[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Kolla dina APN inställningar, du hittar rätt APN inställningar på din operatörs hemsida.

Finns inte 2.3.4 tillgängligt till SGS2 nu? Det finns väl OTA, alltså du uppdaterar direkt från telefonen.

Har tittat på APN inställningarna, dom var rätt inställda.
När jag söker uppdatering via telefonen så säger den att jag har den nyaste verisionen (2.3.3).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hmm ok, har kört 2.3.4 länge men kör custom rom så jag har aldrig brytt mig om vilken ver. som finns officiellt.

Permalänk

Ok. Min batteritid är inte såbra, en bugg i 2.3.3? Är nere i 80% redan nu (runt 12 tiden) från att ha varit fulladdad i morse, jag har knappt använt telefonen. Har bara räknat lite på kalkylatorn och besökt sweclockers hemsida. Mindre än en 1 timmes blyg användning och är nere i 80%...

Permalänk

Jo finns tyvärr en bugg i 2.3.3 som vissa drabbas av, och det låter som du har den buggen. Det suger ur batteriet enormt, det kan alltså gå från 100% till tomt på 8h även om man inte använder luren. Är det så illa för dig?

Det finns inga lösningar som garanterat funkar heller, och det kan försvinna genom fabriksåterställning men det är inte säkert.

Om skärmen är igång säg 45min av den timmen så är det nog inga större problem att gå från 100 till 80, även om man inte gör nåt cpu intensivt som spel eller sånt.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Jo finns tyvärr en bugg i 2.3.3 som vissa drabbas av, och det låter som du har den buggen. Det suger ur batteriet enormt, det kan alltså gå från 100% till tomt på 8h även om man inte använder luren. Är det så illa för dig?

Det finns inga lösningar som garanterat funkar heller, och det kan försvinna genom fabriksåterställning men det är inte säkert.

Om skärmen är igång säg 45min av den timmen så är det nog inga större problem att gå från 100 till 80, även om man inte gör nåt cpu intensivt som spel eller sånt.

Jag har inte haft tiden än att se hur mycket el den drar i viloläge, men jag tror i alla fall inte min telefon får slut på batteri på bara 8 timmar om den är i viloläge (skärmen är avstängd och jag låter den bara ligga i min ficka).

Nu försöker jag flasha modem till min SGII, men när jag har "flashat" KG2 modemet så står det att jag har Basbandsversion: I9100XXKF2<---- Är inte det original versionen?
Är det "PDA" knappen jag ska trycka på och sedan välja filen "XXKF2_ROM-XXKF2_MODEM-Modem.tar.md5" ?
Jag försökte hitta en bra guide, men det ändå som jag jag kunde gå på var ett youtubeklipp där killen tycker på "PDA" knappen och väljer sitt modem och trycker sedan på Start-knappen. Är det så enkelt eller har jag missat något?

Så här ser det ut nu när jag ska flasha

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag har inte haft tiden än att se hur mycket el den drar i viloläge, men jag tror i alla fall inte min telefon får slut på batteri på bara 8 timmar om den är i viloläge (skärmen är avstängd och jag låter den bara ligga i min ficka).

Nu försöker jag flasha modem till min SGII, men när jag har "flashat" KG2 modemet så står det att jag har Basbandsversion: I9100XXKF2<---- Är inte det original versionen?
Är det "PDA" knappen jag ska trycka på och sedan välja filen "XXKF2_ROM-XXKF2_MODEM-Modem.tar.md5" ?
Jag försökte hitta en bra guide, men det ändå som jag jag kunde gå på var ett youtubeklipp där killen tycker på "PDA" knappen och väljer sitt modem och trycker sedan på Start-knappen. Är det så enkelt eller har jag missat något?

Så här ser det ut nu när jag ska flasha

http://img69.imageshack.us/img69/5156/namnls2j.png

Kolla www.swedroid.se, åsså in på forumet där finns steg för steg guider.

