Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Är denna annons seriös?

Hej är inne på den här datorn från blocket http://www.blocket.se/boden/Alienware_M17x_32477625.htm?ca=11&w=3 dock vet jag inte om jag vågar köpa datorn.. en alienware med denna specc för 5 lax.. tycker ni jag ska köpa den eller avråder ni mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Skulle bara köpt den om jag hade haft möjlighet och hämtat den.

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Mhm bor i stockholm ;/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Hellscreamer:

Hej är inne på den här datorn från blocket http://www.blocket.se/boden/Alienware_M17x_32477625.htm?ca=11&w=3 dock vet jag inte om jag vågar köpa datorn.. en alienware med denna specc för 5 lax.. tycker ni jag ska köpa den eller avråder ni mig?

Har du begärt några foton och videos? Be han spela in en video där han visar en lapp med ditt namn eller liknande, så vet du ju om personen faktiskt har datorn eller inte. Sen är det ju en annan fråga om det är det personen skickar.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Jan 2010

Jag köper mycket på blocket, men ser alltid till att hämta varan personligen.
Dem största bedrägerierna på blocket enligt mig är Operativsystem.
Personer som inte lämnar ut sina nr i annonser är oftast bluff.

Skicka ett mejl från en anonymt mejlkonto och säg att du vill köpa den!
Skicka sen ett till mejl från ett annat mejlkonto och säg att du vill köpa den!
Skicka sen ett till mejl och säg att du vill köpa den!

Kolla den vad du får för svar.

Ska det stå något här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Vimmerby
Registrerad
Jan 2011

Tror inte ett dugg på det. Han har antagligen skrivit att han bor i Boden just för att så få som möjligt ska vilja komma och se den, endast förskottsbetalning om den ska skickas, jovisst. Jag hade inte köpt den även om han hade skickat en video med ditt namn på en lapp.

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jan 2008

Verkar väldigt skumt, kostar nästan 24k ny och han vill bara ha 5k för den och han bor långt ut i urskogen i Boden ? nä glöm den.

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

frågade om han kunde ta en video där mitt namn står på en lapp och fick detta svar:
nej du jag har video där det står min mejl och mitt namn.
här tas inga bilder med olika namn.

där rök intresset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Ingen säljer en sån dator till det priset, det är en klassiker för att luras och sen sticka med pengarna.

Betala inget i förskott, om du ska köpa den så åk titta först, det är till 99% en bluff, lite skumt att han inte satt en ännu mer isolerad ort typ Malmberget eller nåt.

Anmäl annonsen till Blocket innan nån annan åker dit, finns alltid nån dumskalle som går på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Hellscreamer:

frågade om han kunde ta en video där mitt namn står på en lapp och fick detta svar:
nej du jag har video där det står min mejl och mitt namn.
här tas inga bilder med olika namn.

där rök intresset

Han kan ha svarat så där för han tror att du kommer att använda bilden själv för att lura någon på blocket.
Men det känns lite underligt då priset är så billigt för datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Okej tänker anmäla för misstanke till bedrägeri kan någon av er andra på Swec också anmäla?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2005

Känner faktiskt en i Boden.Ska ringa han imorn och be han ringa på datorn och säga att han kan komma och hämta datorn hehe.

Lär vara såld då helt plötsligt ^^

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Jag bor ca 6 mil ifrån så jag kan iaf maila o får jag inget svar så vet vi att det är bedrägeri

Men känns väldigt oseriös.. superlågt pris.. inget telefonnummer.. varningsklockor

Citera för svar
[ASUS G751JT - Intel I7-4720HQ - Geforce GTX970M]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Göttens för din polare hoppas då inte han blir lurar på något sätt
Har iaf anmält för misstanke till bedrägeri

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Jag ska maila honom å trolla lite!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Hellscreamer:

Göttens för din polare hoppas då inte han blir lurar på något sätt
Har iaf anmält för misstanke till bedrägeri

Ja jag tror inte ett dugg på den där annonsen.

Men är den äkta så blir nog kompisen glad och jag arg =P

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004

Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast så. Man kan ju be honom mejla en bild, med dagens tidning på. Sen står det ingenting hur gammal datorn är, eller var han har köpt den. Luktar bedrägeri lång väg.

