Buggrapporter för Swec 5.0

Permalänk
Medlem

Jag saknar en länk till kommentarerna vid varje nyhet.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Testa att bjuda hem kakmonstret dvs rena kakorna.

???

Nåväl, problemet verkar fixat nu iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Som ni ser så är det lite förskjutet där.

Browser: Firefox 3.6.3

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

http://img534.imageshack.us/img534/7827/swecbug.png

Som ni ser så är det lite förskjutet där.

Browser: Firefox 3.6.3

Inte hos mig.

Browser: Opera 10.53

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Ska det vara så svårt att fixa mailbevakningen? Jag har massor med bevakade trådar men har inte fått ett endaste mail på flera veckor. Det är ju hopplöst att försöka hänga med i några diskussioner om man ständigt ska behöva gå in i trådarna manuellt och kolla om det hänt nåt.
Nej jag har inget live eller hotmail och inget spamfilter öht.

Undrar om det är nån mening att bevaka den här tråden...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Verkar vara något fel på citat-funktionen. Om jag klickar på "citat" säger den att jag blivit citerad 7-8ggr i en tråd när jag inte alls blivit det. Jag läste precis i "Ditt senaste inköp!"-tråden om någon som hade exakt samma fel.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Under Citat från forumet så står det "fog" som användarnamn på samtliga inlägg som jag blivit citerad, men om jag klickar på "fog" där så kommer jag till den som citerat.

Kolumnen heter "Du skrev" sen "2010-05-02 16:27 av fog (bild:Gå till det senaste inlägget)"

Så står det på samtliga (dock olika datum ofc). Men alltså, jag vet väl om att jag har skrivit i tråden om jag blir citerad, jag är väl mer intresserad av att se vem som citerat mig, antar att det är så ni tänkt med eftersom jag kommer till den personen när jag klickar på "fog" i texten ovanför.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Ska det vara så svårt att fixa mailbevakningen? Jag har massor med bevakade trådar men har inte fått ett endaste mail på flera veckor. Det är ju hopplöst att försöka hänga med i några diskussioner om man ständigt ska behöva gå in i trådarna manuellt och kolla om det hänt nåt.

Jo, jag hoppas det fixar detta snart. Det är otroligt tröttsamt. Borde inte ta flera veckor...

Bevakningen på techsweden.org funkar bättre. Vi kanske ska flytta dit istället?

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Håller med fullständigt.

Permalänk
Medlem

Nån vaken? Får fortfarande inga mailnotifieringar på nånting, denna tråd inkluderat. Nu har jag varit inne och skrivit i ett par trådar, kan tänka mig att det kommer nån notifiering då, men sen är det kört igen...

Skrivet av xJom:

Bevakningen på techsweden.org funkar bättre. Vi kanske ska flytta dit istället?

Jag håller mig för det mesta på minhembio, aldrig några bekymmer där, här blir det bara sämre för varje uppdatering som görs känns det som.

Visa signatur

Permalänk

En annan bugg som jag har märkt är när man försöker redigera sitt inlägg så envisas den lilla rutan med att bläddra upp av sig själv, extremt irriterande och gör det väldigt svårt att göra en så enkel sak som att redigera ett inlägg.
Kör med Internet Explorer 8, vet att alla på sweclockers hatar IE som pesten så sweclockers har väl aldrig testat den nya sidan med IE men IE har en hel del användare trots allt.

Uppdateringen gjorde sweclockers sämre =/
Dessa jäkla buggar har redan gjort att jag har börjat skriva mindre på sweclockers, säkert en del andra som gör samma sak.. så snart kommer sweclockers dö bara pga. en "uppdatering" ;P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

En annan bugg som jag har märkt är när man försöker redigera sitt inlägg så envisas den lilla rutan med att bläddra upp av sig själv, extremt irriterande och gör det väldigt svårt att göra en så enkel sak som att redigera ett inlägg.
Kör med Internet Explorer 8, vet att alla på sweclockers hatar IE som pesten så sweclockers har väl aldrig testat den nya sidan med IE men IE har en hel del användare trots allt.

