Permalänk
3dfx Fanboy

Nhl 2003 :(

Vad tycker ni?

Ser ut som NHL2002... har skumma menyer.. och hackar redan i 800x600..

Jag som trodde att de skulle förbättra spelet med varje år..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk

Mm, testade demoversionen igår, igen höjdare direkt.
Tidigare har jag blivit positivt överraskad år efter år, men nu verkar det ha blivit slut med det.

Jag tänker i alla fall fortsätta spela 2002-versionen, den håller utan problem till 2004.

Vidare hade jag problem att få speedburst att fungera i demoversionen, fast jag orkar egentligen inte bry mig om att fixa det.

Permalänk
Medlem

Tycker de mest koncentrerar sig på att göra Action/sport istället för Realism/sport.
Samma skit med FIFA och allt annat EA gör inom sport.
Riktigt tråkiga spel.
Tacka vet jag Pro Evolution Soccer till PS2 - cant wait for PES2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obfleur
Tycker de mest koncentrerar sig på att göra Action/sport istället för Realism/sport.
Samma skit med FIFA och allt annat EA gör inom sport.
Riktigt tråkiga spel.
Tacka vet jag Pro Evolution Soccer till PS2 - cant wait for PES2!

Kunde inte sagt det bättre själv. Konami är kungarna på fotbollsspel. Dock tycker jag ISS Evolution2 till PSone e det bästa fotbollsspelet. ISS2 till GC e oxå bra som fan.

Permalänk
Medlem

Nått som är bra med NHL2003 är puckfysiken och de nya finterna.
Pucken har blivit mer realistisk i.o.m att den vid lösa skott "fladdrar" och sen styrs pucken enklare på spelare. I NHL 2002 gick väl pucken rätt igenom spelare, har jag för mig?
Sen går det att göra mål mellan benen på målvakten och under armarna. (som inte gick i NHL2002!)
De nya finterna är läckra.

Men visst, grafiken är exakt likadan som NHL2002.

Permalänk
Medlem

NHL xxxx är alltid nästan exakt likadant som xxxx-1, eller? Först mellan 2-3 versioner som det blir riktig skillnad.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk

Jag tycker att NHl2003-demot är grymt kul! Finterna är fantastiska och nu kan man verkligen finta bort målvakten men läckra Foppa-finter.
Grafiken är snyggare än 2002:an och flyter bättre (i alla all på min dator).

Visa signatur

[size="1"]| AMD T-bird 1,2GHz | Creative Geforce 4 Ti4400 | 256mb PC133 | Hercules Fortissimo II | Windows XP Home |[/size]

Permalänk

Mer action och roligare finter, var väl intrycket ..från demot.

Men det känns bara som en finslipning av 2002:an, tycker jag ..inget särskilt nytt ..samma grafik ..osv

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Ni som väntar er seriösa sportspel ska nog INTE vända er till EA-Sports spel.
Ganska dumt att klandra dom för att vara oreslistiska och tråkiga.
Vill ni ha seriösa sportspel så kör simulatorer istället för att gnälla på oss som föredrar lite mer action/orealistiska sport-spel.

Hockey är en av världens snabbaste psorter (tror att det ÄR världens snabbaste sport) och att göra det i simulator-type tror jag skulle vara en extremt dum idé.

Hockey ÄR actionpackat och meningen med EA-Sports NHL är att det ska smälla som ett åskdunder när en puck i 130 mph smäller rätt in benskyddet på målvakten.

Jag tycker att idén att man ska behöva göra 12 handrörelser runt joypaden/musen och komma från exakt rätt vinkel och beräkna infallsvinkel, luftmotstånd, friktion och gravitation för att skjuta in en puck i mål låter rent utsagt fånigt.

Det SKA vara actionpackat, i alla fall när det gäller NHL.
Precis den bilden som det riktiga NHL-ligan i USA är.

Faktum är att jag har inte hört ett endaste hockeyspel som ska vara i närheten lika bra som NHL 2002.
IGN.com adresserar det spelet som det garanterat bästa hockeyspelet någonsin, och jag tror inte att ni kan gnälla och klandra det för att det är otillräckligt med realism i det.

Skärpning tack.

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon
NHL xxxx är alltid nästan exakt likadant som xxxx-1, eller? Först mellan 2-3 versioner som det blir riktig skillnad.

Jag tror att man kräver otroligt mycket av NHL 2003 att vara bättre än NHL 2002.

NHL 2002 var ett otroligt bra spel med otrolig bra kontroll och gameplay.
Att skaparna ska försöka matcha upp och hålla den nivån till måttet är otroligt svårt och man bör inte förvänta sig det ultimata spelet efter dom redan släppt ett.

Ungefär som alla StarWars-fans gnäller över att Episode 1 är skit jämnfört med 4, 5 och 6.

självklart om man redan gjort något som är så fantastiskt bra så är det svårt att hålla det måttet uppe.

