Permalänk

Uppgraderingsdags?

Tjena!

Jag sitter på en Core 2 Duo E8600 som jag är sugen på att byta ut. Vad rekommenderar ni? Jag var inne på 930-spåret men fick nys om att det var prissänkningar på g till slutet av den här månaden (augusti). Någon som har koll på hur mycket dessa prissänkningar rör sig om? Är det värt att vänta?

Slutligen, är det värt att uppgradera från en E8600 -> i7 930? Jag har hört att prestandavinsten skall vara rätt liten vad det gäller spel. Crysis presterade tydligen till och med sämre på en 930 än en E8600. Jag kör dessutom min 8600 i 4Ghz. Rekommenderar ni någon annan processor istället? Man vill ju märka skillnad när man ändå lägger ut pengar på uppgraderingen.

Mitt grafikkort är ett Gigabye 465GTX.

/M

Permalänk
Medlem

beroende på hur mycket ram-minne skulle du ju kunna uppgradera det, är relativt billigt också.

Permalänk
Avstängd

Behåll E8600 då eller uppgradera till något mycket kraftfullare processor ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|