Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk

Lan: Ok, misstänkte det Jag är nöjd med utseendet på High, så det är inga problem. Tänkte bara så jag inte gjorde fel Ska vi se hur den klarar av Dirt 2 också
Haha, nej det är ju inte så fräckt, kan man ha 5760x1080 så ska man ha 5760x1080

En till fråga då när vi ändå håller på Kan man spara olika profiler i CCC och sedan byta mellan dom med hotkeys? Hittar bara "Presets" men den verkar inte spara Eyefinity-inställningarna...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Helios || ASUS ROG Strix X570-F GAMING || AMD Ryzen 5 5600X || Spectrix D60G 32GB 3600MHz CL14 || ASUS 6800 XT ROG STRIX LC OC || ASUS ROG THOR 1200w || 2x Samsung 980 Pro || Steelseries Apex Pro + Rival 710 + Arctis Pro Wireless ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av z€r0(0o|_:

Lan: Ok, misstänkte det Jag är nöjd med utseendet på High, så det är inga problem. Tänkte bara så jag inte gjorde fel Ska vi se hur den klarar av Dirt 2 också
Haha, nej det är ju inte så fräckt, kan man ha 5760x1080 så ska man ha 5760x1080

Precis.

Skrivet av z€r0(0o|_:

En till fråga då när vi ändå håller på Kan man spara olika profiler i CCC och sedan byta mellan dom med hotkeys? Hittar bara "Presets" men den verkar inte spara Eyefinity-inställningarna...

Eh? Inte det? Vilka är det som CCC tappar och vad försöker du göra?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag ställde in Eyefinity och sparade en preset. Sen ställde jag in 1 skärm bara och sparade en preset på den. Men sen när jag valde den första preseten så var det fortfarande bara 1 skärm.

Att jag ville ha det så var för att när jag kollade på film i fullscreen så hängde sig bilden. Dock märkte jag igår att det var MPC som hängde sig, medans VLC gick alldeles utmärkt.

Och en till fråga Vart hittar ni Bezel (om det nu hette så) för jag kan inte hitta det nånstans...

Edit: Och nu märkte jag när jag skulle kolla på film i fullskärms läge att bilden sticker ut lite på sidoskärmarna. Hur fixar man detta? Andra filmer m.m jag kollat på har inte gjort såhär.

Dom röda strecken visar vart min mitten skärm slutar (ungefär, inte mätt, bara ögon mått)

Visa signatur

ASUS ROG Strix Helios || ASUS ROG Strix X570-F GAMING || AMD Ryzen 5 5600X || Spectrix D60G 32GB 3600MHz CL14 || ASUS 6800 XT ROG STRIX LC OC || ASUS ROG THOR 1200w || 2x Samsung 980 Pro || Steelseries Apex Pro + Rival 710 + Arctis Pro Wireless ||

Permalänk
Moderator
Moderator

Mina presets är;

1 Core 3x1
Center 1x1
Extended Desktop
Standard 3x1

Och jag har inga problem att gå fram och tillbaka mellan dem. Möjligen vissa problem med extended desktop men inget som jag drar mig till minnes nu.

Bezels hittar du i "Creating and Arranging Desktops" om du klickar på den svarta triangeln på desktopdisplayen och väljer "Display group" så ska det vara ett val att "Add Bezel Compensation".

Vad det gäller avgränsning av skärm, kör du Hydragrid för det eller annan lösning? Eyefinity i grunden tar ju bort avgränsningen mellan skärmarna så det är ju inte så konstigt om du spelar upp film och formatet blir lite annorlunda.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk

Alltså jag är totalt noob på detta xD Jag har bara skapa en "Display Group" i CCC inget annat Ska se om jag kan hitta Bezel...
Ang filmen så är det första jag stött på som inte håller sig i mitten skärmen. Men du menar att det finns SW för detta?

Finns det nån sida tillägnad detta som man kan kolla in, så slipper jag ställa så mycket frågor här?

