ps3 media server för xbox360

Permalänk
Medlem

ps3 media server för xbox360

Hej:)

Har precis fått min slim och tänkte testa streama lite filmer, men hur fungerar det egentligen? Läste att ps3mediaserver fungerar med xbox och skulle vara bättre än windows media center.

Jag har laddat ner programmet och startat det, men den säger att den inte hittar någon ps3a, och såg den nyss på min xbox i videolibrary, fast den försvann efter jag starta om programmet.

Ska man göra något speciellt eller? Är lite förvirrad

Tack på förhand!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Du måste gå in på settings på boxen och ta pc connection. Sen ska boxen hitta ps3 media center.
Jag håller på med det nu. Får allr att funka kanon men man inte spola eller välja sub.

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engstr0m:

Du måste gå in på settings på boxen och ta pc connection. Sen ska boxen hitta ps3 media center.
Jag håller på med det nu. Får allr att funka kanon men man inte spola eller välja sub.

aha ok Nu provade jag med senaste beta versionen istället och fungerar bra Subs o allt

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Kan du vara snäll att länka betan?

Subs på .img filmer me?

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engstr0m:

Kan du vara snäll att länka betan?

Subs på .img filmer me?

Betan fanns ju på google code sidan Downloads - ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

unstable beta står det på de översta 4.

Nja provade bara för avi

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att ps3 media server inte är bättre än WMC, om man har windows 7. Då kan man installera divx7 och få stöd för h264 i mkv containern utan transcoding.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag skulle vilja påstå att ps3 media server inte är bättre än WMC, om man har windows 7. Då kan man installera divx7 och få stöd för h264 i mkv containern utan transcoding.

men inga subs, right?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jodå.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

DIVX7

Jag skulle vilja påstå att ps3 media server inte är bättre än WMC, om man har windows 7. Då kan man installera divx7 och få stöd för h264 i mkv containern utan transcoding.

Kan du förtydliga detta mer hur du gör?

Visa signatur

What I dont Want to do I do, what i want to do I dont

Permalänk
Medlem
Skrivet av socker22:

Jag skulle vilja påstå att ps3 media server inte är bättre än WMC, om man har windows 7. Då kan man installera divx7 och få stöd för h264 i mkv containern utan transcoding.

Kan du förtydliga detta mer hur du gör?

Installerar divx 7, kopplar ihop media center mellan pc och xbox och sen bara köra på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

DIVX7

Hej!

Tack för tipset, får dock inte det att fungera.

Står bara videofel:
Filer som behövs för att se video är ionte installerade eller fungerar inte korrekt. Starta om Windows Media Center eller datorn.

Det går spela upp mkv filen i datorns media center, men ej på xboxet.

Visa signatur

What I dont Want to do I do, what i want to do I dont

Permalänk

Jag gillar verkligen inte windows media center och undrar lite vad de stora skillnaden ligger mellan dessa 2 ?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..