Jag ville bara försöka ge mina tankar och svar på dina funderingar, för jag förstår och gillar många av valen de gjort.
1: gissar på att de vill att folk ska fokusera på att spela spelet istället för att....
2: ...klaga på fiendelagets spelare konstant och spamma skit. De vill nog minska toxiciteten generellt med såna här åtgärder.
Det här kunde de fixat bättre med att tillåta scoreboards i Portal och att ha persistent communtiy servers där, men vi får väl se.
3: det kan du i Portal, men tror det kommer senare om vi har tur.
4: Skippar ett steg och tar dig snabbare in i spelet, gissar också på att de villl balansera så att alla inte hamnar utan squadmates eller med 10 squads med 2 spelar ei varje för att folk droppar ut osv. Har jag sett ofta i tidigare spel.
6: för att undvika trafikkaos - du har väl sett hur de flesta spelar? svärma en punkt i taget. Men jag gillar flankeringsmöjligheterna. Den banan i hamnen är inte så jävla stor.
7: jag gillar personligen att man kan åka runt och undvika fiender
8: för att få spelarna att använda mer aktivt gameplat, med fordon, specialister och utrustning istället för att varje soldat är en superhjälte som kan spotta dig över halva kartan.
9: tror de kommer förlita sig mer och mer på säsongsinnehållet och Portal för att variera här
10: frihet, fler kombinationer och därmed längre livslängd.
11: halva jobbet jag skule säga att man behöver komma riktigt nära för att se detta. Speciellt när folk börjar använda skins senare.
12: varför sparas inte loadouten? - kanske bugg för dig?