Presentkort på El-Giganten till Kontanter?

Permalänk
Medlem

Presentkort på El-Giganten till Kontanter?

Sha det var så att min G5v2 gick sönder någon dag här, var idag och lämna in den till elgiganten, och som "normalt" fick man ett presentkort på 489kr, no problem... problemet är nu att elgiganten inte har en ny mus som jag vill ha....
enligt dem kan ja inte få några kontanter av detta presentkort...

men de sa att man får kontanter när man lämnar en produkt tillbaka inom 30 dagar men inte efter 1½ år som jag gjorde

så tror ni det funkar ifall jag köper vad som helst för 489kr sedan lämnar tillbaka det dagen efter och säger att jag inte vill ha det eller att någon som jag köpte allt till fick exakt samma produkter i present så jag vill ha pengarna tillbaka i kontant?
Har någon av er gjort detta?
Deras möss sortiment verkar minska för varje dag som går, de har ju fan inte ens en IE 3.0 inne :[

vad jag TROR att de kommer säga:
Vi kan inte ge dig kontanter eftersom du köpte detta med presentkort så vi ger dig ett nytt presentkort istället.

Tror ni det sista jag sa kommer fungera?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

ställ dig i kassan och sälj det för 450 till någon annan kund.
så gör jag med alla present kort jag får.

fungerar ALLTID

för vem vill inte spara 39kr

Permalänk
Medlem

hm det är också en tanke jag fått

men hur går du tillväga med det? :S vad säger du och vad gör du, har någon sagt något till dig om det eller så?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Moderator
Moderator

Om det handlar om hävning av ett köp (musen) har du rätt att få tillbaka pengar i samma form som du betalade, du behöver aldrig någonsin acceptera ett presentkort i ett sådant fall. Nu har du dock gjort det så det blir en lärdom till nästa gång.
Om du köper en vara med presentkortet kommer det också stå på kvittot att du betalat med presentkort, och du kommer få ett nytt sådant om du lämnar tillbaka varan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Om det handlar om hävning av ett köp (musen) har du rätt att få tillbaka pengar i samma form som du betalade, du behöver aldrig någonsin acceptera ett presentkort i ett sådant fall. Nu har du dock gjort det så det blir en lärdom till nästa gång.

Nej gäller endast vid distans. Vid köp i butik och nyttjande av butikens egna öppetköpregler gäller då självklart butikens egna regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Nej gäller endast vid distans. Vid köp i butik och nyttjande av butikens egna öppetköpregler gäller då självklart butikens egna regler.

Inte enligt ARN iaf. Du har rätt att få tillbaka pengarna i samma form som du betalade med.

När ett öppet köp går åter ska återbetalning göras med samma form av betalningsmedel som användes vid köpet. - ARN

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MooDHooDs:

Nej gäller endast vid distans. Vid köp i butik och nyttjande av butikens egna öppetköpregler gäller då självklart butikens egna regler.

Läser man TS inlägg är det tämligen uppenbart att det här inte rör sig om något öppet köp, vilket jag också poängterade i mitt eget inlägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

detta är inte öppetköp utan på garanti
hmm, fan... aja får väl läsa på ordentligt vid nästa köp å komma dit med ett "tal" att ARN säger så och de säger si etc.. :/
finns inget å göra, försöka sälja den som #2 sa

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Köper du något annat med presentkortet står det på kvittot att du handlat med presentkort.