Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Patchen som släpptes under gårdagen gör skjutandet i spelet bättre i alla fall och definitivt ett steg i rätt riktning. Det är inte perfekt men nu går det faktiskt att använda ARs över 10 meter utan att skotten går helt snett. Svävaren har tonats ner vilket märks av och de flesta kroppar går nu att återuppliva även fast buggen verkar kvarstå i vissa situationer.

Jag tror att 2042 kan bli ett helt okej spel om man får till några ordentliga uppdateringar över tid, men bästa är nog att ta i. Här bråkar man inte bara med buggar som i tidigare spel utan även med medvetna designval som känns tveksamma. Tänker på saker som server browser för huvudläget, inte kastas ut efter varje runda, ingen scoreboard, all-chat, inte möjlighet att byta till en specifik squad, inga permanenta servrar osv. Jag kommer också låta hård nu men jag tycker 2042 har de absolut sämsta kartorna jag sett i ett Battlefield-spel någonsin. Det är en rätt bedrövlig upplevelse för oss som gillar infantry-biten av spelet. Trots detta har jag kul när jag spelar med vänner.

Många av dom sakerna du nämnt vets devs om och kommer att lägga till det i december patchen men jag håller med, väldigt stora banor vilket bara gynnar äckelsnipers när man själv sällan kör fordon. Inget personligt menat mot er snipers, ni fyller bara ingen som helst roll utom att gå oss PTFO spelare på nerverna

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Patchen som släpptes under gårdagen gör skjutandet i spelet bättre i alla fall och definitivt ett steg i rätt riktning. Det är inte perfekt men nu går det faktiskt att använda ARs över 10 meter utan att skotten går helt snett. Svävaren har tonats ner vilket märks av och de flesta kroppar går nu att återuppliva även fast buggen verkar kvarstå i vissa situationer.

Jag tror att 2042 kan bli ett helt okej spel om man får till några ordentliga uppdateringar över tid, men bästa är nog att ta i. Här bråkar man inte bara med buggar som i tidigare spel utan även med medvetna designval som känns tveksamma. Tänker på saker som server browser för huvudläget, inte kastas ut efter varje runda, ingen scoreboard, all-chat, inte möjlighet att byta till en specifik squad, inga permanenta servrar osv. Jag kommer också låta hård nu men jag tycker 2042 har de absolut sämsta kartorna i ett Battlefield-spel någonsin. Alla kartor känns som en Panzerstorm/Hamada från BFV. Kombinera detta med dålig prestanda så är det en rätt bedrövlig upplevelse för oss som gillar infantry-biten av spelet. Jag har fortfarande kul i spelet och jag har spelat många timmar men det finns så mycket som kan förbättras. Vi som "klagar" vill bara spela ett bättre spel och är samtidigt rätt trötta på att spel släpps halvfärdiga. Detta är inget nytt för Battlefieldspel.

Håller med i allt du skrivit ovan! - Då jag försvarar spelet till vännerna man lirar med kan man tro att jag är betald av EA. Men man vill ju fasiken bara lira ett välbalanserat spel utan massa gimmicks! Bara en del av de sakerna du nämner, att detta inte finns med är helt sjukt!

Sedan en sak som stör mig något extremt är rösterna på operators/klasserna vid varje vinst/förlust. Det låter så jävla cringe så de sjukt. Trodde att jag lirade APEX för en stund då jag hör detta varje gång

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nucky:

Sedan en sak som stör mig något extremt är rösterna på operators/klasserna vid varje vinst/förlust. Det låter så jävla cringe så de sjukt. Trodde att jag lirade APEX för en stund då jag hör detta varje gång

Ja det är rent ut sagt pinsamt för att vara Battlefield

Men måste väl håva in alla 12-åringar också, det är den riktiga kassakon.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Lego Master

Det blir öl och BF ikväll tänker jag mig. Så får vi se om patchen gjorde nån nytta eller inte.
Jag måste väl också ge Portal en chans, jag har bara fått för mig att det är ett fullständigt lotteri om man hamnar på en server som är spelbar och kul, eller bara nån slags troll-övning från skaparen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimet:

Tänkte jag delar med mig av mitt resultat.

