Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Jag tycker att bara telefonerna borde rättfärdiga en egen butik för att ta bort de dära försäljarna som står överallt i varenda centrum och nasar Android.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Litet tips är att man kan se nokias event live idag om man vill
Ska börja kl 16 svensk tid vad jag förstått.
http://www.nokia.com/global/about-nokia/webcast/live/

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Skrivet av mikrokiwi:

Litet tips är att man kan se nokias event live idag om man vill
Ska börja kl 16 svensk tid vad jag förstått.
http://www.nokia.com/global/about-nokia/webcast/live/

Tack det blir att kolla på den:)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Coolt! (Kollar in Nokia eventet)

Wireless charging, NFC mm.

Tekniken trasslar lite hehe.

http://wmpoweruser.com/nokia-announces-new-puremotion-hd-disp...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Kameran ser ut att vara bra i mörker .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Klart!

Jaha, Vad tycker Ni?

Trevligt med bättre upplösning på skärmarna.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Jag gillar dom skarpt. Undra var de kommer landa i pris. Den gula var helläcker.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Lumia 920 nästan oavsett vad som WP8 gör i övrigt. Men vi får se, känns som att det är för tidigt att pensionera Lumia 800 när man hade N900 i 3 år...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

iPhone 5 skall tydligen också ha NFC

Det var nog ett smart drag av Nokia och MS att ha sitt event innan Apple. De (Apple) brukar ha sina keynotes i oktober när det gäller iPhone och då skulle de framstå som sena med tekniken. I alla fall i mina ögon.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av mrvision:

iPhone 5 skall tydligen också ha NFC

Det var nog ett smart drag av Nokia och MS att ha sitt event innan Apple. De (Apple) brukar ha sina keynotes i oktober när det gäller iPhone och då skulle de framstå som sena med tekniken. I alla fall i mina ögon.

Fast NFC mobiler har Nokia haft i många år. NFC fanns i Nokia 6131 från 2007. Min Nokia C7 från 2010 hade också NFC. Problemet för Nokia är marknadsföringen, så folk känner inte till sådana saker. Presenterar däremot Apple NFC år 2012 så tror folk att det är ny teknik.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Fast NFC mobiler har Nokia haft i många år. NFC fanns i Nokia 6131 från 2007. Min Nokia C7 från 2010 hade också NFC. Problemet för Nokia är marknadsföringen, så folk känner inte till sådana saker. Presenterar däremot Apple NFC år 2012 så tror folk att det är ny teknik.

Precis! Men detta är saker som Nokia inte har "magiskt förvandlat till jordens nirvana" utan det är Apple som 'hittat det'.
Samma sak med fan så mycket sedan 2007. MEN, Apple satt det i samma paket. Nokia hade redan touchscreen 2005 men lade ner det för att "världen är inte redo för det". Tack Tack högre management som inte ser framåt, endast nuet. -_-

Edit: Ok, lite dåligt stavat, jag skyller på luren... (Lumia 800 som jag lär mycket snusk. )

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte ta emot eller skicka MMS?, Står bara (öpna mediainehållet nu) så om jag trycker så laddar den sen vibrerar men inget händer...

Provat starta om telefonen och kolla i nätverkskonfiguration men löser sig inte :S

EDIT: Lumia 800
Skulle förstås stå MMS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

Varför kan jag inte ta emot eller skicka sms?, Står bara (öpna mediainehållet nu) så om jag trycker så laddar den sen vibrerar men inget händer...

Provat starta om telefonen och kolla i nätverkskonfiguration men löser sig inte :S

EDIT: Lumia 800

Jag tror att du kan skicka och ta emot sms, det är MMS som inte fungerar, är så för mig i varje fall, jag har 3 som operatör.
Blev så när när jag gjort en återställning av telefonen, tror att lösningen är att försöka med en återställning igen.

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis har samma problem med våra Lumia 800 från 3. Var inne och pratade med försäljarna i butiken och de trodde det var nåt med senaste uppdateringen. Har det löst sig efter att ni gjorde återställning?

Permalänk
Skrivet av Moleskin:

Jag och en kompis har samma problem med våra Lumia 800 från 3. Var inne och pratade med försäljarna i butiken och de trodde det var nåt med senaste uppdateringen. Har det löst sig efter att ni gjorde återställning?

Om det är MMS du syftar på, ja.

Jag "tvingade" fram min uppdatering innan den släppts till 3, vet inte om det gjorde någon extra skada, men efter det fungerade iallafall inte MMS alls. Går dock helt problemfritt efter återställning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Om det är MMS du syftar på, ja.

Jag "tvingade" fram min uppdatering innan den släppts till 3, vet inte om det gjorde någon extra skada, men efter det fungerade iallafall inte MMS alls. Går dock helt problemfritt efter återställning.