Edit: Under "Display Group" har jag bara Arrange, disable och Create Group... Ingen Bezel...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av z€r0(0o|_:

Alltså jag är totalt noob på detta xD Jag har bara skapa en "Display Group" i CCC inget annat Ska se om jag kan hitta Bezel...
Ang filmen så är det första jag stött på som inte håller sig i mitten skärmen. Men du menar att det finns SW för detta?

Finns det nån sida tillägnad detta som man kan kolla in, så slipper jag ställa så mycket frågor här?

Edit: Under "Display Group" har jag bara Arrange, disable och Create Group... Ingen Bezel...

http://www.youtube.com/watch?v=BFMgb3PBkBQ

http://www.youtube.com/results?search_query=setting+up+eyefinity&aq=f

I den senare varianten heter Hydragrid "Hydravision" och ligger under "Presets". Vad den gör är att den simulerar avgränsningen i windowsmiljö mellan dina fysiska monitorer. Detta har effekt endast i windows och tillåter att man kan förstora fönster så de fyller en hel skärm men inte hela bildytan på alla tre skärmar. Kan dock inte garantera hur det funkar med olika tredjeparts mediaspelare.

Hittar dock inte en bra video av senare drivrutiner men hittar du den i CCC så funkar det enkelt.

PS: Aktivera "Advanced view" under preferences (uppe till höger) om du inte redan gjort det i CCC...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eyefinity tearing

Hejsan,

Jag undrar om ni som nuvarande kör eyefinity på tre skärmar eller flera har upplevt något av det så kallad "tearing" problemet? Något som jag förstått uppstår när man kör dvi och dp kombo, och det blir något synkningsproblem, och det känns som delar av bilden på skärmen känns avhuggen?

Detta ska vara något som främst sker på 6000 serien.

Skulle uppskatta svar då jag är i färd att slå slag i saken och köpa sista komponenterna för att få en eyefinity setup. För just nu så sitter jag och funderar på om ASUS 6970 CUii med fyra dp är det enda valet för att unvika problem med tearing, någon som har fördjupade kunskaper på detta område?!

* Förresten skulle uppskatta förslag om vad för grafikkort skulle fungera bra för tre skärmar med upplösningen 3x 1902x1080 (23"). Räcker det med ett t.ex. 6950/6970 för hyfsad fps och bildkvalité?

Permalänk

Cliffie: Jag kör 1xDP och 2xDVI, och har märkt av tearing. Dock endast i spel, och 1 gång so far. Vet ej om det berodde på att jag hade ställt in något för högt eller pga av det du beskriver.

Lan: Tack för YT länkarna, ska skolla dessa senare. Och jag har senaste CCC, men ingen Hydragrid/Hydravision. Dock hittade jag på ATI's hemsida HydraVision package, så tar och laddar ner det Tack igen för alla svar!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste att någon hade profiler/presets för eyefinity, mirror och extended desktops? Hur gör man detta? Tycker det är grymt drygt att slå av Display Groupen när jag vill spela ett spel på en skärm (League of Legends är inte så awesome i 4800x1200 ). Tacksam för svar.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliffie:

Hejsan,

Jag undrar om ni som nuvarande kör eyefinity på tre skärmar eller flera har upplevt något av det så kallad "tearing" problemet? Något som jag förstått uppstår när man kör dvi och dp kombo, och det blir något synkningsproblem, och det känns som delar av bilden på skärmen känns avhuggen?

Detta ska vara något som främst sker på 6000 serien.

Skulle uppskatta svar då jag är i färd att slå slag i saken och köpa sista komponenterna för att få en eyefinity setup. För just nu så sitter jag och funderar på om ASUS 6970 CUii med fyra dp är det enda valet för att unvika problem med tearing, någon som har fördjupade kunskaper på detta område?!

* Förresten skulle uppskatta förslag om vad för grafikkort skulle fungera bra för tre skärmar med upplösningen 3x 1902x1080 (23"). Räcker det med ett t.ex. 6950/6970 för hyfsad fps och bildkvalité?

