Nattugglor: (Man får bara skriva här mellan 00:00 och 06:00)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Uff vad ni ska spamma
Ne skoja bara, vad gör folket inatt då?

Vi diskuterar väldigt intressanta saker

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Nu hittade jag inte rikigt det hela, men hur länge skulle man behöva sitta inne ? Jag missade det här med att det var snack om man skulle behöva göra tid för pengarna. Trodde man bara fick pengarna så där utan vidare, utan några speciella krav på det hela.

Grabbar: när det gäller ekonomisk brottslighet så är det "jävligt snårigt:D" och det handlar inte om att du mördar, sticker ner någon person etc. utan det mesta sköts med pennan och du kan skriva under på saker som att du tar på dig (tar över) företag med skulder, att du "erkänner" vissa ekonomiska och olagliga transaktioner. Det kan vara vad som. Men i slutändan om för och inte säga när polisen upptäcker det hela då är det du som får ta smällen = sitta inne, beroende på VAD du har skrivit under, vad det är för summor och hur avancerat brottet är. Räkna lugnt med att det är svårare att komma undan EKO-brott du gör dig skyldig till än tex en misshandel. Pengar är ju något som är heligt för staten och samhället så de gör allt för att se till att du får ditt straff. Fråga mig inte varför det "bara är så" så att säga.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

YouTube - MW2 Suspension Veteran Under 2 Minutes
Kolla in min video med GRYM aim! ;):D

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Asskön ju!:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Asskön ju!:D:D

Har du redan kollat på den?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Har du redan kollat på den?

Japp jag är flink i fingrarna!:D Hur fan hann du?:D:O Well done!^^

edit: är detta riktigt säkert?:) ---> "I did not use any third party programs to achieve this aim.";):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Japp jag är flink i fingrarna!:D Hur fan hann du?:D:O Well done!^^

Jag satta "timescale 0.1" i config.ini sen snabbade jag upp den till original hastighet i virtualdub

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Jag satta "timescale 0.1" i config.ini sen snabbade jag upp den till original hastighet i virtualdub

Oki I see.:) Men om du snabbade upp så var det inte under 2 min på riktigt, eller du snabbade upp det för tittaren bara?^^

edit: :D*ASGO*:D ju: YouTube - coldfire2143s kanal *Klicka på: "CF: Lulling around in M.M."* (Y) det är den jag menar!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Oki I see.:) Men om du snabbade upp så var det inte under 2 min på riktigt, eller du snabbade upp det för tittaren bara?^^

Det tog 20 minuter I realtid, men eftersom spelet gick saktare så gick även "tiden" saktare så att säga

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Det tog 20 minuter I realtid, men eftersom spelet gick saktare så gick även "tiden" saktare så att säga

I see.:) Bra där!^^ Brb en kopp välgörande the...:):D

edit: medan jag hämtar the: YouTube - Animals mating (funny music) do not go nuts!:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Vi diskuterar väldigt intressanta saker

Lät intressant
Ne om man skulle dra sig mot sängen, lite ärenden att uträtta under morgondagen
Jo så får det faktiskt bli!

Godnatt med er

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

edit: :D*ASGO*:D ju: YouTube - coldfire2143s kanal *Klicka på: "CF: Lulling around in M.M."* (Y) det är den jag menar!:)

Haha! Det där var något flum lan för i början av sommaren Gud vad flum man var då! och kanske lite hög på coca-cola...

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Lät intressant
Ne om man skulle dra sig mot sängen, lite ärenden att uträtta under morgondagen
Jo så får det faktiskt bli!

Godnatt med er

Godnatt!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xion_drifter:

Lät intressant
Ne om man skulle dra sig mot sängen, lite ärenden att uträtta under morgondagen
Jo så får det faktiskt bli!

Godnatt med er

Godnatt!:D

Skrivet av Coldfire2143:

Är du ledig denna veckan btw?:) Såg du länken om djuren?:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Godnatt!:D

Är du ledig denna veckan btw?:) Såg du länken om djuren?:D;)

1. Ja! äntligen!
2. Haha aa!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

1. Ja! äntligen!
2. Haha aa!

Skönaste tråden på Swec!:D Tumme upp För TS som kom på detta!:) Skönt och kunna softa liksom.^^ Btw, spelar du något instrument?:) (Själv spelar jag munspel).:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Skönaste tråden på Swec!:D Tumme upp För TS som kom på detta!:) Skönt och kunna softa liksom.^^ Btw, spelar du något instrument?:) (Själv spelar jag munspel).:)