/AP

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jul 2010

Ni som skriver till personen skriv gärna hur de går kul att se hur dessa personer svarar

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermanland
Registrerad
Dec 2010

Den är äkta, finns en sida som säljer precis sådana datorer fast för 500 USD ~ 3000kr. Dock kan bara företag beställa därifrån samt minst 10 stycken samtidigt. Troligtvis har han/hon fått sin genom företaget.

Så alla här som på direkten tror att det är fejk kan tänka om ett tag till, ni vet mycket men inte allt.

League of Legends logic: Report my noobteam, you win because we got noobteam and not beacuse you are better.
CoD logics: We play Cod with cheats beacuse we still lose when cheating in BF3
Games overall logic: Anyone who has lower skills than yourself is a noob and everyone with better skills than yourself is a nolifer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Ali3nPredator:

Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast så. Man kan ju be honom mejla en bild, med dagens tidning på. Sen står det ingenting hur gammal datorn är, eller var han har köpt den. Luktar bedrägeri lång väg.

/AP

Bad honom att ta bilder/videos med mitt namn uppskrivet och han vägrade bestämt så tror inte det blir av.

P.S han har haft annonsen uppe flera gånger samt en längre tid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Luktar skojare

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Den är äkta, finns en sida som säljer precis sådana datorer fast för 500 USD ~ 3000kr. Dock kan bara företag beställa därifrån samt minst 10 stycken samtidigt. Troligtvis har han/hon fått sin genom företaget.

Så alla här som på direkten tror att det är fejk kan tänka om ett tag till, ni vet mycket men inte allt.

Om han nu har fått den av ett företag, så varför skulle han inte vilja tjäna pengar på den. Han kunde enkelt få det överstrukna priset utan problem. Det kan vara sant of course, men det finns flera tecken på att det är en bluff.

Sen får du gärna länka, till den sidan som säljer AW till företag.

/AP

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jul 2009

"
Finns i boden / bodsvedjan
hämtas helst hemma hos mej men ska den skickas så är det förskottsbetalning som gäller inget annat.( bilder och videos på datorn kan skickas)" står det ju?

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004

http://www.blocket.se/goteborg/Alienware_m17x_Maxad_barbar_32...

http://www.blocket.se/goteborg/Alienware_M17x_MLK_barbar__lap...

http://www.blocket.se/gavleborg/Alienware_m17x_mlk_ci7_2_66_6...

Så här ser "seriösa" annonser ut på AW M17X

Lägg gärna in en bild på direkten, med dagens tidning. I så fall ska jag be om ursäkt. Om du nu inte är ett "troll".

/AP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Min bror är polis i Boden... Skall kanske ringa honom och be honom köpa datorn å mina vägnar...

Fractal Design R5 | Asus z97 Deluxe | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Pro 2400 MHz 16GB | Samsung 850 Evo 500GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Samsung 840 Pro 250 GB för World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships & War Thunder | Intel 730 240 GB för övriga spel | Gigabyte Geforce G1 GTX 970 | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Llhweiir:

Min bror är polis i Boden... Skall kanske ringa honom och be honom köpa datorn å mina vägnar...

Om det är en bluff så bor han säkerligen långt ifrån Boden

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Torsby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av MasteraCe:

Om det är en bluff så bor han säkerligen långt ifrån Boden

Är det inte en bluff får han en superbillig superkraftig dator. Värt å kolla upp när de finns nån så nära artikelns möjliga plats.

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Mitron:

Är det inte en bluff får han en superbillig superkraftig dator. Värt å kolla upp när de finns nån så nära artikelns möjliga plats.

Jepp jepp.. Jag har dock inte fått något svar på mitt mail..

Frågade om jag kunde komma och titta på datorn

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Jag har fått svar och han vägrade skicka bilder med min email på.

Jag frågade honom var han bodde och han slutade svara.

Ska nu ta reda på hans IP och se vart han verkligen bor.

Synd om killen om det är sant dock, stalkers vi på SWEC är

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Såja, trackade hans IP som jag hittade i mailet han skickade.

Han verkar befinna sig i Mariefred.

Var tusen det nu än ligger, väst om Stockholm?