[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Tjena, har nu haft min SGS2 i 2 månader. Hade iPhone 4 innan, och något jag börjar ledsna på är att ljudet är påtagligt sämre i SGS2, samt att maxvolymen är ett skämt. Använder Etymotic hf5-lurar så problemet ligger inte där. Har försökt andra mediaspelare än den inbyggda, men det går ju inte att komma över volymspärren. Någon?

SGS2 har helt enkelt sämre ljudhårdvara än ip4, men sgs2 är inte på nåt sätt dålig jämfört med genomsnitts telefonen. Det är ip4 som har bra ljudchip från wolfson audio, samma som i SGS1. Har en SGS1 och kör den som musikspelare då jag har svårt att leva med SGS2'ans ljud, det är svårt att byta ner sig när man blivit kräsen med ljudet. Nämnas bör att jag kör voodoo ljud drivare i SGS1'an som gör den lite vassare än ip4 tex.

Men iaf, det går att få den att låta bättre med en EQ. Du kan ju även dra upp volymen på så sätt.

https://market.android.com/details?id=com.smartandroidapps.eq...

Permalänk

tänkte bara medelea här med som jag la ett inlägg på swedroid om SGS2 och SetCpu appen(endast rootad telefon)

kör ni upp MHz över 1200MHz så stängs 1 core av och den rullar i 1400 eller 1600Mhz på 1 core och inte 2 pillade runt lite med telefonen och märkte i Quadrant and den såg bara 1 core så fort jag hade den i överklockad state och när jag tog ner den till 1200 igen så startades 2 cores

som sagt så överclockar man så är det bara för att bencha eftersom du tappar 1 core men dock andvänder jag SetCpu för undervolt för att tjänna mycke med batteri tid

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

tänkte bara medelea här med som jag la ett inlägg på swedroid om SGS2 och SetCpu appen(endast rootad telefon)

kör ni upp MHz över 1200MHz så stängs 1 core av och den rullar i 1400 eller 1600Mhz på 1 core och inte 2 pillade runt lite med telefonen och märkte i Quadrant and den såg bara 1 core så fort jag hade den i överklockad state och när jag tog ner den till 1200 igen så startades 2 cores

som sagt så överclockar man så är det bara för att bencha eftersom du tappar 1 core men dock andvänder jag SetCpu för undervolt för att tjänna mycke med batteri tid

Quadrant suger, du ska nog inte dra några långtgående slutsatser av det

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Quadrant suger, du ska nog inte dra några långtgående slutsatser av det

om nu benchmarken suger är väll ett problem men tror nog inte att den tar fel information ? hade inget annat program på telefonen at the time men finns det något annat program för att kolla sånt annars ?

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

om nu benchmarken suger är väll ett problem men tror nog inte att den tar fel information ? hade inget annat program på telefonen at the time men finns det något annat program för att kolla sånt annars ?

Tex: https://market.android.com/details?id=com.bartat.android.elix...

En kärna försvinner knappast oavsett, det är nån slags felrapportering. Det finns ju nåt fåtal benchmarks som nyttjar båda kärnorna och prestandan ökar då enl. dom i takt med klockhastigheten.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Tex: https://market.android.com/details?id=com.bartat.android.elix...

En kärna försvinner knappast oavsett, det är nån slags felrapportering. Det finns ju nåt fåtal benchmarks som nyttjar båda kärnorna och prestandan ökar då enl. dom i takt med klockhastigheten.

hm verkar som du har rätt, fast även i elixir kom det upp att det bara fanns 1 core ledig när den var OCad till 1.4GHz men sen när jag kollade igen så stog det 2 verkar som som ena andvänds så kan den inte rapportera att det finns 2 :/ skumt aja då var det löst iaf

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Hejsan fick hem min Galaxy s2 idag. Ivrig som jag var så plockade jag upp telefonen och satte i batteriet och började ladda den trots att jag ännu inte fått simkortet till den än men tänkte att det spelar väl ingen roll då är den ju laddad så det bara är att köra när det kommer.

Så här ser telefonen ut nu när den ligger på laddning symbolen som syns blinkar fram med några sekunders mellanrum. Har inte googlat nått på det än utan tänkte kolla här om det är någon som vet om det är så det ska se ut? Eller om mobil helvetet är skrot från början så det bara är att skicka tillbaka den o vänta på en ny?

Permalänk

så ska den bara göra i början. sen ska den bli grön och börja fylla batteriet, ta ur batteriet och sen testa igen är det samma så får du nog skicka in den

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Hejsan fick hem min Galaxy s2 idag. Ivrig som jag var så plockade jag upp telefonen och satte i batteriet och började ladda den trots att jag ännu inte fått simkortet till den än men tänkte att det spelar väl ingen roll då är den ju laddad så det bara är att köra när det kommer.

http://img841.imageshack.us/img841/6113/20110922680.jpg

Så här ser telefonen ut nu när den ligger på laddning symbolen som syns blinkar fram med några sekunders mellanrum. Har inte googlat nått på det än utan tänkte kolla här om det är någon som vet om det är så det ska se ut? Eller om mobil helvetet är skrot från början så det bara är att skicka tillbaka den o vänta på en ny?

testa att slå på den också med långt tryck på power-knappen så ser du ju om den fungerar, vad tvekar du för? Li-ion batterier behöver inte laddas fullt innan man startar telefonen.

Permalänk
Medlem

Har nu haft den på laddning i 4-5 timmar och provat att hålla in startknappen en bra stund men inget händer. Får väl ta o skicka tillbaka den.
Beställde den från telia via deras hemsida nån som vet om man kan ta med den till en av deras affärer istället för att skicka tillbaka den för att snabba upp proceduren lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Har nu haft den på laddning i 4-5 timmar och provat att hålla in startknappen en bra stund men inget händer. Får väl ta o skicka tillbaka den.
Beställde den från telia via deras hemsida nån som vet om man kan ta med den till en av deras affärer istället för att skicka tillbaka den för att snabba upp proceduren lite?

Jat tror de föredrar det. Men ring 90200 först så dit ärende är "registrerat" innan.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Låter den ligga på laddning resten av dagen men jag har låga förhoppningar om att det ska bli någon skillnad. Får ta med den till Telia imöra o se vad de säger där. Hoppas det går snabbt har haft min nuvarande telefon alldeles för länge:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Har nu haft den på laddning i 4-5 timmar och provat att hålla in startknappen en bra stund men inget händer. Får väl ta o skicka tillbaka den.
Beställde den från telia via deras hemsida nån som vet om man kan ta med den till en av deras affärer istället för att skicka tillbaka den för att snabba upp proceduren lite?

Låter inte så bra, men jag skulle testa att ladda men en annan laddare (tex USB-kabeln som följer med) för att se så det inte bara är laddaren som är kass. Som nämnts så ska det bli lite mer grönt i batteriet när det laddas, så det räcker att vänta några minuter för att se om det funkar.

Permalänk
Medlem

Har haft min SGS2 i ca 2 veckor och har ett riktigt jobbigt problem med anslutningen till 3G.
När jag t.ex går in på facebook och ladda aviseringarna så laddar det lite och sen dör anslutningen till Sweden 3G, ibland så laddas dom färdigt och men oftast inte. En liten triangel med utropstecken dyker upp och det står att valt nätverk (Sweden 3G) Är inte tillgängligt. Är så med allt som har med internet att göra, Wi-Fi funkar utmärkt.. Allt på telefonen funkar kanon utom det här med 3G...
För att få tillbaka 3G täckningen så får jag söka efter nätverk igen, och medans det söker så brukar 3G symbolen dyka upp igen. Ibland händer det att jag får starta om telefonen. Jag läste att det kunde vara simkortet som var för gammalt så jag beställde ett nytt, men det var samma sak.. Och jag har pratat med Tele2 och Samsung och dom vet inte nåt om det...
Har testat surf.tele2.se, internet.tele2.se och mobileinternet.tele2.se och ingen av dom gör skillnad. Har ställt in GSM/WCDMA och Använd paketdata är i kryssat.
Någon som har haft detta problemet och lyckats fixa det?

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problemet att det står low battery när jag skall uppdatera till 2.3.4? Trots att telefonen har ca 60 % batteri så uppstår detta. Uppdateringen stängs av efter att meddelandet dyker upp.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Bara jag som har problemet att det står low battery när jag skall uppdatera till 2.3.4? Trots att telefonen har ca 60 % batteri så uppstår detta. Uppdateringen stängs av efter att meddelandet dyker upp.

Ladda den då...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kikoelz:

Bara jag som har problemet att det står low battery när jag skall uppdatera till 2.3.4? Trots att telefonen har ca 60 % batteri så uppstår detta. Uppdateringen stängs av efter att meddelandet dyker upp.

du kan ändra det bland iställningarna för batteriet, när den varnar att batteriet är lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ladda den då...

Jaa, men man kan ju tycka att det inte skall behövas då den ligger på 60 % ................... punkt

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Stänger av...

Köpte en SG2 för några veckor sedan från Tele2 med abonemang, jag är mycket nöjd den fungerar perfekt förutom att den stänger av sig. Den kan ligga på bordet eller att jag pratar men helt plötsligt stänger den av, bara att trycka på knappen så startar den igen behöver alltså inte ta ur batteriet.

Ser att det tidigare var problem vid dålig mottagning av 3G men det verkar vara åtgärdat. Jag är ingen spelare och har installerat relativt få appar. Finns det loggar över vad som orsakat avstängning? Eller någon som känner till vad jag kan göra med min bästa lur??

Kör 2.3.3 Hur uppdatera till 2.3.4? den säger 'Inga uppdateringar tillgängliga'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan340:

Köpte en SG2 för några veckor sedan från Tele2 med abonemang, jag är mycket nöjd den fungerar perfekt förutom att den stänger av sig. Den kan ligga på bordet eller att jag pratar men helt plötsligt stänger den av, bara att trycka på knappen så startar den igen behöver alltså inte ta ur batteriet.