Hej,

Jag kör med en PowerColor aktiv MiniDisplayPort till DVI-adapter och de två andra skärmarna på DVI så det får väl benämnas som en DVI/DP kombo ? :-). Hursomhaver har jag inte upplevt några problem med att bilden känns avhuggen med denna setup. Har bara kört Bad Company 2 och World of Tanks än så länge.I BC2 kör jag på High men satt ner AA till 2 och slagit av HBAO. Ingen aning om fps tyvärr eftersom jag inte fått igång ingame visning av fps men det flyter på bra iaf och jag upplever aldrig att jag har låg fps.
Vad det gäller WoT tror jag värsta settingen hette Very High men även där satte jag ner AA till 2 och då låg jag på fps 30+. Jag satte ner några settings ett snäpp, minns inte exakt men tex shadows och water, och hamnade på 50+.
Med bezelkompensering blir min upplösning 6040*1080 har jag för mig.
CPU/GPU körs på stockfrekvenser för övrigt.

/Pontus

Visa signatur

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | HAF X | Corsair HX 1000W
ASRock P67 Extreme 4 | 4*4GB Corsair 1600MHz XMS3
2*120GB Corsair SSD Force Series | Seagate SSHD 2TB
MSI R9 390 Gaming 8GB | 3*BenQ G2222HDL

Permalänk
Medlem

eyefinity tearing

Tack z€r0(0o|_ för ditt svar. Var det jag var lite orolig för. Känns synd om jag köper en helt ny setup och får problem, om problemet nu ligger i dvi/dp kombon. Hoppas du inte får för stora problem av tearingen. Läste att man skulle försöka knäppa på vsync och tri buff det kunde hjälpa att minska ner tearingen.

Om jag skulle slå till på ett ASUS 6970 CUii grafikkort (för att kunna köra tre dp anslutningar), och sen vilja köra crossfire. Spelar det någon roll om jag kör med ett annat 6970-kort av annat märke i framtiden?
Spelar det även roll om det ena kortet skulle vara överklockat men det andra inte är det?
Eller är det alltid rekommenderat att köra exakt samma tillverkare och grafikortsmodel?

JRampage låter helt ok, tack för jämförelsen Om det finns någon annan som kört t.ex. black ops, mw2, AvsP som kör med en GPU med tre skärmar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tJev:

Läste att någon hade profiler/presets för eyefinity, mirror och extended desktops? Hur gör man detta? Tycker det är grymt drygt att slå av Display Groupen när jag vill spela ett spel på en skärm (League of Legends är inte så awesome i 4800x1200 ). Tacksam för svar.

CCC i advanced mode.
Andra menyvalet heter "Presets"
Välj "Add preset" för att lägga till din nuvarande konfiguration med alla inställningar i CCC.
I det nya fönstret som öppnas kan du lägga in hotkeys också.
Spara.

För att skapa nya presets, ställ in CCC som du vill ha det i en annan variant, "Add preset" osv...

Som tidigare sagt, har lite blandade varianter, till och med en där jag går ner på 1 GPU pga dålig skalning i spel.

GL.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

CCC i advanced mode.
Välj "Add preset" för att lägga till din nuvarande konfiguration med alla inställningar i CCC.
Spara.

För att skapa nya presets, ställ in CCC som du vill ha det i en annan variant, "Add preset" osv...

Som tidigare sagt, har lite blandade varianter, till och med en där jag går ner på 1 GPU pga dålig skalning i spel.

GL.

Tackar, blev minst sagt lite smidigare nu!

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Inaktiv

Värt att nämna är att i och med CCC 11.4 Early Preview så har det blivit lättare att få igång Eyefinity-setupen: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst114earlypr...

Permalänk

Nån som kan förklara varför jag inte har Bezel i min CCC? Det ska ju komma upp när man skapar en grupp, men icke... Kör CCC 11.2...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av z€r0(0o|_:

Nån som kan förklara varför jag inte har Bezel i min CCC? Det ska ju komma upp när man skapar en grupp, men icke... Kör CCC 11.2...

Bifoga skärmdump eller beskriv de steg du tar, det finns två ställen du lägger till bezel kompensationen. Antingen när du skapar gruppen eller i efterhand.