Ingen aning om vad orginal ver. av modem är. Jag kör KH3 då jag kör KH3 rom(2.3.4). Vill inte påstå att jag märkt nån direkt skillnad på olika modem.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Kolla www.swedroid.se, åsså in på forumet där finns steg för steg guider.

Ingen aning om vad orginal ver. av modem är. Jag kör KH3 då jag kör KH3 rom(2.3.4). Vill inte påstå att jag märkt nån direkt skillnad på olika modem.

Okidoki, ska ta mig en titt där. Jo, just nu växlar min telefon välldigt mycket mellan H och 3G, fastän jag befinner mig i en storstad. Och när telefonen växlar så mycket som den gör kan det ta typ 20 sekunder att ladda Sweclockers hemsida.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Okidoki, ska ta mig en titt där. Jo, just nu växlar min telefon välldigt mycket mellan H och 3G, fastän jag befinner mig i en storstad. Och när telefonen växlar så mycket som den gör kan det ta typ 20 sekunder att ladda Sweclockers hemsida.

Det låter skumt, min X10 mini växlar mellan H och 3g hela tiden också fast sweclockers hemsida tar typ 5 sek o ladda.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det låter skumt, min X10 mini växlar mellan H och 3g hela tiden också fast sweclockers hemsida tar typ 5 sek o ladda.

Efter att jag flashade om modemet så blev det mycket bättre. Nu har jag tillochmed H+ lite då och då. Annars har jag h stabilt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Efter att jag flashade om modemet så blev det mycket bättre. Nu har jag tillochmed H+ lite då och då. Annars har jag h stabilt.

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade du KG2? Hittade du någon guide?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av gwanto:

Installerade du KG2? Hittade du någon guide?

Japp, kg2. Jag hittade inte direkt någon guide, men jag läste i en tråd att man skulle trycka på PDA knappen och välja modemet man önskar. Jag använde mig utav programmet Odin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Japp, kg2. Jag hittade inte direkt någon guide, men jag läste i en tråd att man skulle trycka på PDA knappen och välja modemet man önskar. Jag använde mig utav programmet Odin.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok!

Så det enda jag behöver göra är alltså att ansluta telefonen till datorn, starta odin, välja PDA, leta upp filen och därefter klicka start?

Kräver det att telefonen är rootad?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av gwanto:

Ok!

Så det enda jag behöver göra är alltså att ansluta telefonen till datorn, starta odin, välja PDA, leta upp filen och därefter klicka start?

Kräver det att telefonen är rootad?

Ingen root behövs. Telefonen måste vara i Download mode innan du flashar. Samt så ska telefonens usb vara inställd i debug mode.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen! Fungerade felfritt!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Min SGS2 dog igår...

Kan bli en dyr historia.... Funtar på skrota den istället och köpa ny.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Den funkar väl, bara färgerna som blivit trevligare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Den funkar väl, bara färgerna som blivit trevligare?

Det där var före hörnet spred sig till övriga displayen.... haha
Och ja allt fungerar förutom skärmen.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Min gs2 växlar hela tiden mellan E, 3G och h och det gör att jag knapp kan surfa.
Finns det någon fix till detta? Som det är nu så kan jag inte surfa alls om jag inte har tillgång till wifi.

Här har du nog lösningen, borde passa som handen i handsken. Åtgärden är att man ser till att telefonen inte letar efter frekvensband som inte används i Sverige:
http://www.swedroid.se/forum/52701-forbattra-overgang-mellan-gsm-och-3g.html

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Såg att du löst det på annat sätt, men kan vara ett sätt för de som inte vill roota.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Här har du nog lösningen, borde passa som handen i handsken. Åtgärden är att man ser till att telefonen inte letar efter frekvensband som inte används i Sverige:
http://www.swedroid.se/forum/52701-forbattra-overgang-mellan-gsm-och-3g.html

Edit: Såg att du löst det på annat sätt, men kan vara ett sätt för de som inte vill roota.