Ser att det tidigare var problem vid dålig mottagning av 3G men det verkar vara åtgärdat. Jag är ingen spelare och har installerat relativt få appar. Finns det loggar över vad som orsakat avstängning? Eller någon som känner till vad jag kan göra med min bästa lur??

Kör 2.3.3 Hur uppdatera till 2.3.4? den säger 'Inga uppdateringar tillgängliga'

Du får uppdatera den via "samsung kies". Angående ditt problem så har min flickvän samma problem med sin galaxy ace, vet ej vad som orsakar det dock.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Tjena skaffade denna telefon igår och är riktigt nöjd, lite väl mkt pengar men det var det värt! men undrar nu hur man får fram info om den? typ % på batteri, vilken version av android man har? på nokia 5800 så ringe man typ #0000# och på gamla SE tryckte man på höj/sänk knappen..förstår ni vad jag menar?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Skrivet av samme28:

Tjena skaffade denna telefon igår och är riktigt nöjd, lite väl mkt pengar men det var det värt! men undrar nu hur man får fram info om den? typ % på batteri, vilken version av android man har? på nokia 5800 så ringe man typ #0000# och på gamla SE tryckte man på höj/sänk knappen..förstår ni vad jag menar?

Inställningar -> Om Telefon
Hittar du det inte där så bör du kolla synen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Inställningar -> Om Telefon
Hittar du det inte där så bör du kolla synen.

Haha jaha var det så simpelt..tack!

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Ännu en grej, om man väljer livebakgrundsbilder och använder, visst kostar det inte? tänkte iom att bilden ändrar sig efter vädret ute..

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Updaterade jag med nu till 2.3.4 och nu istället för att mobilen drar 1% batteri i timmen utan att man rör den så drar den 1% var 4de timme. Seriös bättre batteri tid. Långt iifrån vad min gammla Windows mobile telefon gjorde men nu slippar jag ladda den varje dag utan den klarar sig två med mitt användande.

Skrivet av Inanimate:

För er som klagat på batteritid.. ja visst, telefonen har inte asbra batteritid egentligen, men skaffa Juicedefender samt AutoKiller Memory så sparar ni upp till 70% batteri såvida ni inte konstant sitter och trycker på telefonen.

Rekommenderar starkt att inte använda sig av killer apps, de sänker batteritiden en hel del, klarade inte ens en dag med de installerade. Här finns dock vettiga tipps, vilket rekommenderar allt förutom just killer apps: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1234264

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Precis som MugiMugi påpekar så är autokillers etc. bara skräp. Visst dom kunde hjälpa förr på lurar med lite minne och android 2.1.

Det kommer snarare öka batteriförbrukningen på en SGS2, även juicedefender suger om ni frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

Tjena skaffade denna telefon igår och är riktigt nöjd, lite väl mkt pengar men det var det värt! men undrar nu hur man får fram info om den? typ % på batteri, vilken version av android man har? på nokia 5800 så ringe man typ #0000# och på gamla SE tryckte man på höj/sänk knappen..förstår ni vad jag menar?

Battery indicator t.ex från market.
Det andra har du fått svar på

Permalänk
Medlem

hej jag köpte en sg2:a för ca 2 månader sen och jag är sjukt nöjd med den förutom en sak...

Jag har märkt att min hem-knapp är lite lös? man kan röra på den och om man trycker ner den löst så trycks själva knappen ner och nuddar själva "brytaren" innan man tryckt ner hela knappen så telefonen vaknar. Någon med samma fel? Jag har länge haft det såhär men inte vågat lämna in den i onödan om det kanske ska vara såhär.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

hej jag köpte en sg2:a för ca 2 månader sen och jag är sjukt nöjd med den förutom en sak...

Jag har märkt att min hem-knapp är lite lös? man kan röra på den och om man trycker ner den löst så trycks själva knappen ner och nuddar själva "brytaren" innan man tryckt ner hela knappen så telefonen vaknar. Någon med samma fel? Jag har länge haft det såhär men inte vågat lämna in den i onödan om det kanske ska vara såhär.

Nej den sitter nog inte riktigt som den ska i så fall.

Skrivet av thereal_twisted:

Precis som MugiMugi påpekar så är autokillers etc. bara skräp. Visst dom kunde hjälpa förr på lurar med lite minne och android 2.1.

Det kommer snarare öka batteriförbrukningen på en SGS2, även juicedefender suger om ni frågar mig.

Jag kör advanced task killer. Men det är mest för att det är väldigt enkelt att stänga vissa program med den.
Gillar starkt cyanogenmods funktion att kunna stänga vilken app som helst genom att hålla in bakåt knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Nej den sitter nog inte riktigt som den ska i så fall.

Okej ,blir nog att lämna in imorgon då. Jag lyckas tamefan alltid drabbas av sånt här :/

Tror du att dom ger mig en ny lur eller kommer dom "laga" den?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |