Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Någon mer som har problemet med att ens lur (i mitt fall en HTC Mozart) bara dör under natten när den laddas? Lite sådär när man använder den som alarmklocka. Dessutom har jag problem med att skärmen inte registrerar tryckningar, speciellt när jag ska låsa upp den. Har läst på bland annat xda och det verkar inte finnas några vettiga lösningar på problemen!

Inget sådant med min Optimus 7.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Samsung presenterar ny WP8-telefon i Berlin: Ativ S

4,8" HD Amoled
Qualcomm S4 1,5Ghz (dualcore)
2300mAh-batteri

Ser inte helt fel ut, få se vad Nokia har i görningen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Samsung presenterar ny WP8-telefon i Berlin: Ativ S

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/wp8sams...

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/ativs1....

4,8" HD Amoled
Qualcomm S4 1,5Ghz (dualcore)
2300mAh-batteri

Ser inte helt fel ut, få se vad Nokia har i görningen.

Då är dom före Nokia? Ser ut att vara en fin lur. Qualcomm S4 med 2300 mAh-batteri borde borga för bra batteritid känns det som.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Samsung presenterar ny WP8-telefon i Berlin: Ativ S

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/wp8sams...

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/ativs1....

4,8" HD Amoled
Qualcomm S4 1,5Ghz (dualcore)
2300mAh-batteri

Ser inte helt fel ut, få se vad Nokia har i görningen.

Den får det nog bli inte så sugen på lumia designen just nu om det nu blir den för Nokia

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Den får det nog bli inte så sugen på lumia designen just nu om det nu blir den för Nokia

Lumia har ingen speciell design se bara på skillnaderna mellan 610 710 och 800, men troligtvis släpper de la någon modell som påminner om 800 och förhoppningsvis något med nytänk också så de lite tråkigt om de ska bli 3 generationer med samma design (n9 lumia 800 och nästa).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga (eller snarare påstående som jag vill ha bekräftat/dementerat) då jag misstänker att jag har fått allt om bakfoten..

Jag har fått för mig att man ska kunna köra samma program på en dator med win 8 och en telefon med wp8, logga in med samma konto och ha samma inställningar osv.. Dock, eftersom det finns en version för arm (win 8 RT) så känns det konstigt att man ska kunna köra det på mobilen då den också är arm och inte x86 arkitektur. Eller är det så att man kan köra samma program på win 8 rt plattor/datorer och wp8, eller finns det inget sådan funktion alls?
Kanske bara drömt ?

Jag har fått upp intresset att byta min iPhone 4 mot en wp8 lur. Späddes på extra nu idag med Nokias teaser-video då jag hört gott om nokias navigationskartor samt att deras musiktjänst verkade lovande (eller har jag drömt om musiken med?). Tycker lumia 800 är den tveklöst snyggaste telefonen på marknaden just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Samsung presenterar ny WP8-telefon i Berlin: Ativ S

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/wp8sams...

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/ativs1....

4,8" HD Amoled
Qualcomm S4 1,5Ghz (dualcore)
2300mAh-batteri

Ser inte helt fel ut, få se vad Nokia har i görningen.

Designen liknar Galaxy S ganska mycket. Jag har tid att vänta på att alla ska utannonsera sina telefoner. Jag har bindningstid kvar tills februari.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det har jag inte upplevt på varken Optimus 7 kanske är HTC relaterat?
Antar att du redan försökt med fabriksåterställning mm ? Kolla med reklamation om inte det hjälper.

Gjorde en återställning precis. Läst dock att det inte ska hjälpa. Har mailat dustinhome angående mina problem, får se vad de säger. Inte för att de skulle kunna hjälpa mig hitta en lösning utan snarare om att reklamera den.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Fler bilder på Ativ S finns tillgängliga på Windows Phones Facebook sida.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151051520718772.43...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Jag har en fråga (eller snarare påstående som jag vill ha bekräftat/dementerat) då jag misstänker att jag har fått allt om bakfoten..

Jag har fått för mig att man ska kunna köra samma program på en dator med win 8 och en telefon med wp8, logga in med samma konto och ha samma inställningar osv.. Dock, eftersom det finns en version för arm (win 8 RT) så känns det konstigt att man ska kunna köra det på mobilen då den också är arm och inte x86 arkitektur. Eller är det så att man kan köra samma program på win 8 rt plattor/datorer och wp8, eller finns det inget sådan funktion alls?
Kanske bara drömt ?

