Permalänk

En jävligt jobbig granne

Tja.

Min granne är verkligen skitstörande, allt började när han flyttade in. 2009 någon gång, minns inte exakt.
Men han började spela otroligt hög musik, så hög att fönstrena skallrade.
Det har han slutat med. Men han bankar så jävla mycket, han bankar otroligt mycket. Ibland när jag bara går, och ibland när jag VRIDER mig i stolen. Jag går inte högt, och jag förstår inte ens hur han hör att jag vrider mig i stolen.

Vid ett tillfälle, i sommras, så tittade jag på tv, då började han ringa. Sen han flyttat in, förra sommaren, så har det varit "NÅGON" som ringer, med dolt nummer, ibland bara 1 signal. Och ibland tills man svarar, då lägger personen på luren. Jag är helt övertygad om att det är han.
Han ringde mig också förra sommaren och hotade mig. "ÄR DET DU SOM LÅTER SÅ JÄVLA MYCKET HÅLL KÄFTEN FÖR FAN ANNARS!" minns inte vad han sa riktigt efter det.
Men den gången iaf, när jag tittade på tv. Så började han banka, och det började ringa, jag sänkte hela tiden volymen på TVn, den var inte ens hög från första början. Till slut började han iaf skrika där nere, min morsa rusade till mitt rum och frågade om det var grannen som höll på, och hon viskade lite. "Men han är ju inte riktigt rätt" eller nåt sa hon, då började han skrika ännu mer, och till slut skrek han typ "HÅLL KÄFTEN ANNARS DÖDAR JAG ER"

Han bankar nu också, och nu är jag jävligt lack. Jag har bett min mor tagit uti med detta, det hon har gjort är att skicka ett brev till familjebostäder (våran hyresvärd eller vad det heter). Vet inte vad dom har gjort...

Ringa polisen är ju lite tattigt, har ju inga bevis eller nånting. Men det här kan ju inte fortsätta
Gå ner och prata med han kommer nog inte gå...för han är typ sinnessjuk, om han bankar åt mig över att jag går så vet jag inte vad han tar till om jag knackar på dörren.

Vadfan ska jag göra, för jag får inte leva för han känns det som Jag kan inte lyssna på musik, se på TV, gå, sitta i stolen, prata. Han brukar också banka åt det ljudet som görs i windows när man inte har skrivit något i fältet, men sedan trycker på delete. det där knäppet.

Han bankar också åt tvättmaskinen, just när jag skriver detta.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Du verkar ha en psykiskt störd granne, ring polisen.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

mm, men ärligt talat tror jag det blir värre, om inte polisen tar in han eller nåt. Om dom bara snackar med han så skulle det inte förvåna mig om han flippar på mig efteråt..

Men jag ska köpa käk nu för så om han kommer ut ur sin lägenhet när jag går ner. Han brukar banka åt mig och skrika när jag går ner/upp till våran lägenheten...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Ring störningsjouren. Anmäl för olaga hot till polisen.

Permalänk
Medlem

Är det kraftig betong emellan eller är det bara gipsväggar?

Är också möjligt att han har väldigt bra hörsel vid specifika ljudnivåer eller frekvenser.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ring polisen helt enkelt. Han har ju hotat att döda er t om... Ingen frisk människa med andra ord.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Omfg och jag som tycker mina grannar är störande xD

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Det är ju också troligt att han har nåt fel i skallen om han ska mordhota er för att ni tvättar.

Eller, ja, alltså, det är bara att polisanmäla sånt. Även de där trakasseringsringningarna är bara att polisanmäla.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Fast jag kan väll inte göra något...eller?
Måste väll vara min mor som gör det? Eller min styvfar.
För det är dom som betalar hyran och lägenheten är skriven på min mor.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Varför ens fundera?

Störningsjour alt. polisanmälan..

Jo men jag tror även det kan vara bra och be en läkare (psykolog, psykiatriker) komma samtidigt med polisen. Det ser ju olika ut från kommun till kommun, men en del kommuner har s.k. Ambulerande Psykiatriteam som åker runt och hjälper redan kända klienter på deras lista. Men jag tror att de även ställer upp eftersom psykiatrin/kommun har som mål att "inventera" vilka som kan behöva hjälp och stöd av samhället.

Jag menar om du gör så här ökar ju chansen att det inte blir ett "Polisärende" (läs: ingenting händer och du blir en ytterligare outredd anmälan på polisens bord:P)...

Lycka till.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Fast jag kan väll inte göra något...eller?
Måste väll vara min mor som gör det? Eller min styvfar.
För det är dom som betalar hyran och lägenheten är skriven på min mor.

