Nintendo 64 på Samsung LE40C535F1W

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 på Samsung LE40C535F1W

Hejsan kära Sweclockers.

Jag är en ensam oteknisk kvinna som bara vill spela mitt gamla nintendo 64 på min Samsung.

Jag har kopplat allt helt rätt. Men det är omöjligt att hitta "nintendokanalen" så att säga.
Är det nån som vet vad jag gör för fel?

Det är inte kopplat via scartkabel utan i antennanslutningen.
Tack på förhand för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Menar du via en röd, en gul och en vit kabel på TV-sidan?

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sl1cst3r:

Hejsan kära Sweclockers.

Jag är en ensam oteknisk kvinna som bara vill spela mitt gamla nintendo 64 på min Samsung.

Jag har kopplat allt helt rätt. Men det är omöjligt att hitta "nintendokanalen" så att säga.
Är det nån som vet vad jag gör för fel?

Det är inte kopplat via scartkabel utan i antennanslutningen.
Tack på förhand för hjälpen!

Kan vara så att TVn är inställd på digitala kanaler vilket leder till att du inte hittar något. Kolla om det finns någon "TV/DTV" knapp, med den kan du växla till analog TV. Annars finns antagligen en "Source" knapp där du kan välja mellan TV och DTV.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Kolla efter Ext kanaler.

Permalänk
Skrivet av Sl1cst3r:

Hejsan kära Sweclockers.

Jag är en ensam oteknisk kvinna som bara vill spela mitt gamla nintendo 64 på min Samsung.

Jag har kopplat allt helt rätt. Men det är omöjligt att hitta "nintendokanalen" så att säga.
Är det nån som vet vad jag gör för fel?

Det är inte kopplat via scartkabel utan i antennanslutningen.
Tack på förhand för hjälpen!

Hej, kan det vara så att med antennanslutningen så menar du att du har tagit ur antennkabeln ur tv'n, satt i den i en dosa och sedan satt dosan i antennuttaget på tv-apparaten? Detta är ett sätt som jag nog till 90% chans tror inte fungerar i moderna tv-apparater. Kolla om du inte har möjlighet att koppla via "SCART/1 gul/1 röd/1 vit" istället.

I så fall är gul för bilden, och den röda och vita är för stereoljudet.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Kan vara så att TVn är inställd på digitala kanaler vilket leder till att du inte hittar något. Kolla om det finns någon "TV/DTV" knapp, med den kan du växla till analog TV. Annars finns antagligen en "Source" knapp där du kan välja mellan TV och DTV.

dettaska du lyssna på först.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Leary:

Menar du via en röd, en gul och en vit kabel på TV-sidan?

Nej.

Skrivet av fiskmasen_99:

Kolla efter Ext kanaler.

Nej, gör inte det.

Skrivet av r0ck:

Hej, kan det vara så att med antennanslutningen så menar du att du har tagit ur antennkabeln ur tv'n, satt i den i en dosa och sedan satt dosan i antennuttaget på tv-apparaten? Detta är ett sätt som jag nog till 90% chans tror inte fungerar i moderna tv-apparater.

Det funkar i alla tv-apparater som har en analog RF-modulator.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.