Permalänk
Musikälskare

"bli vän" med en som mordhotar, så typiskt Svenskt haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Bundy, det är inte du som bor där nere?
Ni har inte fått något svar från Familjebostäder än? Testa att ringa istället för att skicka brev till de, man får fram en massa mer information då.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av flashen:

"bli vän" med en som mordhotar, så typiskt Svenskt haha

Ännu mer svenskt är det att tolka ett "talesätt" som mordhot.

Liksom allt beror på situation/sammanhanget, där man inte ska övertolka vad folk menar när de säger något. Men om person som sagt visar tecken på aggressivitet, så bör man agera annorlunda, ett sätt kan till att börja med vara att gå till polisstationen och rådfråga dem/diskutera. Nu har de dock en skyldighet att agera om de kan tolka det som en risk och med agera, så menar jag typ besöka honom och inte alls göra något mer.
*edit*
Alltså det jag säger är att man ska tänka efter före, prata om mordhot som många gjorde i tråden för vad jag tolkade som att han en gång sa det är att ta i. -Det retar bara upp honom mer.

Dock beroende på situation så kanske man måste kontakta någon som hyresvärd m.m.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Musikälskare

Bra poäng bud_bundy, dock svårt att tolka när det är internetz

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag tänkte lite som bundy där, det är lixom en gång han skrikit det.
Och om jag skulle ringa polisen så skulle det bara bli värre.

Men han verkar jävligt labil.

Jag har bara mött/Sett han 3 gånger. Första gången hälsade jag, andra gången gick han bara förbi sur som en jävla pitbull och såg ut som han skulle döda mig (i trappuppgången) och en annan gång hälsade han på en annan granne som satt brevi mig.

Chilenare, som jag är, så vill jag nästan gå ner och skrika på han, för dessa bankningar är otroligt störande. Ibland kan han banka, dunk dunk Dunk Dunk DUNK DUNK DUNK DUNK! DUNK! DUNK! hårdare och hårdare för varje gång i typ 1 minut. och ibland bara bankar han som fan.

bajs på han....men min morsa är på landet och har sagt att hon ska snacka med hyresvärden när hon kommer hem igen, om typ 2 veckor.

Återkommer med hur det går, om han inte mördar mig eller nåt

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

när våra grannar ovan förde oljud och spelade tysk ww2 marschmusik halv2 på natten, så ringde jag störjouren ett par gånger.
sen dess har det varit ganska tyst.

händer väl att dom dammsuger 2-3 på natten, men det varar inte så länge....eller att grannen sover i trapphuset/blommrabatten. ^^

men som sagt, störjouren när han håller på och kontakta hyresvärden!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

lägg öronproppar i hans brevlåda :). kanske ett par ägg kartonger oxå, fast då skulle han nog bli galen på riktigt

han verkar psykiskt störd och kanske bara är ut efter att jävlas med allt och alla. jag tycker det är OK att grannarna har fest ibland på vissa helger men varje helg är overkill. vardagar så är man helst tyst vid en vettig tid DVS runt 9-10

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bjud över honom på kaffe, han verkar behöva en vän.

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare; bjud över hyrsesvärden så att han/hon får se hur han håller på.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som hade försökt driva han till vansinne med vilje? Är folk så jävla korkade ska de få tillbaka. Nästa gång han bankar tar du några extra steg eller höjer på TVn. Han ska fan inte få hindra dig från att ha ett normalt liv

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Han låter ju sjukare än min granne!
Är du riktigt hardcore så plingar du på hans dörr och frågar vad fan hans problem är.
Är du lite casual så ring polisen!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Köp en bongotrumma. Slå lite coola rythmer och se om grannen är lika duktig som du. Kan bli en väldresserad trummaskin det där.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Köp en bongotrumma. Slå lite coola rythmer och se om grannen är lika duktig som du. Kan bli en väldresserad trummaskin det där.

hahaha <3

Visa signatur

mjau

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Köp en bongotrumma. Slå lite coola rythmer och se om grannen är lika duktig som du. Kan bli en väldresserad trummaskin det där.

Haha! Dagens

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Spela in en film så vi får se och skratta

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Min granne får nervsammanbrott då min hund råkar skälla ibland på dagen när vi sitter på bakgården vilket dessutom händer väldigt sällan. Jag tror att han inte har förståt att om man väljer att bo i en stad-bland människor så får man stå ut med att någon skrattar, hund skäller, barn skriker osv. En gång sa han att han vill ha helt tyst, antagligen förväntar han sig att alla omkring ska börja smyga och viska till varandra för att inte störa hans heliga existens.... Tror inte att det är jag och min hund som är speciellt störiga då han klagar i princip på alla som bor omkring- barnet ska inte leka, man ska inte lyssna på musik osv.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska spela den här riktigt högt: YouTube - ‪Thomas Järvheden - Grannlåten‬‎

Bara för att se hans reaktion

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Spela in en film så vi får se och skratta

Det tycker jag var ett bra förslag !