Har mellan 100-110 FPS med följande settings. Det är i princip bara i början av en runda som det kan dippa och ligger då runt 80-90 FPS.

i7-5820k
G.Skill TridentZ DDR4 32GB 3200MHz
Gigabyte RTX 3070 GAMING OC
Samsung 980 Pro 1TB

Upplösning 3440 x 1440 144hz med G-sync aktiverat.

  • Texture Quality: Ultra

  • Texture Filtering: High

  • Light Quality: Medium

  • Effect Quality: Medium

  • Post-processing quality: Low

  • Mesh quality: Ultra

  • Terrain Quality: Low

  • Brush Quality: Low

  • Anti-aliasing post-processing: TAA Low

  • Environment View: HBAO

  • Dynamic Resolution Scale: Off

  • DLSS: Off

  • Raytracing environment coverage: Off

  • Nvidia Reflex Low Latency: Enabled

  • Future Frame Rendering: Off

  • Number of High Fidelity Objects: Low

Hmm, körde med Nvidia Experience och den ville ha DLSS på i princip hela tiden. Kanske skulle stängt av det nångång Trodde DLSS va framtiden och finns det ska det användas ^^ Får jag väl skämskudden men orkade inte lägga ner tid på settings för det!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimet:

Tänkte jag delar med mig av mitt resultat.
Future Frame Rendering: Off

trodde just det där gjorde susen
speciellt i bfv.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Provade Number of High Fidelity Objects: Low men alla modeller såg jätte lågupplösa ut? Kör på high nu men andra saker på low där det inte syns lika tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Provade Number of High Fidelity Objects: Low men alla modeller såg jätte lågupplösa ut? Kör på high nu men andra saker på low där det inte syns lika tydligt.

Grafikinställningarna är trasiga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Uj vad trasigt grejer är i spelet. Grafikinställningar som inte gör nånting, och till och med Gsync stjäl 20 fps för för mig (testat tre gånger på samma karta). Ligger konstant över skärmens hz oavsett så det gör ju inget, men man är ju liksom van att det är på.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Uj vad trasigt grejer är i spelet. Grafikinställningar som inte gör nånting, och till och med Gsync stjäl 20 fps för för mig (testat tre gånger på samma karta). Ligger konstant över skärmens hz oavsett så det gör ju inget, men man är ju liksom van att det är på.

Men du vill inte ligga över.
Du vill ligga strax under.
Kan du ställa i drivrutinen

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag kör med Vsync aktiverat, antagligen Freesync. 165hz skärm.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på Conquest och Breakthrough och vill köra mer infanteri typ TDM och Domnation.
Får man med sig XP och XP till vapnen för att öppna upp nya sikten när man kör i portal. Vissa säger att man får det och andra inte, någon i detta forum som vet?
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Vart kan man billigast köpa Battlefield 2042?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har tröttnat på Conquest och Breakthrough och vill köra mer infanteri typ TDM och Domnation.
Får man med sig XP och XP till vapnen för att öppna upp nya sikten när man kör i portal. Vissa säger att man får det och andra inte, någon i detta forum som vet?
Mvh Mange

Det enklaste för att lvla vapen är att köra breakthrough solo mot dom sämsta botarna

Permalänk
Medlem

vilket skräp. bf är död. det enda som är bra med det här är portal. bc2 rush o bf3
vafan har de gjort med bf. lol.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

vilket skräp. bf är död. det enda som är bra med det här är portal. bc2 rush o bf3
vafan har de gjort med bf. lol.

det gick från att alla körde hovercraft till att alla sitter halva kartan bort med bolte och plockar infanteri en efter en... Har man inget fordon är man totalkörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

det gick från att alla körde hovercraft till att alla sitter halva kartan bort med bolte och plockar infanteri en efter en... Har man inget fordon är man totalkörd.

Hehe ja det är nya hovercraften. Kryllar av dom. Sen får man vara försiktig om man jagar dom för dom pluttar jue ut minor dom rackarna! Skönast när man tar dom med wired missile från apachen

Känns som det droppat spelare senaste dagarna. Flera ggr idag när matchen skulle sätta igång tog det ovanligt långt tid och det saknades säker 20-30 pers när den väl kom igång. Såg ett par bottar t.om. Då är det ändå lördag. För egen del kommer jag nog tröttna om en månad eller så om det inte kommer något nytt content. Det är skoj fortfarande men man börjar bli less på banorna. Stora men innehållslösa jämfört med tidigare BF spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hehe ja det är nya hovercraften. Kryllar av dom. Sen får man vara försiktig om man jagar dom för dom pluttar jue ut minor dom rackarna! Skönast när man tar dom med wired missile från apachen

Känns som det droppat spelare senaste dagarna. Flera ggr idag när matchen skulle sätta igång tog det ovanligt långt tid och det saknades säker 20-30 pers när den väl kom igång. Såg ett par bottar t.om. Då är det ändå lördag. För egen del kommer jag nog tröttna om en månad eller så om det inte kommer något nytt content. Det är skoj fortfarande men man börjar bli less på banorna. Stora men innehållslösa jämfört med tidigare BF spel.

