Permalänk

Orolig över BFBC2

Tjenna SC!
Sjukt sugen på att köpa BFBC2 nu ikväll.
Fast kommer min dator klara det?

AMD athlon x2 5000+ Inge OC
Ev-ga? 9600GT
2 gig ram. Vet inte namnet!

Är ganska dålig på det med dator specs och sånt men jag förlitar mig på er!
Gjorde nått test och det var lite över "Pass" men inte över requirments därför är jag orolig!

Permalänk
Medlem

vad för os har du? sen, hur snabbt är minnet?

du kommer nog kunna spela det, men sen vet jag inte riktigt på vilken grafik inställning, du kan iaf glömma högsta upplösningen med maxade inställningar, men det beror även på vad för upplösning du kör med, på skärmen alltså?

Permalänk
Medlem

Om du vill njuta av grafiken och slippa lagg så rekommenderas att spara till en ny burk. 4 kärnor är väl nästan ett "måste" för att det flyta på.
Hade ett AM3 (kommer inte ihåg vad för något med 6600) med 8800GTS och det funkade hyfsat i low/medium mode men man missar den snygga grafiken.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Avstängd

Tror inte du kommer njuta av att spela bfbc2 med din dator faktiskt.... visst går det nog, men ja.... bestäm själv, det är ett väldigt krävande spel...

Jag hade nog inte köpt det utan sparat pengarna till en ny dator

Med min setup i signen så kan jag spela bfbc2 i 1280x1024, Allt på High, 2xMSAA, Vsync aktiverat, 1x Antiblabla-filtering, HBAO aktiverat utan lagg.
Vet inte om den klarar högre upplösningar då min skärm inte stödjer det så kan inte testa..

Permalänk

Tack grabbar!
Får spara pengarna till ett nytt graffe och RAM. Kanske nu CPU i sommar efter jobbandet då!

Permalänk

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/
här har du lätt så att du kan gå in och kolla om din dator klara det eller inte

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

Det gör du nog rätt i. Har du nått att jobba för. Får upp dig ur sängen.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamesbond88

det enda den sidan är bra för är om man vill kolla om spelet startar öht.

hur bra det kommer flyta kan den sidan aldrig säga , nä inte äns om man får full pass på recommended , eftersom sidan går efter required of recommended från speltillverkaren , som i sin tur inte ger så bra bild över vad som krävs för att maxa osv.

vill man veta hur bra spelet flyter innan man köper så kör man demot eller så lånar man det av en bekant.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssa87
Om du vill njuta av grafiken och slippa lagg så rekommenderas att spara till en ny burk. 4 kärnor är väl nästan ett "måste" för att det flyta på.
Hade ett AM3 (kommer inte ihåg vad för något med 6600) med 8800GTS och det funkade hyfsat i low/medium mode men man missar den snygga grafiken.

Ny burk tror jag också att han behöver men lagg får han inte på grund av att burken förmodligen inte klarar att leverera hög fps. Däremot kommer det troligen hacka på hans burk.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamesbond88

Finns en sådan test sak på själva hemsidan för spelet också. Hittar den dock inte nu men den ska finnas där någonstans.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande system som dig (fast amd 6000+) och jag kan säga att du kan lira singelplayer utan lagg.

Ska du dock lira över internet så blir det hela mer cpu krävande, och du kommer att lagga. mycket.

Uppgraderade till systemet i sign och allt flyter nu på max (fast 2 aa) med ca avrage 50fps.

Så Quad ä som sagt nästan "obligatoriskt" för att få detta att flyta.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Finns det folk som inte kör Quad? Whaaaat

Visa signatur

Herrow