OC-profiler för 5870, bra?

Permalänk
Medlem

OC-profiler för 5870, bra?

Hej!

Nu skulle jag vilja höra med er på SweC om ni tycker att dom här profilerna ser passande ut för mina 5870, som jag kör i Crossfire.

Först har jag idle i windows7:

1.Ingen OC, automatisk fan(20%)
blir rätt varmt vid load då fläkten aldrig varvar upp.

2.Ingen OC, fan (47%)-låter nästan inget faktiskt då jag kör med XFX5870, korten ligger på ca 80-75/65-70 grader vid load. Idle 30/30.
Användning: Lättare spel.

3. OC 900/1200. Fan 61%. Har fått en hel del BSOD när jag lirat med 47%arn, vet inte om det beror på höga temps så kör lite högre fläkthastigheter. 70/50grader vid load typ. 30/30 idle.
Användning: Tyngre spel, BFBC2 osv.

Ser det ok ut eller sliter det mycket på grafikkorten? Är ju XFX så man får väl en 3 eller 2-års garanti även om man kör fläktarna högre?

Kan mitt BSOD bero på att korten blivit för varma? Ökade vcoren lite på prollen och har även prövat med 875 på korten i OC, verkra fungera väl.

Mvh

Permalänk

Re: OC-profiler för 5870, bra?

Fläkten ska hålla även om du så kör 100 %. Skulle den braka gäller såklart garantin. Nu gäller garantin såklart om du kör 100 % hela tiden, men hade det inte varit så hade det ju ändå varit omöjligt att bevisa att du just kört fläkten i höga hastigheter ^^

Tror inte BSOD beror på värmen. Snarare är det den välkända buggen som drabbar vissa 5xxx kort. Om du ligger på 70 grader vid load med den överklocken och om du är nöjd med ljudnivån så kör. Du kan ju alltid sänka fläkthastigheten och kolla temperatur när du kör den kring 40 % eller lägre. Korten tål grader upp till 100 och kanske lite mer...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.