Permalänk

Hurts Dator

Hade tänkt att göra mig av med min gamla dator men tycker att det är synd att slänga något som funkar perfa så jag tänkte att jag kunde bygga in den i min skrivbordshurts och ha den som backup / server.
Så här kommer mitt lilla projekt!

Specs:
Intel P4 3,2GHz
Asrock moderkort
1Gb ddr ram
Ati x1650 pro
WD 160Gb (fler diskar i framtiden)

19/11-10
Börjat att mäta ut hur komponenterna ska sitta i hurtsen.

Hurts Dator

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Hedersmedlem

Cool idé - men försök få upp delarna lite tuffare, just nu ser det mest ut som de ligger i en hög på botten.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Cool idé - men försök få upp delarna lite tuffare, just nu ser det mest ut som de ligger i en hög på botten.

Provisoriskt för att se om allt får plats bara^^
Ska skära ut en del av moderkortsplåten i det gamla chassit idag och fixa till lite bättre fästen.
Ville bara visa min ide så att alla får ett humm om hur det ska bli;)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys