Microsoft vill råda bot på USB-problem i Windows

Permalänk
Medlem

Finns väl i Win 10 också eller är det nån annan windows avisering jag får?
(så fort jag pluggar in min USB-hub (i c port) för att få snabbt nätverk på laptopen, fungerar ändå).

"USB-enheten kan behöva mer ström
USB-enheten får inte tillräckligt med ström från din dator.
Anslut enheten till en extern strömkälla eller prova att använda en annan dator."

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Finns väl i Win 10 också eller är det nån annan windows avisering jag får?
(så fort jag pluggar in min USB-hub (i c port) för att få snabbt nätverk på laptopen, fungerar ändå).

"USB-enheten kan behöva mer ström
USB-enheten får inte tillräckligt med ström från din dator.
Anslut enheten till en extern strömkälla eller prova att använda en annan dator."

Kan stämma...

Artikeln länkar till https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/us... som har lite olika exempel.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

One cable to rule them all. Oberoende vad de skall användas till hade det varit bättre att slippa tänka vilken kabel man skall återanvända eller temporärt plocka till något annat.

Jag har fått lägga kablar på jobb i flera fack beroende på vad kollegorna behöver.
Fruktansvärt frustrerande.