Men är din granne stor till växten eller liten o klen. För är du "större" än vad han är så tror jag inte du har några problem att plinga på och fråga om han kan sluta, han lär ju inte hoppa på dig i alla fall.
Du sa att du var från Chilien ? Kanske finns risk för att din granne är Rasist

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det tycker jag var ett bra förslag !

Men är din granne stor till växten eller liten o klen. För är du "större" än vad han är så tror jag inte du har några problem att plinga på och fråga om han kan sluta, han lär ju inte hoppa på dig i alla fall.
Du sa att du var från Chilien ? Kanske finns risk för att din granne är Rasist

Exakt var ligger det här "Chilien" du pratar om?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Exakt var ligger det här "Chilien" du pratar om?

Den gränsar i öst mot Argentinien

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Exakt var ligger det här "Chilien" du pratar om?

Haha fick "hjärnsläpp" kom inte på var chilenare kom ifrån så gissa. Men självklart menade jag Chile:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Låt mig gissa:

Du har en granne som älskar musik och lyssna på detta i hög volym, någon granne har då klagat på ett sätt som denna person upplever som kränkande. Det behöver inte vara så dumt som att ringa en störningsjour utan personen kan ha sagt till honom på ett dumt sätt. Kanske därefter gett honom vad han tolkar som konstiga blickar i trappuppgången etc.
Detta upplevde han som väldigt kränkande och han kommer behandla sina grannar på samma sätt som han anser att de har behandlat honom.

Nå att ringa polis/störningsjour till en person som jag tolkar har lite drag av narcissistisk personlighetsstörning är inget som jag skulle göra, då detta skulle vara att kränka honom ännu mer. Visst han kanske blir tyst för stunden, men detta är något som han aldrig glömmer och förlåter.

Nu är det svårt att säga hur man ska bete sig emot en människa med vag beskrivning, men mitt tips är att prata med honom i trappuppgången etc och försök bli "vän" med honom. Alltså inte nämna något att han bonkar/slår i väggen i början.

Men som sagt det beror lite på, är han mycket äldre än dig så kanske det är svårt att bli "vän" med honom. Sedan kanske han är en idiot i övrigt och då är det bäst att inte umgås med honom. Bara det att jag upplever att han bonkar/slår i väggen, för han anser att någon på ett dumt sätt har sagt åt honom. Att då blanda in polisen är bara att trappa upp det.

Låter ganska så vettigt i och med att han spelade hög musik i början men sedan slutade.

Att ringa till hyresvärden är ingen helt dum idé ändå, han blir ju vräkt om han får för många klagomål.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig får höra sexscener lite då och då. Han har till och med stått i sin lägenhet och spelat in med mobiltelefon. Redigt kul.

Bjud hem hyresvärden på middag säger jag bara ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Köp en bongotrumma. Slå lite coola rythmer och se om grannen är lika duktig som du. Kan bli en väldresserad trummaskin det där.

Såg precis banjo scenen i Deliverence framför mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

En kompis till mig får höra sexscener lite då och då. Han har till och med stått i sin lägenhet och spelat in med mobiltelefon. Redigt kul.

Bjud hem hyresvärden på middag säger jag bara ;P

Jag har det som uppgift i livet att grannarna ska höra mig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att han bankar för varje steg du tar, då borde du absolut börja steppa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

En kompis till mig får höra sexscener lite då och då. Han har till och med stått i sin lägenhet och spelat in med mobiltelefon. Redigt kul.

Bjud hem hyresvärden på middag säger jag bara ;P

Det var likadant för min kompis i hans förra lägenhet, jag sa åt honom att ställa sig och stöna i deras brevinkast när de höll på men det gjorde han aldrig.

Skrivet av pe001:

Om det nu är så att han bankar för varje steg du tar, då borde du absolut börja steppa!

haha, han borde gå till en dansskola och fråga om någon som kan steppa vill komma hem till honom och köra några nummer.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Den gränsar i öst mot Argentinien

*Fniss*

Skrivet av jOnÄTÄn:

Haha fick "hjärnsläpp" kom inte på var chilenare kom ifrån så gissa. Men självklart menade jag Chile:P

Ja, jag tror alla förstod det. Det värsta var att jag fick tänka om ett par gånger; "kan man säga så?"

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Fu fullmoon

Han spelade så hög musik att fönstrena skakade, det är fan inte OK Speciellt inte när han började spela det runt 7 tiden, och inte slutade förrän 11 nån gång.

Och att han bankat i över 1 år nu.

Tror faktiskt han spikade också ibörjan, men sen fattade jag att han bankar åt mig. För när jag tar ett steg, så bankar han, när jag tar 2, så bankar han 2 gånger. Eller när jag tar ojämna steg (ojämn "takt") så bankar han exakt så jag går.

Vilket psycho. Nog för att jag blir störd som fan när mina grannar skriker på varandra. Extremt lyhört här. De har alltid tvn på högsta volym låter det som, jag hör vilka tv-program de tittar på samtidigt som de bråkar med varandra.
Men de du beskriver så låter det verkligen som han är helt besatt, typ lyssnar in på dig med stetoskop.
Jag hade fan ringt på och frågat vad hans problem är?!

Visa signatur

tack o bock