Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Vilken 10-12"?

Hej hej,
Jag ska imorgon, onsdag, köpa en ny netbook/minipc till min fru och har tyvärr inte tiden som krävs för att skaffa mig tillräcklig info för att göra ett väl genomtänkt köp och hoppas därför allra ödmjukast på er hjälp.
Förutsättningarna är:
Måste finnas i fysisk butik imorgon, ons 26/1
Inte kosta för mycket. (subjektivt jag vet men lämnar det ändå så)
Inte se förskräckligt pc-ful ut
Inte vara större än 12"

Hon kommer endast surfa, maila, skriva, titta på film (gärna flyta på bra i 720p) och göra mini-mini-grejer i Photoshop (typ beskära bilder, dra lite i kurvor)
Estetiken är nästan viktigare än prestandan i det här läget

Jag har nollkoll på alla 10" med Atom-processorer och Windows starter. Är dom märkbart segare i vardagligt användande?
Tack!

Vansinnigt tacksam för alla som bemödar sig svara!

Permalänk
Permalänk
Medlem

HPn lär vara något mer kompetent på processorfronten, sen kan man ju säga mycket om HPs kvalité och mjukvara men den borde vara ett ok val.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

1015pn om hon vill ha 10". 1215n om hon vill ha 12".
Lite sent ute men det är vad jag skulle kört på :).

Permalänk

Tack för svaren. Det blev hp:n. Trots att den är såpass gammal att den gick ur webhallens sortiment någon timma efter att jag köpt den
Eftersom hon inte kommer spela så körde jag på den med bäst processor. Plastiga och sisådär i utseende var dom båda två men man kan ju inte förvänta sig så mycket i den prisklassen.
Webhallen hade i alla fall sänkt hp:n till 4295 imorse samt att jag hade 400 kr rabatt från hp:s hemsida så den blev ju rätt billig.
Sjukt att det i princip inte finns en enda recension på just den här modellen på hela sajberspejs. Tror jag aldrig att jag varit med om. Framför allt inte när det gäller en produkt som säljs av i princip alla elektronikvaruhus...

Permalänk
Medlem

Jag sa asus eftersom jag själv har en 1215n och den fungerar bra med 1080 men HPn funkar säkert lika bra :).