Du kan anmäla hot oavsett om du inte står på lägenheten. Ring bara polisen och säg att han hotar dig när du går runt i ditt hem.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Anmäl grannen samtidigt anmäler ni telefontrakaserierna så kollar de upp vem som har ringt. Och eftersom det är han så anmäler ni honom även för det. Hyresrätt eller bostadsrätt.? Det verkar ju inte vara en betongkåk iaf.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

ah ne, det är hyresrätt, gipsväggar har jag för mig morsan sa nån gång

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Ok är förmodligen ganska lätt att höra ljud då. Men så länge som du inte spelar hög musik eller något liknande så har han inget att gnälla över. Bjud hem störningsjouren och visa hur han beter sig så kan det kanske hjälpa. Du vet ju vad som triggar igång honom;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det är klart du ska ringa polisen. Mordhot tas faktiskt inte lätt på.

Visa signatur
Permalänk

Tja..

För ca ett år sedan flyttade jag in i en ny Lägenhet.
Då jag hade en hel del grejer att ta hand om och spika upp i väggarna och köpa en massa spån från ikea så har man väl fört lite oväsen i början men det antar jag alla nyinflyttade gör?
Jag älskar musik så jag lyssnar på det mesta gärna så man får den där känslan att nu har man det bra här i soffan efetr jobbet med en kall öl i handen.
Det är ett rätt trivsamt område förövrigt.

Nu efter 1,½ år så har jag fått ett brev från fastighetsskötaren att jag ska dämpa mig för olämpligt störande?
Ringde upp och sa att de måste tagit fel på person då grannarna under mig brukar leka havet stormar så fort man släpper en fis. redigt otrevliga är de dessutom.
Jag har försökt prata med de men de är så tjuriga tillbaka så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Inte ska vi tala om hur de parkerar sina bilar och mopeder här utanför.. man blir ju vansinniga på folk..

Tror jag ska ringa till hyresvärden och bjuda hem han på middag så han kan höra detta oväsen att det inte alltid kommer ifrån mig.

*ironi*

Fick mig att tänka på en film där ett par ungar gömmer en häst i en garderob på ett hotell och folk undrar vad det är som låter och de säger att det är städerskan som smäller med dammsugaren mot väggarna

EDIT: Syrran hade problem med att sin granne spelade musik och hade fest varje helg. Dock var måttet rågat när de hade högljutt sex mitt i natten när hennes kille hade jobbat X antal timmar. (spec när tjejen hade väldigt högljuda ljud för sig som man kunde tro hon var värsta porrskådisen)

De letade upp numret och ringde dolt. Frågade vad de höll på med när tjejen svarade att hon sov.
Han förklarade läget att vad de än höll på med så får de gärna ta och göra det tyst då han jobbat delviss natt.

Säker att det inte bor någon unge eller så där uppe då? Jag vet ett ställe där min syster bodde på så dagen efter jul så kunde man klart och tydligt höra hur ungen fått en trumma i hjulklapp så hehe.. sen så hörs det lite när man bor i lägenhet. det är smällar man få ta.
Där efter lugnade det ner sig lite. Dock så har syrran flytt fältet sen länge sedan.

men som sagt ta ett snack med hyresvärde och andra grannar och se vad de säger.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fu fullmoon

Han spelade så hög musik att fönstrena skakade, det är fan inte OK Speciellt inte när han började spela det runt 7 tiden, och inte slutade förrän 11 nån gång.

Och att han bankat i över 1 år nu.

Tror faktiskt han spikade också ibörjan, men sen fattade jag att han bankar åt mig. För när jag tar ett steg, så bankar han, när jag tar 2, så bankar han 2 gånger. Eller när jag tar ojämna steg (ojämn "takt") så bankar han exakt så jag går.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Haha det var fan det jävligaste jag läst på länge!
Men som hundra personer redan sagt. Anmäl honom.
Den idioten verkar psykiskt störd, och det är ni som ska klaga. Inte han.

Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur stor snubben i fråga är och så vidare men när han gapar och skriker så hade om han inte såg allt för farlig ut gått ner och plingat på och frågat honom vad problemet var. Men det beror ju väldigt mycket på läget och hur utsikterna för den möjliga konfrontationen som skulle bli. Dock kanske det inte är så smart om man inte är riktigt fullvuxen:) Men bjud hem fastighetsägaren eller liknande och visa hur han beter sig. Inte lika svårt att vräka någon i en hyresrätt som i en bostadsrätt om en granne missköter sig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som en riktigt otrevlig gubbe. Det kanske är min morbrors granne som stängde av morbrors privata väg och sa att han inte fick köra där. (Nej det var en kvinna ju ).
Jag gillar tester, fråga honom om du får gå in i hans lägenhet och säg åt din mamma att gå runt och sätta i sig stolen och göra sånt som brukar låta bara för att se hans perspektiv på saken.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Bollträ ända rätta så han lär sig!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur du står ut. Jag vet inte matchvikten på dig TS, men jag hade gått ner o förklarat för honom att nästa gång han öppnar sin brödlucka så skulle det vara den sista, om han hade mordhotat mig så hade jag sätt till att han fått äta flytande föda nästa 6 månader.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Fattar inte hur du står ut. Jag vet inte matchvikten på dig TS, men jag hade gått ner o förklarat för honom att nästa gång han öppnar sin brödlucka så skulle det vara den sista, om han hade mordhotat mig så hade jag sätt till att han fått äta flytande föda nästa 6 månader.