Ja hypen är död. Om dom inte lyckas fixa lite ny content - nya banor, nya vapen, och framför allt nya gamemode på mindre banor... och sen fixa balansen på det som finns så kommer spelet dö fort.
Sen att dom gjort en hel del konstiga beslut med scoreboarden och att man inte kan prata med fiender eller välja squads hjälper ju inte direkt...
Allt var ju spännande när det släpptes men det är så mycket fel att folk börjar lessna. Jag är lvl 60 nu men har hoppat tillbaka till battlefield 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Ja hypen är död. Om dom inte lyckas fixa lite ny content - nya banor, nya vapen, och framför allt nya gamemode på mindre banor... och sen fixa balansen på det som finns så kommer spelet dö fort.
Sen att dom gjort en hel del konstiga beslut med scoreboarden och att man inte kan prata med fiender eller välja squads hjälper ju inte direkt...
Allt var ju spännande när det släpptes men det är så mycket fel att folk börjar lessna. Jag är lvl 60 nu men har hoppat tillbaka till battlefield 1

Det där låter ju förjävla trist. Sjukt med lvl 60 btw, hur lång playtime är det?

Paradoxen är ju att lagom till att spelet hamnat i reabackarna så är det väl ingen kvar som spelar det.
Det känns som spel har blivit så slit och släng idag, det kommer så sjukt mycket nytt att "zergen" flyttar sig från spel till spel, och kvar har man en mindre kärna "hardcore" som fastnar för just "sitt" spel.
Det dryga för mig som sopig casual-gamer är att man antingen måste haka på zergen, eller inse sig överkörd av "hardcore"

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/cEqYV4d

älskar den här banan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

vilket skräp. bf är död. det enda som är bra med det här är portal. bc2 rush o bf3
vafan har de gjort med bf. lol.

Då är ju ändå halva spelet så då tycner du ju att 2042 är halvbra ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det där låter ju förjävla trist. Sjukt med lvl 60 btw, hur lång playtime är det?

Paradoxen är ju att lagom till att spelet hamnat i reabackarna så är det väl ingen kvar som spelar det.
Det känns som spel har blivit så slit och släng idag, det kommer så sjukt mycket nytt att "zergen" flyttar sig från spel till spel, och kvar har man en mindre kärna "hardcore" som fastnar för just "sitt" spel.
Det dryga för mig som sopig casual-gamer är att man antingen måste haka på zergen, eller inse sig överkörd av "hardcore"

Lvl 60 är väldigt relativt just nu. Jag har 20h i spelet och har lvl 25. Men minst 5 lvls är från en portal server där man lvlade sjukt fort. Så allt beror oå vilken server du spelar på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det där låter ju förjävla trist. Sjukt med lvl 60 btw, hur lång playtime är det?

61 timmar har jag plöjt ner. Jag har dock bara kört conquest och breakthrough. Jag missade hela den där botfarmen i portal folk gjorde innan dom hotfixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

61 timmar har jag plöjt ner. Jag har dock bara kört conquest och breakthrough. Jag missade hela den där botfarmen i portal folk gjorde innan dom hotfixa det.

Men för djäkla tråkigt att botfarma xp. Halva erfarenheten med BF är ju att lvla och låsa upp vapen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Men för djäkla tråkigt att botfarma xp. Halva erfarenheten med BF är ju att lvla och låsa upp vapen

Håller med Men när spelet släpptes var det mycket prestige i att vara först i att ha låst upp så mycket som möjligt. Om jag inte minns helt fel så blev det 30 timmar för mig den första helgen det släpptes, fre-sön. Så här i efterhand var det ganska idiotiskt att frånsäga sig alla sysslor en hel helg för att lägga på bf2042, men men...

