Lång HDMI kabel vs HDMI förstärkare

Permalänk
Medlem

Lång HDMI kabel vs HDMI förstärkare

Tjena!

Jag har möblerat om hemma och för att dra HDMI från datorn till min reciever så behöver jag 15 meter. Eftersom många billigare märken på kablar inte klarar 1080p över 7 meter så funderar jag lite på hur jag borde göra.
Jag kan få tag i 2*7meter HDMI kabel för 110:- och köpa en HDMI förstärkare för ca. 300. Det blir alltså ca. 400:-.
Annars kan jag köpa 15m HDMI som klarar 1080p för 699:-. Det är den billigaste HDMI kabel jag hittar på 15 meter som ska klara 1080p.
Tredje alternativet är att köpa en 15m Supra kabel som kostar 999:-. Anledningen till det här alternativet är för att känna sig trygg i att både ljud och bild kommer låta bra eftersom Supras kablar har fått väldigt bra kritik.

Så till de frågorna jag har..

Finns det några för och nackdelar med att använda HDMI förstärkaren? förutom att den kommer sitta nånstans och vara ful.
Finns det nån anledning att inte lita på clicktronics kabeln som är 300:- billigare n supra kabeln? Blir det nån kvalitetsskillnad på bild och ljud?

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt den billiga kabeln först och testat, går säkert lämna tillbaka om det inte fungerar, om inte det fungerar sen så hade jag nog gjort likadant med den för 699kr hdmi förstärkare fungerar säkerligen också, men är som du säger ful och behöver ofta ström vilket ju är en nackdel., vill du prova en så sätt den så nära källan som möjligt.

Visa signatur

Gillar prylar & 3D-TV