Uppdateringen gjorde sweclockers sämre =/
Dessa jäkla buggar har redan gjort att jag har börjat skriva mindre på sweclockers, säkert en del andra som gör samma sak.. så snart kommer sweclockers dö bara pga. en "uppdatering" ;P

Exakt samma skit som jag har. I princip hopplöst att editera ett inlägg eftersom allt hoppar omkring hejdlöst. Och ja, sidan är färdigladdad när det händer. Har varit så sedan sidan uppgraderades, men inte skrivit något tidigare om det. Trodde självklart det skulle rättas till.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Skrivet av MultiMan:

Exakt samma skit som jag har. I princip hopplöst att editera ett inlägg eftersom allt hoppar omkring hejdlöst. Och ja, sidan är färdigladdad när det händer. Har varit så sedan sidan uppgraderades, men inte skrivit något tidigare om det. Trodde självklart det skulle rättas till.

Finns problemet kvar?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av KniFF:

Verkar vara något fel på citat-funktionen. Om jag klickar på "citat" säger den att jag blivit citerad 7-8ggr i en tråd när jag inte alls blivit det. Jag läste precis i "Ditt senaste inköp!"-tråden om någon som hade exakt samma fel.

Citatlistan visar även de användare som har snabbsvarat på dina inlägg, om det inte är menat till dig är det troligen någon som har klickat fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Citatlistan visar även de användare som har snabbsvarat på dina inlägg, om det inte är menat till dig är det troligen någon som har klickat fel.

Aha...kan vi inte ta bort det?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Finns problemet kvar?

Japp tydligen.
Eller menar du om problemet finns kvar NU fortfarande?
Hm det verkar vara lite bättre nu, men problemet finns fortfarande i viss mån, eller så är det bara en tillfällighet att det har blivit bättre nu. Det kan bli värre igen av sig självt.

Permalänk
Medlem

Bugg i slideshow, Opera 10.53

Kör Opera 10.53, Vista 64. Testa: http://www.sweclockers.com/nyhet/12009-helsingfors-av-gamla-m...

Innan man rör reglaget för fram/tillbaka i bilden är allting bra, när man trycker och för ut muspekaren ur fältet hoppar div "control bottom" upp, halvt under bilden. Varje gång man klickar hoppar control bottom ner och det ser ut som det ska, men när man för ut ur fältet forward/back hoppar diven upp.

Exempel: http://i44.tinypic.com/5ecrrd.jpg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Biberu:

Finns problemet kvar?

För tidigt att säga, men en sak som definitivt är kvar är om man har markerat ett ställe i texten för att redigera och sedan klickar någon annanstans för att hämta text, så hoppar/scrollar texten i redigeringsfönstret bort från stället man markerade, så man måste leta upp var man var, igen.

Lång mening blev det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När jag försöker ändra signatur säger den att den är för lång, trots att jag ligger under den nya gränsen, känns som att den fortfarande tror att den gamla gränsen gäller.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

När jag försöker ändra signatur säger den att den är för lång, trots att jag ligger under den nya gränsen, känns som att den fortfarande tror att den gamla gränsen gäller.

Har påpekat detta att 1000tecken är för lite.. i text kanske det är lagom men inte med BB-kod annars är det något fel någonstans.

Iaf skrev en halvklar topic o var tvungen och reboota pga klocken. återvände efter reboot och skrev klart och ändrade topic. dock har inte forumet ändrat topicen till det jag nu valt att den ska vara..

lite meningslöst om det inte funkar utefrån forumet utan endast syns i tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nu har jag faktiskt fått omedelbara mail-notifieringar under ett par dagar (sedan i fredags, typ). Hoppas det håller i sig.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Skrivet av xJom:

Nu har jag faktiskt fått omedelbara mail-notifieringar under ett par dagar (sedan i fredags, typ). Hoppas det håller i sig.

/xJom

Yup samma här.