Eftersom jag inte lyckats hjälpa dig tidigare så kör vi det mer detaljerat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

CCC i advanced mode.
Spara.

GL.

Hej Lan,

Jag testade detta och det skapades ett antal presets som fanns listade både i CCC samt vid högerklick på trayikonen men det händer inget när jag väljer dem?! Jag förutsätter att jag gör något enkelt fel men kan inte för mitt liv förstå vad :-).

En fråga till, vet någon om själva bezel kompenseringen finns i någon konfigfil någonstans för den senaste jag gjorde är jag grymt nöjd med och vill helst inte göra ungroup utn att veta att ajg får tilbaka samma. Hade varit mumma om man kunde mata in samma siffror manuellt direkt i en fil för att säkerstäölla samma resultat. Jag vet, jag är lat

PS. Älskar min treskärmsuppsättning mer för varje gång jag använder den, får fortfarande ett fånigt flin på läpparna varje gång jag startar ett spel .DS

Visa signatur

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | HAF X | Corsair HX 1000W
ASRock P67 Extreme 4 | 4*4GB Corsair 1600MHz XMS3
2*120GB Corsair SSD Force Series | Seagate SSHD 2TB
MSI R9 390 Gaming 8GB | 3*BenQ G2222HDL

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JRampage:

Hej Lan,

Jag testade detta och det skapades ett antal presets som fanns listade både i CCC samt vid högerklick på trayikonen men det händer inget när jag väljer dem?! Jag förutsätter att jag gör något enkelt fel men kan inte för mitt liv förstå vad :-).

Det borde ha fungerat och det finns inget komplicerat över det där eller ngt att pricka i. Den borde ha aktiverat den preset du sparade. Gör ett enkelt test och ändra bara 1 sak, tex att bara köra en eyefinity grupp med två skärmar eller bocka ur "SMOOTHVISION HD: Anti-Aliasing".

Om den inte ändrar sig mellan dina preset val så är det ngt mer allvarligt fel.

Skrivet av JRampage:

En fråga till, vet någon om själva bezel kompenseringen finns i någon konfigfil någonstans för den senaste jag gjorde är jag grymt nöjd med och vill helst inte göra ungroup utn att veta att ajg får tilbaka samma. Hade varit mumma om man kunde mata in samma siffror manuellt direkt i en fil för att säkerstäölla samma resultat. Jag vet, jag är lat

Eeeh, det där är inte att vara lat eftersom det antagligen är mer jobb att snoka reda på config filen än att göra om bezel kompenseringen. Själv gillar jag att ytan bakom försvinner, känns underligt i annat fall. Upp till var och en

Som svar: Vet ej.

Skrivet av JRampage:

PS. Älskar min treskärmsuppsättning mer för varje gång jag använder den, får fortfarande ett fånigt flin på läpparna varje gång jag startar ett spel .DS

Jo, samma här.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

Bifoga skärmdump eller beskriv de steg du tar, det finns två ställen du lägger till bezel kompensationen. Antingen när du skapar gruppen eller i efterhand.

Eftersom jag inte lyckats hjälpa dig tidigare så kör vi det mer detaljerat

CCC i advance mode --> Desktop Management --> Creating And Arranging Desktops --> Högerklickar på "skärmen", väljer Display Group, sedan create group. Sen väljer jag 3x1 skärmar, sen får jag välja om dom är i rätt ordning eller inte, vilket dom aldrig är så jag får välja den skärm som lyser blått, sedan trycker jag på Done och thats it, nothing more, nothing less

Såg på ett youtube klipp där han fick fixa bezel efter att han valt ordning på skärmarna...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av z€r0(0o|_:

CCC i advance mode --> Desktop Management --> Creating And Arranging Desktops --> Högerklickar på "skärmen", väljer Display Group, sedan create group. Sen väljer jag 3x1 skärmar, sen får jag välja om dom är i rätt ordning eller inte, vilket dom aldrig är så jag får välja den skärm som lyser blått, sedan trycker jag på Done och thats it, nothing more, nothing less

Såg på ett youtube klipp där han fick fixa bezel efter att han valt ordning på skärmarna...