Jag gjorde precis som du, tvingade fram uppdateringen, sen gjorde jag en återställning och nu fungerar inte MMS, har också 3. Då kanske det kan fungera om jag testar att återställa igen, tyvärr trist och jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Apple produkter går ju köpa typ överallt de också ex elgiganten och komplett.se men nog pratat om detta tråden handlar trots allt om WP.

Nuförtiden ja, men anledningen till att Apple började med egna butiker var för att ingen annan var intresserad av att sälja dem

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag gjorde precis som du, tvingade fram uppdateringen, sen gjorde jag en återställning och nu fungerar inte MMS, har också 3. Då kanske det kan fungera om jag testar att återställa igen, tyvärr trist och jobbigt.

inte så att ni missat apier eller liknande? Edit Vet inte var jag fick apier ifrån APN heter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

inte så att ni missat apier eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

apier? Provade att uppdatera nu igen, men Zune säger att jag har senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

apier? Provade att uppdatera nu igen, men Zune säger att jag har senaste.

Ja ibland måste du fylla i operatörens APN för MMS och i vissa fall även för data jag fick själv fylla i Data api på min ZTE tania. Och både DAta och MMS på min mammas blade. Edit såg att jag skrivit fel i första APN ska de va

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja ibland måste du fylla i operatörens APN för MMS och i vissa fall även för data jag fick själv fylla i Data api på min ZTE tania. Och både DAta och MMS på min mammas blade. Edit såg att jag skrivit fel i första APN ska de va

Men internet fungerar ju, då borde väl MMS också fungera?

Kollade på 3´s hemsida, men vet inte var de ska fyllas i då jag laddat ner appen "Nätverkskonfiguration" och den säger att den tagit emot inställningarna.

http://www.tre.se/Privat/Smartphoneguiden/Kom-igang/Nokia-Lum...

EDIT: Jag skäms nu. Med alla uppgifter ifyllda så fungerar MMS igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Men internet fungerar ju, då borde väl MMS också fungera?

Kollade på 3´s hemsida, men vet inte var de ska fyllas i då jag laddat ner appen "Nätverkskonfiguration" och den säger att den tagit emot inställningarna.

http://www.tre.se/Privat/Smartphoneguiden/Kom-igang/Nokia-Lum...

har för mig MMS Och 3g var olika på min mors telefon dock är det ju en android och operatören telia så kan säkert skilja endel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag gillar dom skarpt. Undra var de kommer landa i pris. Den gula var helläcker.

Beror på hur inställda Nokia och Microsoft är på att ta tillbaka marknadsandelar. Jag gissar på tung subventionering hos amerikanska leverantörer och runt 4500kr kontant i Sverige vid lansering.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

800 kostade typ 5-4,5k när den kom 900 typ samma när den kom till vettiga butiker osv.

Om någon missat så sänktes 800an rätt bra i pris idag och igår. Går få för 2200kr på netonnet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

När får man egentligen se en rejäl genomgång av WP8?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

När får man egentligen se en rejäl genomgång av WP8?

Samtidigt som lanseringen tippar jag på.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ni som bytt från Android? Och ja, er andra också för den delen.

Vad är det att tänka på? Påtagliga skillnader med mera? Jag börjar bli allt mer sugen på en Nokia. Men jag valde ju Android av en anledning en gång. Jag vill ha filsystem, torrent-program och lite andra typiska "datorfunktioner" hur är det med Windows Phone och sådant? Om det inte finns standard eller i deras market, går det att fixa på annat sätt?

Permalänk
Medlem

WP7 är ganska låst. Finns inte så mycket info om WP8 men jag gissar på att det är mer öppet.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Ni som bytt från Android? Och ja, er andra också för den delen.

Vad är det att tänka på? Påtagliga skillnader med mera? Jag börjar bli allt mer sugen på en Nokia. Men jag valde ju Android av en anledning en gång. Jag vill ha filsystem, torrent-program och lite andra typiska "datorfunktioner" hur är det med Windows Phone och sådant? Om det inte finns standard eller i deras market, går det att fixa på annat sätt?

Jag har hört att filsystemet går att låsa upp på något sätt, även masslagringsläge. Går säkert att hitta med hjälp av en snabb googling.

Rena torrent-program har jag inte hört talas om, bara ett som kontrollerar utorrent på datorn. Jag är kanske fel person att svara på det. Har ägt en HTC Titan sedan den släpptes i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jag har hört att filsystemet går att låsa upp på något sätt, även masslagringsläge. Går säkert att hitta med hjälp av en snabb googling.

Rena torrent-program har jag inte hört talas om, bara ett som kontrollerar utorrent på datorn. Jag är kanske fel person att svara på det. Har ägt en HTC Titan sedan den släpptes i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, låter lite som det jag läst på annat håll. Jag laddar ner torrents rätt ofta som det är nu. :/ Får man vänta tills någon släpper en lur med Windows 8 trots allt? :/