Håller med! F*n vad najs med munspel! jag spelar bastuba

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Håller med! F*n vad najs med munspel! jag spelar bastuba

Nej fan coolt!:D(Y):D Jo - som jag har visat för en Swec.-medlem - så kan jag spela genom näsan.;) Testa du det med din bastuba!:D:D;)

Varför jag frågade var för att du verkar jäkligt schysst!:) Det brukar de flesta musiker vara (och otrevliga personer brukar som regel inte spela något instrument...:P De är bara otrevliga typ.:P:(

edit: fortsätt med musiken för annars kommer du ångra dig big time så att säga (jag höll uppe ett tag och ångrar "de år" man förlorade på att inte hålla musikandet aktivt och lära sig mer) och jag "orkade"inte spela ett tag men har tagit tag i det igen och ångrar mig inte/är glad jag tog upp det igen.:D Saxen hade jag velat lära mig, men lite dyrt instrument och köpa + (sparar till resan:)) att jag gör så mycket annat så det får vänta lite.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nej fan coolt!:D(Y):D Jo - som jag har visat för en Swec.-medlem - så kan jag spela genom näsan.;) Testa du det med din bastuba!:D:D;)

Varför jag frågade var för att du verkar jäkligt schysst!:) Det brukar de flesta musiker vara (och otrevliga personer brukar som regel inte spela något instrument...:P De är bara otrevliga typ.:P:(

Jag kan inte spela genom näsan, men jag känner en polare som kan blåsa ballonger..
Tacktack du med!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

På tal om musik: jag tycker det är tragiskt när jätteduktiga musiker går ur tiden (dvs. dör:P) för tidigt.:( Jag menar när politiker dör så blir det "ett jävla liv": det hålls tal, begravningar, blommor och ja du vet...:P Men när en svinduktig musiker (som inte är stjärna men ändå duktig) dör så är det ingen som bryr sig.:( Tycker det borde vara tvärt om (politikern vs. musikern) om jag ska vara ärlig. Jag menar, vad gör en politiker, sitter i möten och drar in feta löner utan att göra så mycket.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

På tal om musik: jag tycker det är tragiskt när jätteduktiga musiker går ur tiden (dvs. dör:P) för tidigt.:( Jag menar när politiker dör så blir det "ett jävla liv": det hålls tal, begravningar, blommor och ja du vet...:P Men när en svinduktig musiker (som inte är stjärna men ändå duktig) dör så är det ingen som bryr sig.:( Tycker det borde vara tvärt om (politikern vs. musikern) om jag ska vara ärlig. Jag menar, vad gör en politiker, sitter i möten och drar in feta löner utan att göra så mycket.:(

Någon specifik musiker du hade i tankarna ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

På tal om musik: jag tycker det är tragiskt när jätteduktiga musiker går ur tiden (dvs. dör:P) för tidigt.:( Jag menar när politiker dör så blir det "ett jävla liv": det hålls tal, begravningar, blommor och ja du vet...:P Men när en svinduktig musiker (som inte är stjärna men ändå duktig) dör så är det ingen som bryr sig.:( Tycker det borde vara tvärt om (politikern vs. musikern) om jag ska vara ärlig. Jag menar, vad gör en politiker, sitter i möten och drar in feta löner utan att göra så mycket.:(

JAg förstår precis hur du menar.
Men det är väldigt tur att det finns sådana som du som uppskattar en musiker (som förmodligen gör mer nytta än en politiker), och vi får väl tänka på våra musiker medans resten inte behöver bry sig. :/

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Någon specifik musiker du hade i tankarna ?

Randolph Boots. Jävligt duktig men dog av en hjärntumör (om jag inte minns fel).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

JAg förstår precis hur du menar.
Men det är väldigt tur att det finns sådana som du som uppskattar en musiker (som förmodligen gör mer nytta än en politiker), och vi får väl tänka på våra musiker medans resten inte behöver bry sig. :/

Det vart lite kladdigt men jag hppas du förstår vad jag menar

Edit: oj, råkade trycka på citera istället för redigera

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Randolph Boots. Jävligt duktig men dog av en hjärntumör (om jag inte minns fel).

