Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman1:

Ok tråkigt när du har en sån bra dator i övrigt och få ett sånt problem.
Men jag kan säga att mitt kort P6T Deluxe V2 funkar kanon med dessa. Har utrymme så min slibrygga precis når fram till andra kortet. Typ 3-4 cm emellan. Kanske kan få tag på ett sånt begagnat för en 1000lapp eller något.
Bra tråd att tipsa andra. Känns ju surt när sånt händer. Frågan är om det hade varit så stor skillnad om du hade haft referenskylning? Förmodligen inte. Känns lite dåligt av asus att sätta 2 slots så nära när det är sliready.

Ja verkligen. Jag får ett P6TD Deluxe av Alina som borde vara framme imorgon. Skönt att bryggan når iaf, slipper jag oroa mig för det! Hade varit konstigt om Asus inte inkluderat en brygga som nådde :p!

Med referenskylaren tror jag inte det hade gjort så stor skillnad. Någon i min tråd sa att referenskylaren var mindre än Gigabyte's så det kan resultera i bättre temperaturer, men jag tror fortfarande att det första kortet kommer få lida en del. Det bästa i en sån här konfiguration är att köra på den traditionella kylaren längst bak på kortet.

Jo tyckte också det var lite klantigt, men vad ska man göra. Mycket bra bräda jag har för övrigt (Har både P6X58D Premium och P6X58D-E), tyvärr så duger det inte för min SLI-rigg. Ännu sämre är det att jag inte kan använda den tredje slotten av 2 anledningar:
1) Medföljande brygga når ej
2) Slotten körs endast i 1x oavsett hur dem andra slottarna är ockuperade, om du inte kör tri-sli körs den i 1x. Dvs, en lösning som innebar 16x/1x|0x/16x|8x fungerar helt enkelt inte, hur man än vrider och vänder på det.

Permalänk
Medlem

Blir bilden bättre om jag kör med HDMI istället för DVI?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Hm, vad tror ni om att jag placerar en av mina inre 120mm-fläktar på utsidan av chassit, bakom expansionslottarna som extra utsug så att säga? För att få bort lite varmluft. Eller det kanske inte kommer ha någon effekt alls? Någon som prövat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Blir bilden bättre om jag kör med HDMI istället för DVI?

Är inte HDMI DVI+Ljud? Isf borde det inte bli någon skillnad...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Är inte HDMI DVI+Ljud? Isf borde det inte bli någon skillnad...?

Varför har dom en HDMI utgång på korten då?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Varför har dom en HDMI utgång på korten då?

Till din TV t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Till din TV t.ex.

Ok Thx!

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

Vilket Gtx-460 1GB ska man köpa? Vilket är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gildebrand:

Vilket Gtx-460 1GB ska man köpa? Vilket är bäst?

Tänker du använda enbart ett 460, så ta Gigabytes: https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-...
Klockar bra samt är tyst som fan.

Tänker du använda flera i SLI, så ta ett med referenskylare som skickar ut varmluften ur burken.
T.ex https://www.inet.se/artikel/5408919/sparkle-geforce-gtx-460-1...

Evga har utmärkta Gtx 460 oc med referenskylare för Sli, kostar dock mer än genomsnittet på 460.

Oavsett om du köper singel eller Sli-setup, så välj 1Gb versionen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Hm, vad tror ni om att jag placerar en av mina inre 120mm-fläktar på utsidan av chassit, bakom expansionslottarna som extra utsug så att säga? För att få bort lite varmluft. Eller det kanske inte kommer ha någon effekt alls? Någon som prövat?

Jag klippte ihop ett shroud av kartong och satte utanför (ovan i mitt fall) mina kort med en 120mm fläkt som sög bort luft. Det sänkte temperaturen rätt rejält. Det kommer dock inte vara tillräckligt om du inte har plats mellan korten. På din nya bräda kommer det ge bättre temperaturer, frågan är väl snarare om du kommer att behöva det med all kylning du redan har.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Man bara måste älska sina GTX 460.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jag klippte ihop ett shroud av kartong och satte utanför (ovan i mitt fall) mina kort med en 120mm fläkt som sög bort luft. Det sänkte temperaturen rätt rejält. Det kommer dock inte vara tillräckligt om du inte har plats mellan korten. På din nya bräda kommer det ge bättre temperaturer, frågan är väl snarare om du kommer att behöva det med all kylning du redan har.

Jo jag ska byta ut moderkortet idag. Ska testa det så fort moderkortet anländer :D!

Permalänk
Medlem

Har 2x gainward 460 gtx kort på ett p6t deluxe och har inget problem med avståndet mellan korten. I och med att p6t deluxe och p6t deluxe V2 nästan är samma kort så är detta ett altenativ.
Enda problemet är att det nedre kortet blockar några anslutningar tex front panel audio. Gainward korten är ca 3.5mm tjocka.

Permalänk
Skrivet av era909:

Jag klippte ihop ett shroud av kartong och satte utanför (ovan i mitt fall) mina kort med en 120mm fläkt som sög bort luft. Det sänkte temperaturen rätt rejält. Det kommer dock inte vara tillräckligt om du inte har plats mellan korten. På din nya bräda kommer det ge bättre temperaturer, frågan är väl snarare om du kommer att behöva det med all kylning du redan har.

haha langa bild dirr!

