Buggrapporter för Swec 5.0

Permalänk
Medlem

Problem med nästlad spoilertag

Problembeskrivning:
När man försöker öppna en nästlad spoilertag så stängs den spoilertag som den nästlade ligger i. (motsvarande när man stänger den nästlade tagen)

Hur problemet kan återskapas:
1) Skapa en nästlad spoilertag (dvs en spoilertag i en spoilertag)
2) Öppna första spoilertagen genom att klicka "visa", man ser då då "visa"-knappen för den andra spoilertagen.
3) Öppna den andra spoilertagen genom att klicka på "visa". Det som då händer är att den första spoilertagen stängs. (Man kan visserligen öppna den första spoilertagen igen och ser då att även den andra har öppnats.)

Nedan är ett exempel på en sådan nästlad spoilertag:

Detta finns i första spoilertagen

Detta finns i andra spoilertagen (den nästlade spoilertagen)

Dold text
Dold text

Koden för ovan:

Detta finns i första spoilertagen

Detta finns i andra spoilertagen (den nästlade spoilertagen)

Dold text
Dold text

Övrigt: Finns det någon dokumentation om vilka "dolda" funktioner som finns i forumet (så som spoilertagen)? Om det exempelvis finns något sätt att få text till höger eller vänster om en bild osv så vore det jättebra. (undrar pga det kan underlätta en pedagogisk beskrivning av saker)

Mvh illya_

Edit: Strök det som Palmie besvarade med strike-tagen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av illya_:

Problembeskrivning:

Övrigt: Finns det någon dokumentation om vilka "dolda" funktioner som finns i forumet (så som spoilertagen)? Om det exempelvis finns något sätt att få text till höger eller vänster om en bild osv så vore det jättebra. (undrar pga det kan underlätta en pedagogisk beskrivning av saker)

Mvh illya_

http://www.sweclockers.com/forum/misc.php?do=bbcode

Permalänk
Medlem

Tackar Palmie

(För att inte moderatorer ska missa så hade jag även en buggrapport i mitt inlägg, Palmies svar rörde en sidofråga)

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av illya_:

Problembeskrivning:
När man försöker öppna en nästlad spoilertag så stängs den spoilertag som den nästlade ligger i. (motsvarande när man stänger den nästlade tagen).

Fixat. Tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som att [noparse]-taggen inte fungerar på citatsidan*. Istället visas bara [noparse][/noparse] som vanlig text.

*Det vill säga den där man ser var man blivit citerad.

Permalänk
Medlem

När jag surfar med min HTC Desire på Sweclockers så är det ofta så att reklambannern högst upp täcker alla flikar (Framsida, Testcenter, Galleri, Profil osv.)
Det ser alltså ut såhär: http://img835.imageshack.us/img835/103/swec.png
Ganska jobbigt ibland

Permalänk
Medlem

Det har hänt mig lite då och då, att man inte ser sina citat. När (+) kommer upp. Man ser sina gamla även om (+) kommer upp.

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kanske mer en featurerequest än en buggrapport, men det vore fint om [youtube]-taggen även kunde ge en länk till filmen ifråga (underlättar iaf för mig i de fall opera väljer att inte visa youtuberutor).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."