Speldator, 10k, uppgraderingsmöjlighetsinriktad!

Permalänk
Medlem

Speldator, 10k, uppgraderingsmöjlighetsinriktad!

Det var inget dåligt ord jag fick till där.

Nu ska vi se! Jag hade tänkt införskaffa en ny dator där spelande till stor grad är målet, men även att den ska gå att uppgradera. Därför vill jag ha hjälp av er att välja ett paket som är helt okej idag men där det också ska gå att slänga in lite extra eller byta ut någonting om ett år eller så när jag känner att det behövs.

Så det jag vill ha hjälp med är att få ett paket där de saker som är svårare att byta ut är så bra som möjligt.

*10 000 kr maxgräns för själva datorn.
*Montering skall ingå
*OS ska inte ingå.
*SSD ska inte ingå, MEN ska införskaffas vid senare tillfälle.
*Skärm, mus och tangentbord ska köpas men kan gå utanför budgeten.

Jag vet inte vad som är svårt att byta ut och inte, processor, nätaggregat, grafikkort (det är väl inga större problem vad jag vet dock), så ni får stå till min hjälp. Om ni även har något bättre förslag på hur jag ska lägga upp det, t. ex att inte inrikta mig på att uppgradera utan att köpa en dator nu och en ny senare så är ni välkomna att dela med er av er vishet.

Tack!

Permalänk

Vänta 3 veckor på reviews och bra benchmarks på sandybridge sen köp det och ett hemtrevligt grafikkort. 10k budget så köp ett billigt nätagg som självklart klarar dina komponenter sen när det är dags för ett till grafikkort så köp ett nytt nätagg då bara;)

btw leta i andra trådar efter någon som söker en dator för 9k och ändra den lite efter behov sen lägg till byggnation, efter det postar du den här så är det lättare för alla att komma med åsikter och andra förslag, vi har ju föga aning om hur den ska se ut eller vad den ska vara till;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator