[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Okej ,blir nog att lämna in imorgon då. Jag lyckas tamefan alltid drabbas av sånt här :/

Tror du att dom ger mig en ny lur eller kommer dom "laga" den?

ingen aning..

Förmodligen så skickas den iaf iväg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xeno95:

Okej ,blir nog att lämna in imorgon då. Jag lyckas tamefan alltid drabbas av sånt här :/

Tror du att dom ger mig en ny lur eller kommer dom "laga" den?

Troligen kommer de att laga den. Samsung har, om jag minns rätt, en DOA gräns på 14 dagar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hittade ett kort i lådan som ser ut såhär:

Jag hade tänkt lämna in telefonen i veckan på Elgiganten (där den köptes) pga. att min hem-knapp är lös.

Är det ett måste att fylla i kortet för att kunna utnyttja garantin? Enligt texten på kortet är det ett måste tydligen.

Räcker det inte att lämna telefonen och visa upp kvitto?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xeno95:

Hittade ett kort i lådan som ser ut såhär:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/e5a96a93_2011-09-25%2020.06...

Jag hade tänkt lämna in telefonen i veckan på Elgiganten (där den köptes) pga. att min hem-knapp är lös.

Är det ett måste att fylla i kortet för att kunna utnyttja garantin? Enligt texten på kortet är det ett måste tydligen.

Räcker det inte att lämna telefonen och visa upp kvitto?

Jo, ditt kvitto räcker då det är elgiganten som ska sköta ditt ärende. Lappen är ifall du vill nyttja tillverkarens (Samsung) 2 års garanti men det är ju inte aktuellt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jo, ditt kvitto räcker då det är elgiganten som ska sköta ditt ärende. Lappen är ifall du vill nyttja tillverkarens (Samsung) 2 års garanti men det är ju inte aktuellt.

Ok tack för svar!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Hej på er.

Tittade på en mkv film igår och det fungerade väldigt bra. Nu när jag ska sätta igång den igen så funkar det inte. Får bara ett "formatet stöds ej" meddelande. Konstigt eftersom det gick igår.
Jag har provat med standardappen för film. Någon annan som haft liknande problem?
Vad kan det bero på? Licensproblem?
Rekommendation på en annan filmapp som jag kan prova med?

Permalänk
Medlem

Hej på er, ännu en fråga om SGS2.

Problemet: När jag försöker använda en bild med samma upplösning som telefonens skärm så ser den jättefin ut som lock-screen. Men om jag försöker ha den som main-screen ser det helt f*cked up ut. Spelar ingen roll hur jag vrider och vänder på bilden när jag ska ange området med den orange ramen, det blir ändå "inzoomat" och pixligt. Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Vet ej riktigt vad du pratar om men något verkar ju vara fel. Stoppa i USB-sladden efter att du laddat den, sedan googla SAMSUNG KIES och ladda ner från Samsungs sajt. Installera det och kör sedan uppdateringen som den automatiskt kommer prompta dig om, både för KIES och för din telefon. Följ anvisningarna och om den efter uppdatering till v 2.3.4 fortfarande är konstig, knäpp lite bilder/filma och lägg upp här, alternativt ring återsäljaren.

Tack för svaret. Har Kies sen tidigare och även v2.3.4 - Om du vet hur man tar en printscreen med den här telefonen kan jag ladda upp en bild på hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Hål in home o tryck på power.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har en fråga angående USB lagring.
Mobilen har ju 16gb internt utrymme. Och går jag in och tittar på lagring så står det under USB lagring:
Totalt utrymme: 11,50GB
Tillgängligt utrymme: 7,45GB.

Och då har jag inte lagt in någonting i mobilen förutom lite appar och en annan launcher, absolut inget som tar upp 4GB.
Kopplade även in mobilen till datorn och kollade igenom mapp för mapp vad som tog upp utrymme och jag hittade inga 4GB någonstans, max 100-200mb nånting.
Och varför står det 11,50GB när det ska vara 16GB?

Kan någon förklara allt detta för mig så vore jag väldigt tacksam

Permalänk

Nästan 2 gig är reserverat för program/spel..en del till os .plus att man aådrog får ut de som står.som med en hårddisk

Permalänk
Skrivet av MaYFly:

Hej.

Jag har en fråga angående USB lagring.
Mobilen har ju 16gb internt utrymme. Och går jag in och tittar på lagring så står det under USB lagring:
Totalt utrymme: 11,50GB
Tillgängligt utrymme: 7,45GB.

Och då har jag inte lagt in någonting i mobilen förutom lite appar och en annan launcher, absolut inget som tar upp 4GB.
Kopplade även in mobilen till datorn och kollade igenom mapp för mapp vad som tog upp utrymme och jag hittade inga 4GB någonstans, max 100-200mb nånting.
Och varför står det 11,50GB när det ska vara 16GB?

