Permalänk
Medlem

Uppgradera från Core i5 750?

Hej!

För ca ett år sen köpte jag en ny dator och var då väldigt nöjd med den, prestandan var väldigt bra med tanke på priset. Datorn innehåller en Core i5 @ 3,5 Ghz, 8 Gb 1600 Mhz minne, XFX Radeon 5850 samt en intel SSD á 80 Gb.

Nu när Sandy Bridge har kommit ut, eller ska komma ut (igen) så har jag börjat fundera på en uppgradering.
Anledningen till uppgraderingen är att jag börjat spendera lite mer tid framför datorn (spel) plus att jag har börjat redigera väldigt tunga film-filer.

Jag har funderat på ett Core i7 2600K-paket och undrar om prestandaökningen från mitt nuvarande system är värd pengarna?

Permalänk
Medlem

Slösa dina pengar;)

Du har redan en toppen dator, gå inte och bli mr.uppgradering så fort något kommer ut människan.

Permalänk
Skrivet av p0k:

Slösa dina pengar;)

Du har redan en toppen dator, gå inte och bli mr.uppgradering så fort något kommer ut människan.

Håller med din dator klara sig finfin och behöver inte uppgradera än, känns som ett slöseri på pengar
din dator kommer att klara av det du är ute efter utan problem ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

Slösa dina pengar;)

Du har redan en toppen dator, gå inte och bli mr.uppgradering så fort något kommer ut människan.

Skrivet av siferhumen:

Håller med din dator klara sig finfin och behöver inte uppgradera än, känns som ett slöseri på pengar
din dator kommer att klara av det du är ute efter utan problem ^^

Okej, behåller den då isåfall och väntar på nästa generation

Permalänk

jag kör med i5 760 2.8ghz (3.8ghz OC) och jag hade också funderingar på att byte upp mig lite men efter att ha läst denna tråden så håller jag nog kvar i min 760 ^^

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz