Inlägg

Inlägg som MandrillHaren har skrivit i forumet
Av MandrillHaren

Hmm, kan du skicka pluginen till mig så kan jag kolla på den?

Av MandrillHaren

Japp, det är samma sak, ta bort AI paketet, och ändra summon.disable till summon.kill i ditt svript

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
hmmm har kommit en liten bit på vägen med min mod:P Frågan är bara hur jag ska få Xivilaien att sluta förfölja mig? Han ska ju vara en mega titan best som dödar allt:P Och så vill jag få kroppen attstanna kvar när han dör? Nån som har några ideer? Har letat Tutorials men hittar inget vettigt.....

Så du vill inte att din summon ska följa efter dig? I så fall ska du öppna upp honom, trycka på AI och ta bort AI paketet som heter typ mnSummonGreaterXivilaiAI eller nåt sånt, minns ej vad jag döpte det till.

För att få hans kropp att stanna när tiden på spellen tar slut ändrar du näst sista raden i scriptet mnSummonGreaterXivilaiScript från summon.disable till summon.kill

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Jag har byggt om terrängen lite på grund av olika husbyggen och måste därmed placera ut nya navigeringspunkter. Men när jag trycker på CTRL och högerklickar för att sätta ut en ny punkt på marken blir den röd och inte orange som den andra. Varför är de som är utomhus oreangea och de som är inne röda, och varför blir mina ute också röda?

Jag kan inte så mycket om navigeringspunkter, men det jag vet är att det tydligen ska vara ett rent helvette att få ordning på dem när man ändrar på utomhuslandskapet. Bland annat har Sotobrastos (Oscuro's Oblivion Overhaul) fått försena sin release av v1.3 rätt mycket bara för att ha lagt in några nya ruiner och grottor som störde AIns navigeringspunkter.

Orangea navigeringspunkter är automatiskt genererade medans röda är ditsatta för hand.

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dead
Vad trevligt att du tar upp console.se jag jobbar nämligen där..
Så ställ gjärna frågor om ni har några..

Det är inte jätte svårt att löda i en xbox.. Men man måste nästan ha lödigt lite tidigare i sitt liv

MVH Mr Dead

När jag lödde min första xbox hade jag aldrig lött förut, och det var en 1.6 xbox. Visst, det blev inte snyggt, men det funkade och det håller än (ett par år sen)

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
Whahaa!!? Oj va snäll du e:D Hade nästan gett upp på den för jag hittade inte niffen:P Men tack så jättemkt:D [/B]

Det är lungt, läs några tutorials, gör en quest till spellen och släpp en färdig mod här sen Du behöver inte ändra i niffen för att ändra hur stor han ska vara. Utan det är bara att höja "base scale" och "attack reach" i samma ruta som du ändrar hans andra stats. Jag höjde från 1.25 till 1.50 i base-scale, men då fastnade han i trånga grottgångar o.s.v. du får balancera det lite bättre själv

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Befarade också det, nåja.
Tack ändå.

Spunk, jag svarade på ditt inlägg om ämnet i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Ingen som kan fixa orginal texturerna och så, för jag har råkat ladda hem texturer som ska funka i 2048*768, och jag kör med 1024*768 så det ser skit ut på vissa ställen.

Jag tror att du, och några andra här har fått det här om bakfoten. Texturerna du har tankat är inte "anpassade" för en högre upplösning, utan texturerna själva är mer hög-upplösta. Det spelar ingen roll vilken upplösning du kör spelet på, texturerna förblir de samma. Vilket texturpack är det du har laddat ner?

[edit]Murkelbarnet:
Nu har jag fixat ihop en liten plugin med en summon greater Xivilai-spell. Jag har inte gjort några ändringar på xivilaien förutom att göra honom större, så du får göra honom så stark som du vill. Hans ID är mnSummonGreaterXivilai . Spellens ID är mnSummonGreaterXivilaiSpell. Den får du tweaka så att den kostar mer magicka o.s.v. Här är själva scriptet:[/edit]

Citat:

Script

scn mnSummonGreaterXivilaiScript ;scriptnamn

ref summon ;referens av summonen

begin ScriptEffectStart ;här börjar koden som körs när man kastar spellen

set summon to player.placeatme mnSummonGreaterXivilai ;gör själva summonen och anger din summon som referens

summon.pme ZXIV 3 ;lägger på visuella effekter på din summon (samma effekt som vanliga Summon Xivilai)

end

begin scripteffectfinish ;koden som följer körs när tiden på spellen har gått ut

summon.PMS effectSummonMythicDawn 5 ;Lägger på en visuell effekt

summon.disable ;din summon försvinner

end

Och här är nerladdningslänken: http://rapidshare.de/files/26079762/mnSummonGreaterXivilai.es...

Av MandrillHaren

Vilket chip som helst funkar, själv ser jag ingen anledning till nåt av de dyrare chippen för att alla grundfunktionerna är de samma.

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
Okej verkar inte kunna hitta nån hjälp om det här nån annanstans så jag frågar här istället:) Det är så att jag skulle vilja göra en spell som summonar en Xivilai fast den ska vara större och starkare....hur gör jag? Det blir bara feel:/

Tyvärr, men alla spell-effekter inklusive summons är hårdkodade, det är inga script som styr dem. Däremot kan du göra ett script själv. Du behöver inte ändra i .nif:erna för att ändra skalan, utan det kan lätt göras i ett script. Förutom scriptet måste du även ställa in alla AI-paket så att din Xivilai t.ex. inte attackerar dig och så att han följer efter dig. Jag sitter tyvärr nu på min iBook så jag kan inte kolla constructionsettet, men när jag får tillgång till min PC under dagen kan jag nog skicka en färdig mod-fil och posta ett script i forumet så du bara behöver ändra själva statsen för din xivilai.

