om man inte låste upp 130mm kanonen på den innan patchen en värre grind.

Man kan ju alltid grinda 122an på IS-8. 180pen är dock ganska kämpigt mot T10 tanks och E-75an (och sen kommer man troligtvis få spö av en KV-4 eller KV-5 dom är rätt jobbiga när man sitter i mediums) problem uppstår väll när man blir MMad längst up ensam mot en T9 heavy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnx360:

Man kan ju alltid grinda 122an på IS-8. 180pen är dock ganska kämpigt mot T10 tanks och E-75an (och sen kommer man troligtvis få spö av en KV-4 eller KV-5 dom är rätt jobbiga när man sitter i mediums) problem uppstår väll när man blir MMad längst up ensam mot en T9 heavy.

KV-4 hah!
Den tar man utan problem i en medium, Även kv-5an.
Har inga problem i min pershing atm mot t8 / 9 heavys. : /

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

KV-4an är hemsk provade på en polares konto.. Jag är glad nu att jag hade en is-4 i garaget.

*edit* riktigt fin runda med type 59an nu.

 
Victory!
Battle: Erlenberg den 22 maj 2012 16:49:46
Vehicle: Type 59
Experience received: 4 412 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 144 709

Skit vilken fin runda! har du någon screenshot? Och var det med prem eller ej? (gissar på att det var med )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saber:

KV-4an är hemsk provade på en polares konto.. Jag är glad nu att jag hade en is-4 i garaget.

*edit* riktigt fin runda med type 59an nu.

 
Victory!
Battle: Erlenberg den 22 maj 2012 16:49:46
Vehicle: Type 59
Experience received: 4 412 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 144 709

Jo jag har också IS-4 men jag vill ha ST-I. Tur man inte har bråttom, tror jag bara kommer att köra dagens dubbel med KV-4.

Fullt upgraderad men ändå så känns min nästan stock KT dubbels så bra

Grattis till en riktigt fin type runda

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

helt otroligt allså. man står och väger mellan is-7 och is-4 fortfarande hahaha. hade bestämmt mig för is-7 ett tag men vet i tusan nu vilken man ska ta först hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

helt otroligt allså. man står och väger mellan is-7 och is-4 fortfarande hahaha. hade bestämmt mig för is-7 ett tag men vet i tusan nu vilken man ska ta först hahaha

Om båda brudarna kan tillreda en riktigt god soppa så ska du ta den som är snyggast.
Och som ovan nämnts i tråden så verkar KV-4 mindre rolig och frågan är om ST-1 väger upp för't. IS-8 vet jag själv ingenting om.
Annars, ta båda!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om båda brudarna kan tillreda en riktigt god soppa så ska du ta den som är snyggast.
Och som ovan nämnts i tråden så verkar KV-4 mindre rolig och frågan är om ST-1 väger upp för't. IS-8 vet jag själv ingenting om.
Annars, ta båda!

ST-I har jag inte provat men Is-8an är grymt kul att köra, Och jag gillar min is-7 bättre än is-4an.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

ST-I har jag inte provat men Is-8an är grymt kul att köra, Och jag gillar min is-7 bättre än is-4an.

IS-8 verkar även mycket mycket populärare i Randoms. ST-1 har man inte sett av naturliga skäl men KV-4an borde man sett mer av. Men folk verkar avsky KV-4an, vilket man förstår då man exempelvis kan gå upp solo emot den i en KV-3a.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

IS-8 verkar även mycket mycket populärare i Randoms. ST-1 har man inte sett av naturliga skäl men KV-4an borde man sett mer av. Men folk verkar avsky KV-4an, vilket man förstår då man exempelvis kan gå upp solo emot den i en KV-3a.

ST-I finns det nog få av efter som många redan har en IS-4 pga att dem kört IS-7 trädet.
KV-4an är löjligt lätt att slåss mot då den har en stor fet weakspot.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

IS-8 verkar även mycket mycket populärare i Randoms. ST-1 har man inte sett av naturliga skäl men KV-4an borde man sett mer av. Men folk verkar avsky KV-4an, vilket man förstår då man exempelvis kan gå upp solo emot den i en KV-3a.

ST-1 har jag stött på 2 gånger man kan riktigt säga new tank blow up so fast hahaha

Permalänk
Avstängd

Jag gillar IS-4 bättre än IS-7. Men IS-8 är riktigt bra, men jag skulle inte kalla den heavy, snarare en medium med t10 kanon.

is3 -> is8 -> is7 3 roliga tanks och bäst av allt är att man slipper KV4
Sen med ST-I om man inte har kört med IS3 innan så har man en 44k exp grind med en skit kanon så is7 sidan är nog bäst att starta med.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag gillar IS-4 bättre än IS-7. Men IS-8 är riktigt bra, men jag skulle inte kalla den heavy, snarare en medium med t10 kanon.

is3 -> is8 -> is7 3 roliga tanks och bäst av allt är att man slipper KV4
Sen med ST-I om man inte har kört med IS3 innan så har man en 44k exp grind med en skit kanon så is7 sidan är nog bäst att starta med.

Jobbigt, Men sant då långa 107an är bäst på KV-4an.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Diggar 75mm kanonen på Panther, har inte fått min Panther än men har sett några med den, extremt lång kanon, 0,3 + 198 pen gör den till en ganska fin sniper kanon!

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem

SweeeeT!

Victory!
Battle: Mines den 23 maj 2012 00:21:48
Vehicle: Type 59
Experience received: 2 212 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 67 584
Battle Achievements: Mastery Badge: II Class

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

Skit vilken fin runda! har du någon screenshot? Och var det med prem eller ej? (gissar på att det var med )

Replay!
Replays är bättre än screenys.
En bild säger tusen ord men ett x antal bilder per sekund säger flera tusen per sekund. ;p
Och ja jag kör med premium, Tycker att 90kr~ /månaden inte är så farligt.
Har även efter denna rundan bytt alla mina skott till ap då he på typen inte gör så extremt med skada..

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Replay!
Replays är bättre än screenys.
En bild säger tusen ord men ett x antal bilder per sekund säger flera tusen per sekund. ;p
Och ja jag kör med premium, Tycker att 90kr~ /månaden inte är så farligt.
Har även efter denna rundan bytt alla mina skott till ap då he på typen inte gör så extremt med skada..

Första replayen jag ser med Eagle Eye, är det verkligen värt att ha? Hade varit nice om den visat vad som är skadat och inte bara att något är det, eller har jag missuppfattat hur den funkar?

Permalänk

Nån som spelat banan Province på senaste tiden? Jag har inte sett röken av den på två veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalDeLuxe:

Nån som spelat banan Province på senaste tiden? Jag har inte sett röken av den på två veckor.

Det har inte jag heller inser jag nu när du säger det, och gud så skönt, sämsta banan ever!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Det har inte jag heller inser jag nu när du säger det, och gud så skönt, sämsta banan ever!

Inte heller spelat den på väldigt länge. Man kan ju alltid hoppas att den är bortplockad

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

Inte heller spelat den på väldigt länge. Man kan ju alltid hoppas att den är bortplockad

Jo, har fattat att den är impopulär men av någon anledning går jag mot strömmen och tycker den är ganska ok. Tillfredställer mitt sniperbehov antar jag...

Permalänk
Medlem

Jo Province är borttagen ifrån högre tier strider. Under tier 5 skall den finnas kvar för den som saknar den.

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Jo Province är borttagen ifrån högre tier strider. Under tier 5 skall den finnas kvar för den som saknar den.

Skit oxå. Då går jag ut i solen i stället.