Stämmer, det ska hända. Men.

Har du nu möjligheten att göra följande?

Dragon Age är för övrigt riktigt kul i multiskärmsspelande...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.
Köpte nyss en beggad dator från en bekant till mig och har lite problem. Tänkte därav testa att fråga här, innan jag gör en ny tråd.

Kortet:
ATI Radeon™ HD 5870 Eyefinity

Skärmar:
1x 22'' LG tft skärm
1x 22'' Asus tft skärm.

Som ni ser ovanstående så är jag inte ute efter Eyefinity lösningen just nu, utan vill bara ha 1 spel skärm och en "surf skärm".

Problemet:
När jag kopplar in skärmarna och bootar upp datorn så beslutar den sig att min högra skärm(LG) skall vara i perfekt storlek och fungera som vanligt, medan min Vänstra(asus) skall vara i 640x480. Det står i skärmupplösnings menyn "allmän icke- PnP-bildskärm" som namn när jag skall välja skärm två och jag är helt utlåst från att förändra upplösningen på den.

Testar jag att bara boota datorn med 1 skärm inkopplad så fungerar asus alldeles perfekt. Kopplar jag in LG skärmen medans datorn är igång så väljer datorn automatiskt LG skärmen som primär och asus skärmen blir liten igen.
Vica verca om jag gör tvärt om.
Har testat att byta portar, utan lyckan.

Kopplingen:
Från Grafikkortet har jag kört två VGA adaptrar från början som går direkt till VGA skärmarna. Dv.s Inte från DVI->VGA.
JAG HAR INTE köpt någon AKTIV adapter, dock vad jag har googlat fram skall det inte krävas.
Inte ens om jag skulle vilja gå efter 3 skärmar och eyefinity lösningen.

Bild:

Någon som har något tipps ?
Tack I förhand!
Mvh
Nasel.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

En snabb enkel fråga.
Om man spelar ett spel som inte klarar eyefinity, hur gör man då? Kan man få spelet att spela på bara en av skärmarna då?
Spelar ett spel ganska mycket som har en fast upplösning där man inte kan välja vad man vill köra i.
Oavsett vad så undrar jag om möjligheten att köra på en skärm finns om man känner att det kan behövas pga det ena eller det andra.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nasel:

Någon som har något tipps ?
Tack I förhand!
Mvh
Nasel.

Sorry men det där har jag inget bra svar för på studs, kommer att kräva en del tänkande och kika på andra forum efter liknande problem.

Vad händer när du försöker skapa extended desktop - helt omöjligt att välja högre upplösning?

Skrivet av RainesX:

En snabb enkel fråga.
Om man spelar ett spel som inte klarar eyefinity, hur gör man då? Kan man få spelet att spela på bara en av skärmarna då?
Spelar ett spel ganska mycket som har en fast upplösning där man inte kan välja vad man vill köra i.
Oavsett vad så undrar jag om möjligheten att köra på en skärm finns om man känner att det kan behövas pga det ena eller det andra.

Hum, det enkla svaret är ja, det går.

Men...

1, Kan du köra spelet i "window" mode? Då kan du köra det på en skärm och andra saker på andra skärmen.

2, Kan du inte köra spelet i "window" mode så kommer datorn att presentera den på en bildskärm och släcka övriga.

3, Kör du extended desktop så kanske det går att lösa men då får du muspekarproblemet istället, dvs att muspekaren kanske glider över i angränsande monitorer och spelet släcks ner/kraschar.

Det finns en anledning att spel som inte funkar i multiskärmsspel inte funkar i multiskärmslösningar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hum, det enkla svaret är ja, det går.

Men...

1, Kan du köra spelet i "window" mode? Då kan du köra det på en skärm och andra saker på andra skärmen.

2, Kan du inte köra spelet i "window" mode så kommer datorn att presentera den på en bildskärm och släcka övriga.