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Som sagts innan, du kan aldrig jämföra ett singelplayerspel med ett MMORPG. Visst du kan köra starten med låga krav men så fort du kommer in i ett område med folk blir det BETYDLIGT mer krävande än vilket singelplayer som helst. Jag kan dra på fullt på Oblivion utan hack. EQ2 i en vettig zon med mycket folk, glöm det - diabilder. Det är inte optimering som är fel, det är mer krävande att ha hundra spelare kastandes spells och gud vet vad.

Dålig optimering är just det det är. Tänkte aldrig spelutvecklarna på att det brukar finnas många karaktärer på skärmen samtidigt när man kör ett MMORPG? Varför göra så "snygga" karaktärer när ingen kan se dem för att det är så dåligt optimerat.

Av MandrillHaren

Tackar, en viktig nerladdning du borde lägga till i listan är Oblivion Mod Manager. Om man har moddar som ersätter texturer/modeller/ljud är det ett måste, ifall man inte använder den uråldriga archiveinvalidation.txt metoden. Länk: http://timeslip.chorrol.com/

Av MandrillHaren

Haha, det där blev nog lite för mycket Här är en version av ESPn utan night-eye/detect life. http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/mn_Revival.rar

Av MandrillHaren

Mr. Bravo:

Tackar Moddarna funkar antagligen med varandra, fast du lär få alla effekterna samtidigt, alltså night-eye, detect life, hjärtslag/andningsljud och trippel syn samtidigt :D. Prova gärna och posta en screen

[edit] Om du vill kan jag göra så att modden som gör att man ser dubbelt/trippelt kickar in på samma nivå som min mod, och att man även kan ändra det med samma dialog-ruta.[/edit]

Av MandrillHaren

raQblad, det finns en mod som balancerar level-scaling rätt rejält, och det är Oscuro's Oblivion Overhaul. Om några dagar kommer en ny version som kommer äga allt. Du kommer inte möta banditer i daedric-rustningar längre, spelet blir mycket svårare, och mer belönande. Ett absolut måste i min mening.

Av MandrillHaren

Om några dagar kommer ju Oscuro's Oblivion Overhaul v1.3, kommer lätt bli den bästa oblivion-modden hittills.

[edit] Måste ju göra reklam för min egen modd lite ^^. Är du trött på att inlevelsen förstörs av att du trycker på F9 och plötsligt är tillbaka med full HP när du dör? Tanka då Oblivion Revival! En mod som låter dig bli återupplivad av gudarna till ett tempel du valt. Ett nytt nära-döden läge inför en helt ny dimension i stridssystemet. När du får låg hp slår nära-döden läget på vilket indikeras av ljudet av dina hjärtslag och din tunga andning, samtidigt som du ser själarna hos dina fiender. Tar du skada under läget dör du och blir återupplivad i ett tempel, men besegrar du din motståndare eller helar dig själv går du ur läget. Ifall du dör och blir återupplivad kommer du vara försvagad av döden, och alla dina attribut är sänkta med 10 i 10 minuter för att balancera ut det hela.[/edit]

Filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=TGx2aJEf55A
http://www.youtube.com/watch?v=wN6Bc-NhFt4

Nerladdning: http://www.tessource.net/files/file.php?id=5465

Av MandrillHaren

Släppte nyss min nya mod Oblivion Revival, som jag gjorde mest för att lära mig scripting. Den gör det den låter som att göra, nämligen återupplivar ens karaktär ifall man dör. När man når en viss procent HP (default: 22%) så går man in i "near death mode". Om man tar skada när man är i det läget så "dör" man, ens karaktär faller ihop och man blir återupplivad i ett tempel, eller hos häxan Malene, beroende på vem man pratat med. När man är i nära-döden läget så kan man fortfarande strida normalt, och om man dödar sin motståndare, eller helar sig så går man ur läget igen. Ifall man dör och blir återupplivad så blir man försvagad av döden, genom att alla ens attribut är sänkta med 10 i 10 minuter.

Filmer på hur allt går till:
Nära döden läget: http://www.youtube.com/watch?v=TGx2aJEf55A
Hela återupplivnings-processen: http://www.youtube.com/watch?v=wN6Bc-NhFt4

Nerladdning finns här: http://www.tessource.net/files/file.php?id=5465

Av MandrillHaren

Wii Sports är väl inte heller direkt spelet med störst budget. Ser mest ut som ett par mini-spel i ett paket, så det lär följa med konsollen.

Av MandrillHaren
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Hur hög var din sneak-skill och vilken level var du då?

Gjorde mainquesten rätt sent, så jag var väl på runt 15-16 nånting, och då hade jag väl 100 i sneak. Men i princip sen level 10 har ingen fiende nånsin sett mig, förutom fiender som summonar. Av nån anledning verkar det som att när en fiende summonar en annan varelse så ser de spelaren direkt.

Av MandrillHaren

Precis som alla andra fiender i spelet var Boss-lichen extremt lätt för min stealth-karaktär med båge. Jag använde aldrig chameleon, men ändå kunde jag ta ner honom utan att han ens såg mig. Stealth är ruggigt obalancerat i min mening. Kunde köra igenom hela arenan utan att bli sedd en enda gång.