Förstår inte riktigt hur du hade tjänat på att sitta i fängelse, men det kanske är din hobby.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att ringa till polisen, mordhot är allvarligt. Tänk om han är helst psykiskt instabil och en vacker dag så kanske han får totalt frispel och rusar in i er lägenhet med något tillhygge etc.

Permalänk
Musikälskare

Hahaha han är säkert påtänd ^^ Låter som det iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Fan vad obehagligt, ring polisen!
Inte direkt som min morsas granne som hade nåt emot oss och satte "böteslappar" på vår bil så fort den stod på gården xD
Han satte aldrig lappar på andra bilar... Skum gubbe...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Låt mig gissa:

Du har en granne som älskar musik och lyssna på detta i hög volym, någon granne har då klagat på ett sätt som denna person upplever som kränkande. Det behöver inte vara så dumt som att ringa en störningsjour utan personen kan ha sagt till honom på ett dumt sätt. Kanske därefter gett honom vad han tolkar som konstiga blickar i trappuppgången etc.
Detta upplevde han som väldigt kränkande och han kommer behandla sina grannar på samma sätt som han anser att de har behandlat honom.

Nå att ringa polis/störningsjour till en person som jag tolkar har lite drag av narcissistisk personlighetsstörning är inget som jag skulle göra, då detta skulle vara att kränka honom ännu mer. Visst han kanske blir tyst för stunden, men detta är något som han aldrig glömmer och förlåter.

Nu är det svårt att säga hur man ska bete sig emot en människa med vag beskrivning, men mitt tips är att prata med honom i trappuppgången etc och försök bli "vän" med honom. Alltså inte nämna något att han bonkar/slår i väggen i början.

Men som sagt det beror lite på, är han mycket äldre än dig så kanske det är svårt att bli "vän" med honom. Sedan kanske han är en idiot i övrigt och då är det bäst att inte umgås med honom. Bara det att jag upplever att han bonkar/slår i väggen, för han anser att någon på ett dumt sätt har sagt åt honom. Att då blanda in polisen är bara att trappa upp det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bud_bundy:

Låt mig gissa:

Du har en granne som älskar musik och lyssna på detta i hög volym, någon granne har då klagat på ett sätt som denna person upplever som kränkande. Det behöver inte vara så dumt som att ringa en störningsjour utan personen kan ha sagt till honom på ett dumt sätt. Kanske därefter gett honom vad han tolkar som konstiga blickar i trappuppgången etc.
Detta upplevde han som väldigt kränkande och han kommer behandla sina grannar på samma sätt som han anser att de har behandlat honom.

Nå att ringa polis/störningsjour till en person som jag tolkar har lite drag av narcissistisk personlighetsstörning är inget som jag skulle göra, då detta skulle vara att kränka honom ännu mer. Visst han kanske blir tyst för stunden, men detta är något som han aldrig glömmer och förlåter.

Nu är det svårt att säga hur man ska bete sig emot en människa med vag beskrivning, men mitt tips är att prata med honom i trappuppgången etc och försök bli "vän" med honom. Alltså inte nämna något att han bonkar/slår i väggen i början.

Men som sagt det beror lite på, är han mycket äldre än dig så kanske det är svårt att bli "vän" med honom. Sedan kanske han är en idiot i övrigt och då är det bäst att inte umgås med honom. Bara det att jag upplever att han bonkar/slår i väggen, för han anser att någon på ett dumt sätt har sagt åt honom. Att då blanda in polisen är bara att trappa upp det.

Men polisen var inte meningen att blanda in för att han bankar och har sig utan för att han mordhotar. Det har liksom redan "trappat" för långt då.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Men polisen var inte meningen att blanda in för att han bankar och har sig utan för att han mordhotar. Det har liksom redan "trappat" för långt då.

Mordhot är ett starkt ord, man kan säga att om du inte gör blablabla, så dödar jag dig utan att verkligen mena det. Nu går dock vårat rättsväsende efter hur personen i fråga upplever det som.

Nå detta sociala relationer är komplicerat och från ens persons vinkel på ett forum är det svårt att få en korrekt bild, o.b.s. att jag inte på något sätt tror att trådskaparens granne inte är knepig. Men för det så ska man agera på rätt sätt.
Att kränka personer som har narcissistiska drag är något som man ska passa sig för, så min lösning emot såna är att först försöka lösa detta på ett "fredligt sätt". Nu är det inte säkert att det går och då är polisen sista utvägen.
Men då ska man även tänka på vad man säger.
Låt oss anta att grannen en gång har skrikit: Sänker ni inte volymen så kommer jag upp och dödar er, att då blanda in polis och prata om mordhot är inte bra.
Håller personen däremot och hotar rätt som det är och ger arga blickar på stan m.m så är det en annan fråga.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".