Permalänk
Medlem

Samma här, men jag vet inte om jag vågar säga det...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

När jag går in i min profil så visas det under logg att det kommit ett nytt svar i en tråd, istället för att visa att jag svarade i tråden.
(Det nya inlägget var mitt svar dvs)
Detta verkar bara hända om jag skrivit mer än ett inlägg i en tråd. Det sker även om jag svarat i andra trådar emellan.

En annan sak, under citat i profilen så länkas även personer som jag citerat, men detta kanske är medvetet?

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Palmie:

När jag går in i min profil så visas det under logg att det kommit ett nytt svar i en tråd, istället för att visa att jag svarade i tråden.
(Det nya inlägget var mitt svar dvs)
Detta verkar bara hända om jag skrivit mer än ett inlägg i en tråd. Det sker även om jag svarat i andra trådar emellan.

En annan sak, under citat i profilen så länkas även personer som jag citerat, men detta kanske är medvetet?

Liknande händelser i loggen slås samman för att det ska ges mer utrymme till annat, vi kommer finjustera hur det görs efter hand. Citatlistan bör inte visa dina egna citat, däremot visas ditt originalinlägg när du har fått ett svar (den tar med både citat och vanliga svar) i tabellens högra spalt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Biberu:

Liknande händelser i loggen slås samman för att det ska ges mer utrymme till annat, vi kommer finjustera hur det görs efter hand.

Okej.

Skrivet av Biberu:

Citatlistan bör inte visa dina egna citat, däremot visas ditt originalinlägg när du har fått ett svar (den tar med både citat och vanliga svar) i tabellens högra spalt.

Det var i spalten citerad där den länkade till inlägget jag citerade, det har iofs bara hänt en gång.
En annan sak jag tänkte på. I spalten du skrev står det:

Citat:

2010-05-17 16:19
av Palmie *Gå till det senaste inlägget-ikon*

Ikonen leder till inlägget (mitt som blev citerat), men länken (dvs mitt namn) länkar till profilen till den som postat sist i tråden.

Borde inte de två byta plats* och istället för att länka till profilen gå till det senaste inlägget. Eller är det jag som tänker helt galet?

*Alltså att pilen skickar till senaste inlägget i tråden och att ens namn länkar till det citerade inlägget.

Permalänk
Medlem

URL:
http://www.sweclockers.com/galleri/5376-r2-goes-back-in-time

Problembeskrivning:
Sidan blir skjuten nedåt, väääldigt mycket, sidan bara "skärs" av där den egentligen skulle slutat.
Där sidan startar
Där sidan plötsligt slutar
obs att tömma cachen, kakorna, starta om datorn, installera om webbläsaren hjälper inte.

Vad du gjorde när problemet uppstod:
Gick in på galleriet

Hur problemet kan återskapas:
Genom att gå in på det galleriet

Inloggad som (om relevant):
mig själv

Webbläsare / klientinformation (om relevant):
Opera 10.53
Windows XP SP3 32-bitars
Inga insticksprogram eller annat som körs i bakgrunden som kan störa.
Hårdvara = Compaq Evo N800v
1024x768

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av str8forthakill:

URL:
http://www.sweclockers.com/galleri/5376-r2-goes-back-in-time

Problembeskrivning:
Sidan blir skjuten nedåt, väääldigt mycket, sidan bara "skärs" av där den egentligen skulle slutat.
Där sidan startar
Där sidan plötsligt slutar
obs att tömma cachen, kakorna, starta om datorn, installera om webbläsaren hjälper inte.

Vad du gjorde när problemet uppstod:
Gick in på galleriet

Hur problemet kan återskapas:
Genom att gå in på det galleriet

Inloggad som (om relevant):
mig själv

Webbläsare / klientinformation (om relevant):
Opera 10.53
Windows XP SP3 32-bitars
Inga insticksprogram eller annat som körs i bakgrunden som kan störa.
Hårdvara = Compaq Evo N800v
1024x768

Oh, grym buggrapport. Tack!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/arkiv?sort=score&order=desc&typ[1]=1&typ[11]=11&typ[2]=2&kategori=0&datum=0&fritext=test
De där artiklarna med test test test osv. ska nog inte vara där

Permalänk

Ska bilden vara där?

Visa signatur

I am Extrazz.