Kan någon förklara allt detta för mig så vore jag väldigt tacksam

Luren har totalt 16GB minne, ca 2gb används för app-installationer, resten som "saknas" upp till 11,5GB tar upp av systemet, alltså själva romen mm. Det är helt normalt som det ska va. Vad du har på ditt SD som tar 4GB kan inte jag svara på, lättare om du helt enkelt kollar det själv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thereal_twisted:

Luren har totalt 16GB minne, ca 2gb används för app-installationer, resten som "saknas" upp till 11,5GB tar upp av systemet, alltså själva romen mm. Det är helt normalt som det ska va. Vad du har på ditt SD som tar 4GB kan inte jag svara på, lättare om du helt enkelt kollar det själv

Utveckla gärna. Menar du att 11,5 gb är till för operativsystemet? Det är väl tvärtom? 2gb till system och resten lagring. Annars skulle väl apparna installeras på det större delen av minnet?
Detta kan väl liknas med en partitionerad hdd på 160gb där du skapar en c: partition på 20gb och de 140gb som är kvar blir D:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ca 2GB till Data
Ca 1.5GB till system
Resten lagring

Permalänk
Skrivet av anon39592:

Utveckla gärna. Menar du att 11,5 gb är till för operativsystemet? Det är väl tvärtom? 2gb till system och resten lagring. Annars skulle väl apparna installeras på det större delen av minnet?
Detta kan väl liknas med en partitionerad hdd på 160gb där du skapar en c: partition på 20gb och de 140gb som är kvar blir D:

Skickades från m.sweclockers.com

Var otydlig, 11,5gb är det som blir kvar när systemet tagit sitt.

Permalänk

Problem med uppdatering via Kies!
När jag ansluter till Kies står det "GT-I9100 stöder inte uppgradering av inbyggd programvara". Luren är tydligt ansluten och nämns under "Anslutna enheter". Jag använder Kies på en Mac, kan det spela roll? Luren är helt original från Tele2.
JAG VILL UPPGRADERA!!! Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Kanske inte har just med Galaxy 2 att göra, men eftersom det är den mobilen jag använder så frågar jag här. Har flera problem med nya android market, kan endast uppdatera en del av mina apps, medan andra fastnar i "läser in". Förövrigt känns nya marknaden jävligt seg och buggig, mer grafik men sämre funktion.

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med denna lur men...
När den går på trådlösa nätverket hemma så SUGER den batteri som f*n (50% på 4-5 timmar utan att jag rör den)
När jag kollar på batteriförbrukning så är det android OS som står för 90% av den förbrukningen.

Vad har jag missat??
Har jag glömt att stänga av något uppenbart??

Alla tips mottages tacksamt

Trevlig Helg!!!

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Kan bero på att det går INTE att uppgradera SGS2 via Kies Mac edition. Bara slänga in Windows via Bootcamp eller låna en Windows-dator och göra det. Har samma "bekymmer".

Skrivet av Indy Hermes Kink:

Problem med uppdatering via Kies!
När jag ansluter till Kies står det "GT-I9100 stöder inte uppgradering av inbyggd programvara". Luren är tydligt ansluten och nämns under "Anslutna enheter". Jag använder Kies på en Mac, kan det spela roll? Luren är helt original från Tele2.
JAG VILL UPPGRADERA!!! Nån som vet?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Sjukt nöjd med denna lur men...
När den går på trådlösa nätverket hemma så SUGER den batteri som f*n (50% på 4-5 timmar utan att jag rör den)
När jag kollar på batteriförbrukning så är det android OS som står för 90% av den förbrukningen.

Vad har jag missat??
Har jag glömt att stänga av något uppenbart??

Alla tips mottages tacksamt

Trevlig Helg!!!

Det är någon bugg.
Min drar inte mer än kanske 5-8% under en natt (inte kollat ordentligt).. stänger inte av något.

Permalänk

Uppdatera alles, 2.3.5 finns tydligen på kies nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Sjukt nöjd med denna lur men...
När den går på trådlösa nätverket hemma så SUGER den batteri som f*n (50% på 4-5 timmar utan att jag rör den)
När jag kollar på batteriförbrukning så är det android OS som står för 90% av den förbrukningen.

Vad har jag missat??
Har jag glömt att stänga av något uppenbart??

Alla tips mottages tacksamt

Trevlig Helg!!!

Misstänker att du har en dlink-router? Någon eller några modeller gör iaf så batteriet drar ut fort. Dlink 655 är en tror jag. Bara söka på google efter detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Misstänker att du har en dlink-router? Någon eller några modeller gör iaf så batteriet drar ut fort. Dlink 655 är en tror jag. Bara söka på google efter detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det är en 655.
Jag har nu googlat allt jag kan tänkas komma på och har läst ca: 100 sidor på swedroid utan att hitta lösningen.
Finns det någon vänlig själ som sitter på lösningen, eller har en länk till förslag på vad jag ska prova...

Tacksam för all hjälp som jag kan få...

Typo...
Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Kan bero på att det går INTE att uppgradera SGS2 via Kies Mac edition. Bara slänga in Windows via Bootcamp eller låna en Windows-dator och göra det. Har samma "bekymmer".

Tack för infon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Luddtuss:

Japp det är en 655.
Jag har nu googlat allt jag kan tänkas komma på och har läst ca: 100 sidor på swedroid utan att hitta lösningen.
Finns det någon vänlig själ som sitter på lösningen, eller har en länk till förslag på vad jag ska prova...

Tacksam för all hjälp som jag kan få...

Enda lösningen jag känner till är att byta router, tyvärr :/

Vilken android version kör du? Man tycker ju att det skulle va fixat i 2.3.5 tex.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni också problem med att telefonen blir rätt seg när man startar facebook appen o sedan stänger ner den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Har ni också problem med att telefonen blir rätt seg när man startar facebook appen o sedan stänger ner den?

inget jag märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Enda lösningen jag känner till är att byta router, tyvärr :/

Vilken android version kör du? Man tycker ju att det skulle va fixat i 2.3.5 tex.

Har 2.3.5, och ingen förbättring tyvärr...:(

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boss302:

inget jag märkt.

kanske dags o återställa

Permalänk
Medlem

Stable Cyanogenmod 7.1.0 ute!

edit: inte så stabil tycker jag.. Tillbaka till checkrom v5 med siyahkernel en stund till.