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker spelet flyter sakta...
Hittar inte någon inställning som man göra så det går snabbare.... nhl2002 o tidigare var mycket snabbare gameplay

Visa signatur

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Permalänk
Medlem

håller inte med dig riktigt mega......alltså grejjen är att ea-sports har inga konkurrenter inom sina områden.......det finns INGA konkurrenter, FIFA, NHL-spelen är det enda vi har (pc)......därför behöver man bara "slipa" lite på spelen varje år......kunde lika gärna dra ner en patch för att gå från 2002-2003.....nää tycker att det har stannat av någonstans.....spelen utvecklas inte tillräckligt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pada
håller inte med dig riktigt mega......alltså grejjen är att ea-sports har inga konkurrenter inom sina områden.......det finns INGA konkurrenter, FIFA, NHL-spelen är det enda vi har (pc)......därför behöver man bara "slipa" lite på spelen varje år......kunde lika gärna dra ner en patch för att gå från 2002-2003.....nää tycker att det har stannat av någonstans.....spelen utvecklas inte tillräckligt....

EA har inte konkurrenter när det gäller PC, nej.
Men det finns fler hockeyspel än annat till PC.

Och det är det jag syftar på när jag säger att det finns inget hockeyspel som ens är i närheten av den gamplay som finnsi EA NHL 2002.
Det är inte precis så att NHL 2002 är det superba bästa hockeyspelet för att det är skit och det enda som finns till PC - utan för att det faktiskt ÄR bra.

Sen att en update skulle räcka tycker jag är ett väldigt trångsynt sätt att se på saken.
Grafiken är till stora delar utbytt mellan dom två spelen, många nya texturer och ska jag ens behöva nämna att det är helt annorlunda modeller i ansikterna för spelarna.
Nya ditties, effekter och allt vad 2003 har jämnfört med 2002 borde nog hamna på en patch som ligger snarlik åt 400-megs-hållet om det är en patch du vill ha.

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem

Håller med Cruise. Spelet går ju apsegt. Spelar på medium och har dragit upp allt till max, men det känns ändå som om spelarna åker som om de vore på allmänhetens åkning.
Enda sättet att åka märkbart fortare är att använda "deke", men det går ju bara när man har pucken.
Varför har de muppat med tidsinställningarna i tredje perioden? 19.00-20.00 är verkligen en minut lång, även om man kör med femminutersperioder.
Det här spelet åker ut igen. 2002 var allt man kunde önska av ett hockeyspel, förutom att det var lite väl lätt att göra mål med deflections. Fartfyllt, snyggt och dessutom känns kommentatorerna bättre, trots att jag spelat 2002 runt 1000 gånger, jämfört med knappt 10 på NHL 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Owlie
Håller med Cruise. Spelet går ju apsegt. Spelar på medium och har dragit upp allt till max, men det känns ändå som om spelarna åker som om de vore på allmänhetens åkning.
Enda sättet att åka märkbart fortare är att använda "deke", men det går ju bara när man har pucken.
Varför har de muppat med tidsinställningarna i tredje perioden? 19.00-20.00 är verkligen en minut lång, även om man kör med femminutersperioder.
Det här spelet åker ut igen. 2002 var allt man kunde önska av ett hockeyspel, förutom att det var lite väl lätt att göra mål med deflections. Fartfyllt, snyggt och dessutom känns kommentatorerna bättre, trots att jag spelat 2002 runt 1000 gånger, jämfört med knappt 10 på NHL 2003.

Det där går att ställa in i spelet, det gjorde det i NHL2002, och det kommer det att göra i NHL2003.

Permalänk
Medlem

Nej, BlueWave, även efter att man har dragit upp de inställningarna till max så går det segt. Farten påminner om ett gammalt FIFA-spel, som om spelarna skulle springa i stället för att åka skridskor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Owlie
Nej, BlueWave, även efter att man har dragit upp de inställningarna till max så går det segt. Farten påminner om ett gammalt FIFA-spel, som om spelarna skulle springa i stället för att åka skridskor.

Är det säkert?
Har du fullversionen eller vadå?
Jag har inte sett nån fartinställning i NHL2003 demot.

Om det nu stämmer det du säger så är det ju riktigt uselt.
Som sagt, farten påminner lite om småpojkarnas "björnligan".

Permalänk
Medlem

Ja, det är fullversionen jag avser. Gick dock att få upp farten något genom att dra upp "Speed burst" och "Speed burst length" till max.
Ligger dock fortfarande långt efter NHL 2002 vid motsvarande inställningar.

Permalänk
Medlem

Har fan inte hunnit testat 2003 än För efter att ha spelat 13 säsonger på 2002 så har jag STORA förväntningar på det.
Btw, så har jag / har haft alla NHL-spel (ja, även dom till SNES och Playstation)...

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Mina reflektioner över NHL 2003 :

Grafik: Ren skit. NHL '98 ser bättre ut. Det var ju roligt att se vem som gjorde vad och så, nu ser alla mer eller mindre ut som Dr Mengele-kloner. Spelet flyter rätt okej, men det känns liksom konstigt att det hackar lite mer än 2002 som hade bra mycket snyggare grafik.

