Permalänk
Avstängd

80>120mm Konverter

Funderar på att inskaffa en 80>120mm Konverter till min Swiftech fläns. Nu undrar jag om dessa verkligen fungerar? Nämligen hört fårn vissa att det inte blir mer cfm trots man sätter på en större fläkt. Hmmm....

120 mm delta fläkt HE HE

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Nej du gör antagligen inte någon större vinst på att köpa en sådan konverter om du inte köper en delta 120mm som du ovan nämnde men då rycker både hörsel och förstånd-

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Jodå, jag köpte en sån konverter (jag vet att jag skulle byggt den
själv, men den var så snygg!) från G-tek.
Sänkte min temp ytterligare 2 grader. Hade en Zalman 92 mm innan på min Alpha fläns. Plus att tempen stiger inte lika fort o
högt vid hård belastning utan håller en jämnare temp.
Har satt på en Sunon 120 mm på den, tyst som fan men flåsar
på bra.

Permalänk
Medlem

Jag har också en sådan på min Alphakylfläns. Knappast värt pengarna i slutändan, men kul investering helt klart =). Du får inte den där "überkylnings-effekten" du längtar efter....

Permalänk
Medlem

Re: 80>120mm Konverter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Funderar på att inskaffa en 80>120mm Konverter till min Swiftech fläns. Nu undrar jag om dessa verkligen fungerar? Nämligen hört fårn vissa att det inte blir mer cfm trots man sätter på en större fläkt. Hmmm....

120 mm delta fläkt HE HE

80<120mm låter som att du vill gå ner till 80mm för mig

Bygg en själv. En provisorisk rishög med papp och silvertejp funkar hur bra som helst!
Jag har själv gjort en, men lite mer seriöst. Jag gjorde det för att få samma kuftflöde, men lägre ljudnivå.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.