Permalänk
Medlem

Tre skärmar, plats?

Hej!
Jag har lekt med tanken på att spara ihop till en ny dator och tre skärmar, en tanke som kom upp var dock att det antagligen skulle ta mycket plats med tre skärmar. Så, hur ser era skrivbord ut? Är de extra stora, eller har ni t.o.m. två skrivbord för att få plats med mus och tangentbord?
Skicka gärna bilder på era skrivbord och/eller länkar till förslag.

Tack på förhand!

Edit:

Vilken storlek på skärmen vore bäst när man har tre skärmar? Helst 20"-24".

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk

Hade 3 skärmar men gjode mig av med dom här om dagen, fick helt enkelt inte plats, tycker jag har ett jätte skrivbord, min tanke var att ha 3x24'' men ville ha en lite större som huvud skärm så köpte en 27'', mitt stora skrivbord hade bara plats för 27''aren och en 24''are, var också inne på att sätta ihop 2 bord men blir för fult.

Mitt tips till dig är att köpa ett stativ som du hänger på väggen, de är inte så jätte dyra, tänk på att du köper skärmar med smal ram också.

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk

Jag har 22" och har ett 140x70cm skrivbord och har bra med plats

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Själv byggde jag mig en egen bordsskiva 1000x2300x27mm och använde gamla stommen. Blev skitsnyggt och ett bättre skrivbord än det jag har kan man inte köpa i butik.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

skulle det inte funka med motitor fäste för dig? hänga upp alla 3 skärmarna på samma arm?

T.ex http://www.webhallen.com/hardvara/113284-samsung_23_tft_md230...

Permalänk
Medlem

jag byggde en påbyggnad till bordet. Den sticker ut 20 cm för det krävdes 140 cm för att få plats med skärmarna. Det fina med det var att jag fick upp dem 10 cm än bordsytan, en vettig höjd så att jag slipper få krokig nacke.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av burken_swe@yahoo:

skulle det inte funka med motitor fäste för dig? hänga upp alla 3 skärmarna på samma arm?

T.ex http://www.webhallen.com/hardvara/113284-samsung_23_tft_md230...

Problemet är ju att dessa kostar rätt så mycket och enligt mig inte direkt är värt att betala så mycket för ett stativ. Dom pengarna kunde man lagt på att få IPS monitors istället isåfall Men visst, vill man få in skärmarna på en liten yta så är det inget att be för

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Själv byggde jag mig en egen bordsskiva 1000x2300x27mm och använde gamla stommen. Blev skitsnyggt och ett bättre skrivbord än det jag har kan man inte köpa i butik.

Skrivet av Huzzbutt:

jag byggde en påbyggnad till bordet. Den sticker ut 20 cm för det krävdes 140 cm för att få plats med skärmarna. Det fina med det var att jag fick upp dem 10 cm än bordsytan, en vettig höjd så att jag slipper få krokig nacke.

Det låter intressant! Skulle ni kanske kunna ta kort och lägga upp för att visa hur det ser ut?

Skrivet av burken_swe@yahoo:

skulle det inte funka med motitor fäste för dig? hänga upp alla 3 skärmarna på samma arm?

T.ex http://www.webhallen.com/hardvara/113284-samsung_23_tft_md230...

Alldeles för dyrt, men tack för tipset!

Tack för alla svar!

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Debug:

Alldeles för dyrt, men tack för tipset!

Menade då ett fäste utan skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Menade då ett fäste utan skärmar

Jaha, jag såg inte att det följde med skärmar också. Ska kolla om jag hittar något billigt fäste, tack.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.