Ljud: Ljudet är också sämre i min mening, det skorrar rätt rejät om det blir flera effekter samtidigt. Musiken har inget i en hockeyrink att göra. Den är ju riktad till tolv-åringar; bara massa sketmusik (förutom QOTSA, men även de hör inte hemma i rinken).

Spelkänsla: Satt och svor som en galning på att det inte gick att tacklas först, men det lösta sig med hjälp av lite inställningar. Det är roligt att man kan bana in returer lättare och göra mer varierade mål. Finterna är på sätt och vis förbättrade, men tycker att de har blivit lite väl överdrivna. En spelare som Scott Parker eller Peter Worell *ska* inte kunna snurra upp Pronger och MacInnis på blålinjen. Dessutom känns skillnaden mellan olika spelare för liten. Det blir inte särskilt mycket extra fart med en snabb spelare jämfört med en hösäck som de två ovan. Fördelen med detta är ju iofs att även de sämre spelarna lättare gör mål, vilket inte riktigt var lika lätt i de tidigare serierna. Visserligen så är detta säkert saker som kommer att lösas med hjälp av lite roligare rosters med fintrimmade värden. Den sista minuten är ett ganska bra initiativ, men att den ska vara fyra gånger så lång som vanligt (i 5 min matcher) är kanske lite för mycket. Hade gärna sett att man kunde ställa ner den till hälften!

Menysystem: Känns töntigt. Inget spel längre, snarare en flash-sida. Man ska tydligen komma åt allting från samma ställe, men det blir bara rörigt och en massa kompromisser. All information om internetkonto etc tar upp onödig plats och det är inte samma logik som förr.

Slutbetyg: 6/10. Det är trots allt det spel som jag kommer att sitta med närmaste året Men jag är väldigt besviken på det. Grafiken är sämre, ljudet är sämre, spelkänslan vill jag inte uttala mig om till 100% eftersom den är beroende av rosters och inställningar som jag ännu inte pillat med så mycket än. Grafiken "utanför" spelet är även den sämre än på 2002. Om man inte har spelat serien någon gång så rekommenderar jag 2002 till den hockeyintresserade och 2003 till den som bara vill ha lite "action".

Just my $0.02...
/Micke

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop

Permalänk
Medlem

Såg spelet hos en kompis.
det jag märkte av var ju att gameplay gick inte alls så snabbt som i NHL2002 fast man ställde speeden på max, tycker jag är lite irriterande, känns ju så segt.

Sen menyerna verkar vara katatrof.
Ibland blev det tom ett rött kryss som i IE då en bild inte kan visas.
Man får inte speciellt proffisionellt intryck då utan bara ett slängihop intryck.

Har inte spelat spelet själv ännu men ska vell testa, detta blir förmodligen inte att köpa.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Någon som vet vart man hittar inställningen för om det ska vara manuellt eller automatiskt sikte på skotten?
Hittar det bara under lagets inställningar under match, vill inte behöva gå in och ändra det i början av varje match.

Permalänk
Medlem

Det jag undrar över hur man importerar sina ditties, om det går att använda samma ditties som jag la in till mitt NHL 2002 och var f*n alla taktik-filmer ska ligga nånstans.

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem

Verkar som många laddat hem betan

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Verkar som många laddat hem betan

Eller "hela".
Fy FAN vad sunkigt spel alltså. Det bästa av EA's NHL-spel är helt klart 99'an eller 2000 -versionen...

Permalänk
3dfx Fanboy
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Verkar som många laddat hem betan

varför skulle man ladda ner en beta?

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk

Jag har bara kört demot och jag blev besviken på menyerna och att spelet gick så jädrans långsamt, det går ju inte att speeda upp hastiheten nånstans men det beror väl på att jag har demot...

Men dom nya finterna är läckra och grafiken är som 2002an, kanske lite mer finslipad.

Betyg: 7/10

Visa signatur

ECS 945P-A | Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz | 2x Corsair Value PC5300 DDR2 1024MB | Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,4ns DDR3 | 2 x Samsung SpinPoint 250GB SATA2

Permalänk
Medlem

vadå hackar? jag körde demot med allt på högsta och 4x fsaa och det flöt på perfekt. dock så kom jag inte på kontrollerna. kunde inte teka eller nått, bara skjuta.. jag skjöt 2 skott och gjorde två mål kan man ändra svårighetsgraden nånstans?

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

Ingen anning, troligen inte, eftersom det är ett demo

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Någon som vet vart man hittar inställningen för om det ska vara manuellt eller automatiskt sikte på skotten?
Hittar det bara under lagets inställningar under match, vill inte behöva gå in och ändra det i början av varje match.

Du går in under "Uniforms" på bilden där du väljer handkontroll.

Menyerna är helt klart lite snurriga, men spelet är jäkligt kul ändå! Flyter på bra trots att jag har ett gammalt G400 kort, kan köra i 1024*768 utan problem.

Visa signatur

Det jag inte kommer ihåg har inte hänt.