3, Kör du extended desktop så kanske det går att lösa men då får du muspekarproblemet istället, dvs att muspekaren kanske glider över i angränsande monitorer och spelet släcks ner/kraschar.

Det finns en anledning att spel som inte funkar i multiskärmsspel inte funkar i multiskärmslösningar...

Så om det inte går i windowmode så fixar ccc att det går på skärm 1 och släcker ner dom andra.
Kanon
Men om extended så är det pest eller kolera som gäller om jag förstår dig rätt.
hmm
tack för svar ^^

Vet att det finns program som gör att man kan låsa muspekaren till activ skärm men vet inget som funkar bra och som är gratis (på riktigt då ^^ )
Några tips på ett är uppskattat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av RainesX:

Så om det inte går i windowmode så fixar ccc att det går på skärm 1 och släcker ner dom andra.
Kanon

Mjah, kanske inte går fullt så lätt. Det beror på spelet. Första ggn kanske CCC försöker dra ut det på alla skärmarna, det kan funka direkt också och släcka övriga. Det beror på...i vilket fall så är det slutresultatet. Spelar lite gamla spel själv som inte mår bra av 5760x1080 och det är vad som händer.

Ska ge mig på World In Conflict snart för att se hur det funkar, det hade stöd för 2 skärmar...

Skrivet av RainesX:

Men om extended så är det pest eller kolera som gäller om jag förstår dig rätt.
hmm
tack för svar ^^

Återigen, beror på spelet. Vissa spel funkade kanon i extended desktop, andra strulade nåt fantastiskt.

GL HF

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Mjah, kanske inte går fullt så lätt. Det beror på spelet. Första ggn kanske CCC försöker dra ut det på alla skärmarna, det kan funka direkt också och släcka övriga. Det beror på...i vilket fall så är det slutresultatet. Spelar lite gamla spel själv som inte mår bra av 5760x1080 och det är vad som händer.

Ska ge mig på World In Conflict snart för att se hur det funkar, det hade stöd för 2 skärmar...

Återigen, beror på spelet. Vissa spel funkade kanon i extended desktop, andra strulade nåt fantastiskt.

GL HF

Tackar för svar.
känner jag har fått lite mer kött på benen nu
Fortfarande någon månad innan jag kommer dyka på eyefinity, men kommer gör det med största säkerhet
Ser fram emot Portal 2 i eyefinity 8D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sorry men det där har jag inget bra svar för på studs, kommer att kräva en del tänkande och kika på andra forum efter liknande problem.

Vad händer när du försöker skapa extended desktop - helt omöjligt att välja högre upplösning?

Omöjligt överallt att ändra upplösning. Dom är redan Extended.
Känns så knasigt att den alltid vill ha LG skärmen som primary...

Verkar inte allt för många förutom amerikaner som har kört VGA istället för DVI/HDMI.
Och dessa har ju kört eyefinity lösningen, vilket jag inte är ute efter.

får väll testa mina googeling skills igen^^

Tack Iaf för ett svar

Visa signatur

^^

Permalänk
Skrivet av Lan:

Stämmer, det ska hända. Men.

Har du nu möjligheten att göra följande?

Nej, inte det heller...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Z, det där är skumt alltså...nu blir det lite seriös googling, jag ska f-n lösa det där. >:)

Edit: Tog 15 minuter. Du kör inte med samma typ av skärmar (om jag inte missminner mig) och CCC fattar det, allså kan den inte köra bezel kompensation och tar bort alternativet. Skiljer sig skärmarnas egenskaper med mer än 5% så kan den inte göra det.

http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=350203

Direkt ifrån AMD's egen hemsida;
http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-eyefinity-technology/how-to/Pages/faqs.aspx#bezel-comp

Citat:

Note: Bezel compensation only works in Single Large Surface (SLS) mode with monitor groups that have a pixel resolution and density within a 5% tolerance of each other.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Undrar om man kan bli "ambassadör" för AMD visavi Eyefinity teknologi, som Canon gör med vissa kända fotografer...

Skulle nominera alla eldsjälar som hjälper till i denna tråden till exempel

Visa signatur