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde:

Har 2x gainward 460 gtx kort på ett p6t deluxe och har inget problem med avståndet mellan korten. I och med att p6t deluxe och p6t deluxe V2 nästan är samma kort så är detta ett altenativ.
Enda problemet är att det nedre kortet blockar några anslutningar tex front panel audio. Gainward korten är ca 3.5mm tjocka.

Ajdå. Hoppas mitt Gigabyte inte täcker för de anslutningarna! Någon med ett Gigabyte-kort och ett P6T Deluxe eller liknande som kan verifiera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Ajdå. Hoppas mitt Gigabyte inte täcker för de anslutningarna! Någon med ett Gigabyte-kort och ett P6T Deluxe eller liknande som kan verifiera?

Om inte kontakterna från din låda är abnormt höga så är det ingen fara. Du kommer dock att behöva vinkla bort sladdarna från front audio etc och spänna fast dem på något sätt så de inte ligger mot fläkten.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om inte kontakterna från din låda är abnormt höga så är det ingen fara. Du kommer dock att behöva vinkla bort sladdarna från front audio etc och spänna fast dem på något sätt så de inte ligger mot fläkten.

Ah borde inte vara några problem is så fall.

Sladdarna ser ut som dem brukar göra, dvs:
http://ask.europe.creative.com/wwimages/audio_int/xfi/xfi_ext...
Sleevade men ganska tunna, så det ska nog gå och hålla dem undan fläkten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde:

Har 2x gainward 460 gtx kort på ett p6t deluxe och har inget problem med avståndet mellan korten. I och med att p6t deluxe och p6t deluxe V2 nästan är samma kort så är detta ett altenativ.
Enda problemet är att det nedre kortet blockar några anslutningar tex front panel audio. Gainward korten är ca 3.5mm tjocka.

Har också rätt liten marginal till audiokablarna. Fick strapsa bort kablarna lite då dom gick emot fläkten på mitt gigabyte kort då fläktbladen sticker ut på dom också.. Inga större problem annars.

Edit: Känns som hela forumet har ett 460 eller 2 snart! Dessa korten måste sälja som smör! Snacka om fullträff av nvidia. Har inte funnits ute länge ju.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Skrivet av hulkenstrong:

Gigabyte GTX460 1024mb OC

Är det stockkylare du sitter på eller har du bytt?
Sitter på ett likadant kort, och jag är lite sugen på att klocka upp det lite mer än vad jag redan gjort.
Hur väl tar kortet temperaturer på 80c egentligen?

Permalänk
Medlem

Har precis monterat Koolance-blocket på mitt Zotac och då blir man ju lite klockarsugen.

Hur mycket volt kan man gå upp till tror ni? Ligger på 1087v och fått upp den i 900/1800/2100 (MSI Afterburner). I Furmark har jag fått upp tempen i 47 grader som mest (stockkylaren var uppe på 95 grader med 1075v ).

Visa signatur
Permalänk

Hmm, har installerat mitt GTX460 nu men det får mindre poäng i Windows ranking system än mitt GTX260 fick, hur kan det komma sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Ultra:

Är det stockkylare du sitter på eller har du bytt?
Sitter på ett likadant kort, och jag är lite sugen på att klocka upp det lite mer än vad jag redan gjort.
Hur väl tar kortet temperaturer på 80c egentligen?

Slött svar av mig... Jag kör med org kylaren. Känns inte som 80c är något problem. Min klock rullar på ännu. Dragit lite mer unigine rundor. Väntar på att jag humörmässigt ska komma i en spel period. Spelat ytterst lite hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Tänker du använda enbart ett 460, så ta Gigabytes: https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-...
Klockar bra samt är tyst som fan.

Tänker du använda flera i SLI, så ta ett med referenskylare som skickar ut varmluften ur burken.
T.ex https://www.inet.se/artikel/5408919/sparkle-geforce-gtx-460-1...

På vilket sätt skickar den kylaren ut luft bättre än Gigabytes kylare? Den "referenskylaren" är ju i princip samma som Gigabytes fast med bara en fläkt. Om man vill skicka ut luften så är det väl en sån här som gäller:
Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

På vilket sätt skickar den kylaren ut luft bättre än Gigabytes kylare? Den "referenskylaren" är ju i princip samma som Gigabytes fast med bara en fläkt. Om man vill skicka ut luften så är det väl en sån här som gäller:
Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Njae, plastkåpan på Gigabyte kortet sluter inte tätt runt PCB`n överhuvudtaget, syns dåligt på bilderna men så är det. Fläktarna sprider ut varmluften runt hela kortet.

Sen kan man argumentera om min länk till "referens" var helt optimal eller ej. Det är i stort samma plastkåpa som den "riktiga" referenskylaren du länkade. Dock med annan fläkt än din radialfläkt på din länk. Men bägge skickar ut luften ur burken bra mycket effektivare än Gigabyte´s OC kort.