Permalänk
Medlem

Projektarbete

Renovering av gammalt dator chassi till kyligt vitt chassi

Mina planer är att jag ska "renovera" ett gammalt chassi som ska bli så snyggt som möjligt!
Redan i 2:an på gymnasiet fick jag idéen att jag skulle göra någon form av dator chassi, men så slog det mig att jag skulle göra om ett gammalt chassi, som kunde bli ett väldigt snyggt och smidigt chassi. Idéerna bara rasade över mig, jag började till och med skriva upp allt jag kom på.

Projektet startade ungefär sommaren 2010.

Stort tack till mina sponsorer som hjälpt mig på traven!
svanstroms.com
Mec com i Klippan
Komplett.se
Coolermaster
aquatuning.se

Slutresultat:
http://www.sweclockers.com/galleri/7160-projektarbete-slutres...

Verkligheten är snart hos mig med. Drömjobbet är att reparera datorer, eller att bygga dem.

Projektarbete

Permalänk
Medlem

Ser ut att blir rikigt intressant det här.

Dock undrar jag vad som hände med kompassrosen?

Permalänk

Ser ju grymt ut!

Permalänk
Medlem

SKitsnyggt!

Permalänk
Medlem

det här ser ut att kunna bli jäfligt sniggt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

gav dej redan en femma=)
väldigtfint!!
bra lackat och den där idéen med hårddisken tyckte jag var bäst båda bra dämpning och kylning

lycka till!! längtar redan efter resultatet =D

Permalänk
Medlem

tveklöst de bästa bygget jag sett på swec som inte de står sleepstreamer på:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Detta ser ut att bli nått fint. Ge gärna kommentarer under bilderna så man vet vad som händer

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli jävligt snyggt det där !

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Måhända ett namn att lägga på minnet

Permalänk

Tjusigt men mer text till bilderna hade varit kul

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

snyggt så här långt iaf

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk

Snyggt! Men jag föredrar en liten text till varje bild så man vet vad du tänkt med prylen eller liknande

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

får man fråga hur du kunde få sponsorer speciellt komplett som är så stora, vad erbjöd du etc? har tänkt göra något liknande själv när jag går 3an

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Hedersmedlem

Lite texter om varje bild skulle verkligen inte sitta fel, vad du gör och vad planen för delen /delarna är.. En liten genomgång i början över vad planen är skulle också sitta fint.

MEn det du visat ser intressant ut, speciellt istapparna!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Spännande

Permalänk
Medlem

Måste medge att jag tänkte lätt negativt: Jaha, ytterligare ett "projektarbeteschassi"...

Men jag blev jäkligt positivt överraskad! ;D Kom ihåg bara att själva delen av betygssättningen av hur produkten blir har mest och göra med en liten del av VG/MVG kriterierna och större vikten ligger i planering, loggbokskrivande och slutrapporten! ^^ (Gick ut i våras så jag vet... ^^)

Som sagt bildtext hade vart najs!

Lycka till! Följer med förväntan!

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Har du någon tids plan på när det kommer vara klart?

Permalänk
Medlem

Nice! Som andra har skrivit; lite mer kommentarer till bilderna

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Spännande, saknar lite kommentarer till bilderna dock.

Permalänk
Medlem

Detta blir nog en 5a bäst jag förtidsröstar.

Permalänk
Medlem

Fint. Men har du det kallt inne? Istapparna såg inte ut att smälta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trä:

Fint. Men har du det kallt inne? Istapparna såg inte ut att smälta.

Plexiglas brukar inte smälta vid rumstemperatur.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Tack för alla röster och goda kommentarer! uppskattar det själva projektet av chassit är förhoppningsvis färdigt inom den 27/2 så jobbar på! =P haha har inte laddat upp alla bilder heller än

Permalänk
Medlem
Skrivet av robb4n:

Tack för alla röster och goda kommentarer! uppskattar det själva projektet av chassit är förhoppningsvis färdigt inom den 27/2 så jobbar på! =P haha har inte laddat upp alla bilder heller än

vill inte vara kritisk men på sista bilden hade det inte varit bättre att stoppa dioderna på djupet (om du förstår vad jag menar) i plexi då skulle gravyren lysa upp bättre

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

ser fint ut!

Permalänk
Medlem

plexiglastapparna va riktigt nice, skulle villa veta vad det är för original chassi dock? om jag nu inte missa det nånstans..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Riktigt balla plexitappar! Lycka till me projektet!

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Är riktigt imponerad på hur du lyckades skapa det där kugghjulet med en sticksåg! (antar att du använde det iaf) ^^

Permalänk
Medlem

Följer ditt projekt och det ser spännande ut hoppas att det kommer bli nånting i stil med "Less is more"