Tyvärr ingen man har hört eller känner igen. Men klart det är smått tragisk när någon går bort alldeles för tidigt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

JAg förstår precis hur du menar.
Men det är väldigt tur att det finns sådana som du som uppskattar en musiker (som förmodligen gör mer nytta än en politiker), och vi får väl tänka på våra musiker medans resten inte behöver bry sig. :/

Väl talat.:) Håller med till fullo.:)^^ Jag vet inte om du såg "Vad spelar du för ovanligt instrument"-tråden jag skapade. Intressant och se hur "liten" den tråden är. Alltså inget mot Swec., IT och teknik men det känns som att den levande musiken (du och jag spelar bl.a. tuba, blues harp, etc.:)) inte har så stor plats i folks hjärtan.:/ Som att "prylar och politik" har blivit viktigare..?:P

Det jag gillar med musiken är att den är lands/gräns/ras/färg-blind.:) Alla är som ett enda stort gäng.:D Det är inte en känsla som är allt för vanlig i andra "jobbsammanhang" eller hur jag ska säga.:P Jag har mer kul när jag träffar en musiker än en politiker (jag har träffat några politiker var helt dött och ingen "stjärnstatus" över det) och tänk att få ha träffat te.x. Randolph Boots WOW säger jag bara:)). Men det är som du säger: vi får fortsätta med vårt och strunta i resten så att säga.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Det vart lite kladdigt men jag hppas du förstår vad jag menar

Edit: oj, råkade trycka på citera istället för redigera

Jag är med dig alla dagar - amen brother.;)

Skrivet av liv&helvete:

Tyvärr ingen man har hört eller känner igen. Men klart det är smått tragisk när någon går bort alldeles för tidigt.

Här är ett exempel på giganten: YouTube - Pamela Lind with Boots Randolph Play Yakety Sax & more Stay tuned.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Väl talat.:) Håller med till fullo.:)^^ Jag vet inte om du såg "Vad spelar du för ovanligt instrument"-tråden jag skapade. Intressant och se hur "liten" den tråden är. Alltså inget mot Swec., IT och teknik men det känns som att den levande musiken (du och jag spelar bl.a. tuba, blues harp, etc.:)) inte har så stor plats i folks hjärtan.:/ Som att "prylar och politik" har blivit viktigare..?:P

Det jag gillar med musiken är att den är lands/gräns/ras/färg-blind.:) Alla är som ett enda stort gäng.:D Det är inte en känsla som är allt för vanlig i andra "jobbsammanhang" eller hur jag ska säga.:P Jag har mer kul när jag träffar en musiker än en politiker (jag har träffat några politiker var helt dött och ingen "stjärnstatus" över det) och tänk att få ha träffat te.x. Randolph Boots WOW säger jag bara:)). Men det är som du säger: vi får fortsätta med vårt och strunta i resten så att säga.:):D

Känns verkligen som att det här med med IT stämmer. :/
Stort gäng kan jag hålla med om! Vi har en orkester i Bollnäs som kallas BUO (Bollnäs Ungdoms Orkester) som är precis som en stor grupp! Den innehåller personer mellan 15-25 år och alla umgås med alla. Jag minns en gång när hela orkestern åkte till Tyskland tillsammans, för några år sen. Det var najs! :P:D

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Känns verkligen som att det här med med IT stämmer. :/
Stort gäng kan jag hålla med om! Vi har en orkester i Bollnäs som kallas BUO (Bollnäs Ungdoms Orkester) som är precis som en stor grupp! Den innehåller personer mellan 15-25 år och alla umgås med alla. Jag minns en gång när hela orkestern åkte till Tyskland tillsammans, för några år sen. Det var najs! :P:D

JO *hålla med* "Min" munspelslärare är en gammal "räv" inom musiken och han har ju stött på alla kända musiker som verkade under 50-60 talet och han tycker som vi att allt har blivit mycket "gråare" med iphone (okej Mac med då;)) men "då" så levde alla musiker som ett gäng, det var fattigt man levde av varandra (delade räkningar etc.) och hjälpte varandra på ett annat sätt, större gemenskap liksom:)(F). Synd man inte fått uppleva det.:):( Kan du noter btw? Jag suger på noter men har ett väldigt bra gehör istället.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

JO *hålla med* "Min" munspelslärare är en gammal "räv" inom musiken och han har ju stött på alla kända musiker som verkade under 50-60 talet och han tycker som vi att allt har blivit mycket "gråare" med iphone (okej Mac med då;)) men "då" så levde alla musiker som ett gäng, det var fattigt man levde av varandra (delade räkningar etc.) och hjälpte varandra på ett annat sätt, större gemenskap liksom:)(F). Synd man inte fått uppleva det.:):( Kan du noter btw? Jag suger på noter men har ett väldigt bra gehör istället.:D

Jag är bra på noter men suger på gehör

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM