BenQ 24" LED XL2410T VS Asus 23" TFT VG236H, behöver mer info!

Permalänk
Medlem

BenQ 24" LED XL2410T VS Asus 23" TFT VG236H, behöver mer info!

Jag undrar vilken av dessa skärmar som faktiskt presterar bäst, har läst en hel del här på forumet men tycker att det är alldeles för mycket trams o dagisnivå i många trådar så skulle uppskatta om detta kunde undvikas här.

Det står alltså imellan dessa skärmar och jag har mer eller mindre bestämt att jag SKA köpa nån av dom.
BenQ 24" LED XL2410T eller Asus 23" TFT VG236H.
Skärmen kommer vara en spelskärm för FPS spel i form av CS osv (främst CS), sitter idag på en HP w2228h så är mycket medveten om att vilken som helst av dom kommer tillfredställa mig men man vill ju ha det som verkligen är bäst när man ändå lägger ut så mycket pengar på en skärm. Sitter idag med 2x Geforce GTX 470 om det spelar någon roll.

Det var 1000 år sedan jag satt på en CRT skärm och är inte intresserad av att göra det igen bara så ni vet det från start, behöver heller inte jämföra dessa med CRT skärmar utan jag vill som sagt enbart veta vilken av dessa som presterar bäst i spel, ställer fler frågor efter hand omd det är något jag undrar över. Personer som äger någon av skärmarna får jätte gärna beskriva era upplevelser och intryck av skärmarna men se till att inte börja kriga med varandra utan håller till tråden. Har ni några frågor till mig så fråga på bara.

MVH JONAS!

Permalänk
Medlem

Tänker du alls spela i 3D för det första för dendär ASUSen kommer ju med 3D glasögon kitet och därför kostar den hela 4600kr vilket jag tycker vore onödigt att betala ifall du mestadels tänkte spela med 120Hz/FPS, utan dem hade den kanske kostat 3700~3800kr istället.

En viktig sak att tänka på angående ASUSen är ju att den har glossy skärm så använder du skärmen i ett rum speciellt där det slipper in en massa ljus kan du kanske få problem med reflektioner. För mig är detta iaf ett hinder då jag gillar ej att spela i mörkt rum för jag vill inte få dålig syn.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Kan väl hända, vet jag inte direkt men det spelar inte någon roll om det är med glasögon eller inte, undrar bara vilken av dom som presterar bäst utan glasögon. Drog bara upp dom 2 länkarna utan att bry mig om bundle o kit.

Permalänk
Medlem

Skaffade du någon av skärmarna? Håller på att fundera över båda två just nu.

Permalänk
Medlem

Jag undrar också om du skaffade någon av dessa två skärmar för jag hade tänkt och köpa någon utav det, lutar mer åt Asusen då BenQ har fått jäligt mycket negativt.