Sen trappade jag suggestivt ner för det var tråkigt men tänkte jag skulle lägga på en extra rem för att låsa upp den sista monstersnipern vid 60, NTW-50, som förövrigt totalsög enligt mig. Så såfort jag fått den slutade jag spela.

Permalänk
Medlem

Har spelat sammanlagt 1 - 1,5 timmar, då jag (dum som jag är) köpte spelet på release. Har därefter inte känt någon alls lust att spela, utan enbart följt trådar och diskussioner om detta spel-haveri.

Lite lustigt att läsa att spelare börjar droppa av 2 veckor efter release. Undrar om det överhuvudtaget går att rädda något av detta spel…

Permalänk
Medlem
Skrivet av HusGud:

Har spelat sammanlagt 1 - 1,5 timmar, då jag (dum som jag är) köpte spelet på release. Har därefter inte känt någon alls lust att spela, utan enbart följt trådar och diskussioner om detta spel-haveri.

Lite lustigt att läsa att spelare börjar droppa av 2 veckor efter release. Undrar om det överhuvudtaget går att rädda något av detta spel…

Så sa alla om katastroferna BF5, BF1 och för att inte nämna BF4 och BF3 som samtliga hade en katastrofal release. Jag tycker att folk hoppar på grin-tåget av samma anledning som att vissa YT videos får sjukt många dislikes. Många vill bara vara med resten och skapar sig egentligen ingen egen åsikt. Spelet är sjukt dåligt optimerat och en djävla massa buggar, senast igår såg jag ett hoovercraft köra upp för ett höghus i öknen. Ja som en spindel, körde fram till väggen och började köra vertikalt upp 61 våningar, POST-patch. Men jag håller fast i min åsikt om att det här kommer vara det bästa BF som släppts när dom börjar rulla ut fler patchar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

61 timmar har jag plöjt ner. Jag har dock bara kört conquest och breakthrough. Jag missade hela den där botfarmen i portal folk gjorde innan dom hotfixa det.

Uhj!

Alla är man olika, jag tycker det ju är så sjukt trist att man måste låsa upp saker. Blir ju bara förbannad när man blir skjuten av andra som har andra förutsättningar än en själv.

Det borde ju vara nån gräns på vilken nivå av spelare som tillåts spela med varandra?

60 timmar är nog mer än vad jag kommer lägga på BF2042 under hela spelets livslängd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Uhj!

Alla är man olika, jag tycker det ju är så sjukt trist att man måste låsa upp saker. Blir ju bara förbannad när man blir skjuten av andra som har andra förutsättningar än en själv.

Det borde ju vara nån gräns på vilken nivå av spelare som tillåts spela med varandra?

60 timmar är nog mer än vad jag kommer lägga på BF2042 under hela spelets livslängd

Ranken spelar pftast ingen roll, döda 5 personer med varje vapen så låser du upp saker som förbättrar dina förutsättningar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Så sa alla om katastroferna BF5, BF1 och för att inte nämna BF4 och BF3 som samtliga hade en katastrofal release. Jag tycker att folk hoppar på grin-tåget av samma anledning som att vissa YT videos får sjukt många dislikes. Många vill bara vara med resten och skapar sig egentligen ingen egen åsikt. Spelet är sjukt dåligt optimerat och en djävla massa buggar, senast igår såg jag ett hoovercraft köra upp för ett höghus i öknen. Ja som en spindel, körde fram till väggen och började köra vertikalt upp 61 våningar, POST-patch. Men jag håller fast i min åsikt om att det här kommer vara det bästa BF som släppts när dom börjar rulla ut fler patchar.

Fast var dom övriga BF-titlarna så katastrofala? Jag är ingen hardcore-gamer på något vis, men började med BF 3 och har sedan dess följt spelet någorlunda. Senaste BF 5 så fick jag en wow-känsla när jag spelade vid första tillfället. Detta trots buggar och dylikt.

Det är just den avsaknaden av wow-känsla som sätter sin prägel för mig. Visserligen kanske det också beror på att min dator åldrats (liksom jag själv). Det är dock det som gör att jag inte känner någon lust att pröva spelet igen.

Gissar att det med spel är lite samma logik som inom övrig media. Det är ett begränsat utrymme av tid att fånga spelaren, och missas detta tidsfönster så skapas ingen hype och spelare går vidare.