Jag har fått upp intresset att byta min iPhone 4 mot en wp8 lur. Späddes på extra nu idag med Nokias teaser-video då jag hört gott om nokias navigationskartor samt att deras musiktjänst verkade lovande (eller har jag drömt om musiken med?). Tycker lumia 800 är den tveklöst snyggaste telefonen på marknaden just nu!

Tanken är att du ska kunna köra samma app på WP8, Win8RT, och under Metrogrässnittet i Win8x64.
Dock tror jag inte alla appar kommer vara kompatibla med alla enheter. Men utvecklarna komme nog se till att dom stöder så många enheter som möjligt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Samsung presenterar ny WP8-telefon i Berlin: Ativ S

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/wp8sams...

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/08/ativs1....

4,8" HD Amoled
Qualcomm S4 1,5Ghz (dualcore)
2300mAh-batteri

Ser inte helt fel ut, få se vad Nokia har i görningen.

Jag tror de är viktigt att det kommer Wp8 enheter med quad dels för att få okunniga androidfanboys att sluta smutskasta wp pga "dålig" prestanda på olika forum. Och dels för att få köpare som endast kollar på siffror och tror antalet kärnor är allt annars lär de välja en android enhet. För det stödjer quad eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tror de är viktigt att det kommer Wp8 enheter med quad dels för att få okunniga androidfanboys att sluta smutskasta wp pga "dålig" prestanda på olika forum. Och dels för att få köpare som endast kollar på siffror och tror antalet kärnor är allt annars lär de välja en android enhet. För det stödjer quad eller?

de påstår att de har kört 64 kärnor på wp8 kärnan

http://www.youtube.com/watch?v=_NuMEmOPRHM&feature=player_det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tror de är viktigt att det kommer Wp8 enheter med quad dels för att få okunniga androidfanboys att sluta smutskasta wp pga "dålig" prestanda på olika forum. Och dels för att få köpare som endast kollar på siffror och tror antalet kärnor är allt annars lär de välja en android enhet. För det stödjer quad eller?

Microsoft valde Qualcomm's dualcore S4 som utvecklingsplattform, men det finns stöd för 64 kärnor och uppåt om man så skulle vilja. Kommer säkert att dyka upp quadcores, men inte i första vändan lurar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

de påstår att de har kört 64 kärnor på wp8 kärnan

http://www.youtube.com/watch?v=_NuMEmOPRHM&feature=player_det...

WP8 använder sig utan NT kernelen, som är samma i alla Windows 8 varianter, även Windows Server 2012 där det är lite vettigare med många kärnor och 64 kärnor i produktion inte är några problem att hitta.

Samtidigt så använder ju både iOS och Android UNIX respektive Linux kernelen som även den skalar väldigt bra till många kärnor, så just det här stödet kommer inte ge någon extra edge till WP8. Det viktigaste är att man slipper tampas med Windows CE 6.x kernelen som är fruktansvärt gammal och aldrig stödde mer än 1 kärna och 512MB RAM.

Permalänk
Medlem

Mera bilder och spec och mumsmums på Samsungs ATIV S.

http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windowsphone/archi...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Mera bilder och spec och mumsmums på Samsungs ATIV S.

http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windowsphone/archi...

Fast det skall vara den som de släpper i US. De har varit annorlunda i Europa. Ja ja, vi får väl se.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tanken är att du ska kunna köra samma app på WP8, Win8RT, och under Metrogrässnittet i Win8x64.
Dock tror jag inte alla appar kommer vara kompatibla med alla enheter. Men utvecklarna komme nog se till att dom stöder så många enheter som möjligt.

Aha, ja et låter ju mer sannolikt än mina funderingar:) Gissar att WP8 inte har desktopläge Då håller sig wp8 intresset uppe ytterligare:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pellepelikan:

Jag har en fråga (eller snarare påstående som jag vill ha bekräftat/dementerat) då jag misstänker att jag har fått allt om bakfoten..

Jag har fått för mig att man ska kunna köra samma program på en dator med win 8 och en telefon med wp8, logga in med samma konto och ha samma inställningar osv.. Dock, eftersom det finns en version för arm (win 8 RT) så känns det konstigt att man ska kunna köra det på mobilen då den också är arm och inte x86 arkitektur. Eller är det så att man kan köra samma program på win 8 rt plattor/datorer och wp8, eller finns det inget sådan funktion alls?
Kanske bara drömt ?

