Hade tänkt att modda min dator, undrar bara hur.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att modda min dator, undrar bara hur.

Som rubriken säger så vill jag modda min dator. Ska köpa själva datorn framåt höstlovet och har inte en så jävla fet budget. Har redan grafikkort och nätagg, och resten av datorn får max kosta 6000. Och i det priset ska moddning vara med. Är det helt otänkbart? Vill ju inte bara ha en enkel, svart låda som chassi. Men om man ska köpa fetare chassi så kostar det röv. Så hur ska jag modda min dator så att den ser riktigt nice ut, men inte kostar apa? Utan chassi och fläktar så ligger datorn på 4900. Vill gärna ha röd/svart tema på datorn, men uppskattar alla förslag. Är det någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

är väll bara köpa dator, sen när du har pengar köp sprej färg å måla

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Synpunkter på chassi som man kan modda snyggt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hacktard:

Synpunkter på chassi som man kan modda snyggt?

I teorin kan man göra vilket chassi som heslt snyggt, då vissa är svårare eller lättare. Du kan såga ut snygga hål. använda plexi och måla lite grann... Självaste modifieringen går inte över 1000kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antec 300 är ju ett billigt och modvänligt chassi Annars tycker jag att vi saknar Fractal Design-mods här på forumet! Bara sack vad jag vet som moddat ngt Fractal Design-chassi (Array). Gogo R3!

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer gå bra för dig med ditt projekt, känner precis som dig ett sug efter att börja modda och med det sagt hoppas jag att jag inte stjäl tråden allt för mycket.

Har efter en hel del tittande på alla moddade datorer fått rejäl lust att göra något själv, så hade väl tänkt fixa lite med budgetdatorn till att börja med. Ska väl börja med att skära lite i chassit och fixa något snyggt med plexi, men min första fråga är, hur fäster man plexit? Skruv eller vad? PM:a mig om ni inte vill ta det i tråden, förlåt som sagt om jag stjäl den lite ;<.

Lycka till iaf TS, hoppas allt går som det ska :D!

Permalänk
Medlem

Har en idé om att köpa Cooler Master Elite 430 som chassi, den har ju redan plexiglas. Sen sätta in två lysrör, röda eller blå? Sätta ett av lysrören antingen högst upp inuti chassit, eller längst ner. Och sätta det andra på högersidan. Och så hade jag tänkt köpa tre st röda eller fläktar och sätta dom i chassit. Hur låter det med belysningen?

Visa signatur