Jag gjorde som du sa och nu fungerar det ännu bättre. Har H+ hela tiden när jag är hemma i lägenheten. Och när telefonen växlar mellan nät så märks det knappt för den växlar nästan alltid snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag gjorde som du sa och nu fungerar det ännu bättre. Har H+ hela tiden när jag är hemma i lägenheten. Och när telefonen växlar mellan nät så märks det knappt för den växlar nästan alltid snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Gött! Jag tyckte också att jag fick mindre "lagg" när den växlade mellan 3G och H.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Tjena, har nu haft min SGS2 i 2 månader. Hade iPhone 4 innan, och något jag börjar ledsna på är att ljudet är påtagligt sämre i SGS2, samt att maxvolymen är ett skämt. Använder Etymotic hf5-lurar så problemet ligger inte där. Har försökt andra mediaspelare än den inbyggda, men det går ju inte att komma över volymspärren. Någon?

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Tjena, har nu haft min SGS2 i 2 månader. Hade iPhone 4 innan, och något jag börjar ledsna på är att ljudet är påtagligt sämre i SGS2, samt att maxvolymen är ett skämt. Använder Etymotic hf5-lurar så problemet ligger inte där. Har försökt andra mediaspelare än den inbyggda, men det går ju inte att komma över volymspärren. Någon?

På min SGS2 så kan jag inte lyssna på max volym utan att bli döv och det är med standard headsettet och jag har inte gjort nå ändringar med telefonen :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponta1995:

På min SGS2 så kan jag inte lyssna på max volym utan att bli döv och det är med standard headsettet och jag har inte gjort nå ändringar med telefonen :S

samma här.. ingen skillnad alls mot min gamla iphone..

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig ta av skalet nå mer... Köpte en sån här + en vit likadan....

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med den? Tappat i golvet eller knäckt den i fickan? Vill veta vad jag skall undvika extra mycket ^^
Tråkigt att höra. Om du kollar upp pris för att byta skärm så dela gärna med dig här.

Skrivet av Janne1:

Kommer aldrig ta av skalet nå mer... Köpte en sån här + en vit likadan....

http://img691.imageshack.us/img691/24/samsunggalaxys2cassette...

Var??? vill ha

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Vad har hänt med den? Tappat i golvet eller knäckt den i fickan? Vill veta vad jag skall undvika extra mycket ^^
Tråkigt att höra. Om du kollar upp pris för att byta skärm så dela gärna med dig här.

Var??? vill ha

Jag sålde den som trasig till en som ville laga skiten. 1700:- fick jag. Jag har inte tid å vänta på reparationer så jag köpte en splitterny istället haha.
De där skalen finns på ebay.co.uk om du vill ha.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Jag sålde den som trasig till en som ville laga skiten. 1700:- fick jag. Jag har inte tid å vänta på reparationer så jag köpte en splitterny istället haha.
De där skalen finns på ebay.co.uk om du vill ha.

haha ok ^^
Tackar skall kolla runt lite då.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att lägga in egna ikoner på telefonen? I vilken mapp ska jag placera mappen som jag har laddat ner?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Jag funderar lite på att köpa en sgs2, men är inte säker än.
Jag undrar bara, jag har hört att man måste ladda ner uppdateringar via datorn, vet någon om det (utan för mycket krångel) funkar med Mac.
Om inte så blir det kanske en htc sensation för enkelhetens skull (den kör over the air).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensaBrorsan:

Jag funderar lite på att köpa en sgs2, men är inte säker än.
Jag undrar bara, jag har hört att man måste l.adda ner uppdateringar via datorn, vet någon om det (utan för mycket krångel) funkar med Mac.
Om inte så blir det kanske en htc sensation för enkelhetens skull (den kör over the air).

Även sgs2 går att uppdatera ota