Får bara bild via integrerade grafiken

Permalänk

Får bara bild via integrerade grafiken

Jag har uppgraderat min htpc men får inte fart på grafikkortet...
Kan väl börja med och säga att jag inte har glömt strömförsörning till grafikkortet.

Nätagg - Antec 500W

Moderkort Asus P5G41C-M - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

C2D E6600

Radeon HD2600 Pro PCI-E 1.0

1x2GB DDR3

Jag får bild via integrerade grafiken men så fort jag slänger i grafikkortet så är det svart på både integrerade och pcie kortet. Burken bootar dock upp som vanligt.
Jag har testat alla typer av inställningar i bios för att få igång kortet tex PEG/IGD PEG/PCI osv.

Jag har börjat fundera på om moderkortet inte stödjer PCI-E 1.0 som grafikkortet har ??

Permalänk

Säker att du har tittat igenom bios helt? I min andra dator har jag ett gigabyte-kort som man kan aktivera och avaktivera den inbyggda grafiken och den vanliga.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Uppdatering: Får ingen "post screen", men när jag lät burken stå så hoppade bilden igång när windows laddade. Framsteg men inte helt optimalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahrimanes:

Uppdatering: Får ingen "post screen", men när jag lät burken stå så hoppade bilden igång när windows laddade. Framsteg men inte helt optimalt

Antagligen BIOS som inte vill använda ditt grafikkort. Testa att uppdatera BIOS om det går.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Testa att uppdatera BIOS om det går.

Jag har senaste versionen.

Permalänk
Hedersmedlem

Då får du testa graffet i en annan burk då detta är bakåtkompatibelt, PCI-e 1.0 alltså

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Då får du testa graffet i en annan burk då detta är bakåtkompatibelt, PCI-e 1.0 alltså

Det fungerade utmärkt på S478 moderkortet. Dessutom har jag ju fått bild från det nu, så det där med pci-e inkompatibilitet är borträknat. Måste bara få kortet som "master" vid uppstart.