Jag har fått upp intresset att byta min iPhone 4 mot en wp8 lur. Späddes på extra nu idag med Nokias teaser-video då jag hört gott om nokias navigationskartor samt att deras musiktjänst verkade lovande (eller har jag drömt om musiken med?). Tycker lumia 800 är den tveklöst snyggaste telefonen på marknaden just nu!

Nokia har en musiktjänst på sina Windows Phones:
http://www.idg.se/2.1085/1.412482/sa-ska-nokia-utmana-spotify

Permalänk

Verkar som om WP8 mobilerna ska ha uttagen på samma plats. Bra för tillbehörsutbudet.
Källa

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

Det kanske blir en "iPhone" effekt när Windows Phone 8 släpps:
http://www.theverge.com/2012/9/2/3287771/the-apple-effect-on-...

Särskilt alla patentstrider med Google/Android kan nog få den effekten.
Även om inte allt är avgjort i den frågan så lär det i alla fall bli besvärligt.

Permalänk

Windows Phones utveckling på världens största smartphonemarknad - Kina. Ser bra ut... inget tapp inför WP8 heller.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som inte fattar varför inte MS lanserar egna butiker? Jag vet att det är på gång i starterna men inget som jag vet utanför hemlandet.

Någon som vet mer?

EDIT: ok Kanada, US och Puerto Rico har men de borde verkligen satsa mer på Microsoft stores i resten utav världen.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Är det någon mer än jag som inte fattar varför inte MS lanserar egna butiker? Jag vet att det är på gång i starterna men inget som jag vet utanför hemlandet.

Någon som vet mer?

EDIT: ok Kanada, US och Puerto Rico har men de borde verkligen satsa mer på Microsoft stores i resten utav världen.

Det kommer nog komma ska du se speciellt nu när de börjar göra surfolattormm:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Är det någon mer än jag som inte fattar varför inte MS lanserar egna butiker? Jag vet att det är på gång i starterna men inget som jag vet utanför hemlandet.

Därför att Microsoft saknar hårdvara att sälja.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Därför att Microsoft saknar hårdvara att sälja.

De har ju tex Xbox och snart surfplattor men inget bör ju hindra Microsoft från att försöka kränga datorer telefoner mm från Dell osv så länge de kör Microsofts operativsystem?.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Dom har lite display i Åkalla på kontoret om du skulle vilja få lite MS feeling

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har ju tex Xbox och snart surfplattor men inget bör ju hindra Microsoft från att försöka kränga datorer telefoner mm från Dell osv så länge de kör Microsofts operativsystem?.

De borde ha en hig end butik med datorer från olika tillverkare som kör Windows. Mer eller mindre en kopia på Apples butiker. Så att någon som inte är så insatt i datorer ändå kan få en bra dator som inte är plastig med dålig hårdvara (som de på tex elgiganten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har ju tex Xbox och snart surfplattor men inget bör ju hindra Microsoft från att försöka kränga datorer telefoner mm från Dell osv så länge de kör Microsofts operativsystem?.

Finns nog inte så stort intresse av att köpa en Xbox eller en Dell-dator hos en Microsoft-butik när det finns så många andra re- och e-tailers som redan säljer dessa produkter. Med Slate kanske det ändras, men Microsoft behöver mer än två produkter att sälja om de ska öppna egna butiker i stil med Apples.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Finns nog inte så stort intresse av att köpa en Xbox eller en Dell-dator hos en Microsoft-butik när det finns så många andra re- och e-tailers som redan säljer dessa produkter. Med Slate kanske det ändras, men Microsoft behöver mer än två produkter att sälja om de ska öppna egna butiker i stil med Apples.

Apple produkter går ju köpa typ överallt de också ex elgiganten och komplett.se men nog pratat om detta tråden handlar trots allt om WP.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Apple produkter går ju köpa typ överallt de också ex elgiganten och komplett.se men nog pratat om detta tråden handlar trots allt om WP.

"Problemet" med Microsoft är att om inte har lika fanatiska kunder. Folk går till Apples egna butiker för att dom tror att deras Geniuses är nån slags übermensch som kan allt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*