Konventera XVID till DIVX

Permalänk
Medlem

Konventera XVID till DIVX

Hej jag undrar om det finns något bra pogram som konventerar xvid till dvix?

har köppt en ny tv och så stödjer den bara formaten (DAT,MPG,MPEG,VOB,AVI,DIVX,MP4,MKV,TS,TRP,TP via usb)

Så finns det något enkelt pogram som klarar detta utan massa krångel?

pogramet får gärna konventera till de andra formaten också...

Har WIN 7

Mvh

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem

Här är ett program som kanske fungerar bra för dig http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en|sv&u=h...

Visa signatur

janee

Permalänk
Hedersmedlem

Xvid och divx är bara containrar innehållande mpeg4-filer. Kan TVn spela upp divx så kan den med 99,9999% säkerhet också spela upp xvid.Jag har då aldrig behövt konvertera om nån xvid till divx. Xvid nämns sällan då de stora inte vill låtsas om gratisalternativ. Har du ens provat xivd på TVn?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Även jag tänkte skriva att Xvid och Divx är samma typ av video men googlade lite och det finns tydligen mediaspelare som inte fungerar med Xvid trots att dom fungerar bra med Divx och detta gäller även mediaspelare i TV apparater.

Jag misstänker att dom är spärrade på grund av licens avtal med företaget DivX.Inc.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

ja alltså jag testade en film och då kunde man inte spela upp xvid filen man kunde bara se på bilderna

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Hedersmedlem

OK, var ett tag sen jag spela nån Divx/Xvid så det har tydligen hänt en del sen dess. Får tydligen läsa på lite jag med

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

visade sig nu efter man läst manualen att min tv inte stödjer film genom usb :(, lite dumt kan man tycka då det till och med finns exempel på hur man gör i själva tv!??!

men får väll köra genom datorn och hdmi helt enkelt

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7