Permalänk
Medlem

9800GT och 9800GTX i SLI?

God afton swec,

min bror är slö och orkar inte göra tråden själv så han tvingade mig att göra den. Som topic lyder undrar han om det är möjligt att köra SLI med hans 9800GT och ett 9800GTX. Google säger nej, det går inte, olika GPU och antal streamer processorer. Men den här bilden säger inte det:

Är bilden riktig/GPU-Z får ut korrekt information om korten?

Enligt honom så påvisar bilden att hans kort till vänster är så gott som likadant som GTX kortet till höger. Det enda som skiljer är klockfrekvenserna. Så vad säger ni? Är han helt ute och cyklar (vilket jag tror) eller finns det en mikroskopisk möjlighet att det faktiskt går?

//n1ck0

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så går det tyvärr inte =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

om det går så går det i klockfrekvenserna på det lägsta, men tror inte det går.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Tror det är egentligen drivrutinerna som sätter stopp för det.

Testa att göra så här!

Ha bara ETT av grafikkorten i datorn. I denna miniguide utgår jag ifrån att det är 9800GT kortet som sitter i Ha i detta kort så det blir lättare att följa och testa min guide! (Datorn kommer inte paja)
1. Ladda ner och installera Rivatuner.

2. Starta Rivatuner och sen klickar du under 'Target Adapter' på 'Main' fliken i programmet där det står "Customize..." och sen går du in på 'Low-Level System Settings'.

3. Kolla under PCI DeviceID Settings och ändra på 'Graphics adapter identification' från "determined by hardware" till "custom".

4. Sen precis nedanför (fortfarande kvar vid low-level bla bla) så ser du att det är typ en ruta med text i som är lite mörk med två pilar vid sidan. Justera pilarna så det står istället för '0614 (NVIDIA GeForce 9800GT) typ' till '0612 (NVIDIA GeForce 9800GTX/+ w/e). Du kommer nu lura drivrutinerna att det är samma kort(tror och hoppas jag)

5. Stäng av datorn, stoppa in det andra kortet dvs 9800GTX+ och starta upp skiten.

6. Prova att aktivera SLI om det funkar så ja då kan du njuta av SLI

Du kan göra denna guide åt motsatta hållet om du vill ha ditt 9800GTX+ som typ primära kort eller något liknande.

OBS! Kanske inte funkar

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Tror det är egentligen drivrutinerna som sätter stopp för det.

Testa att göra så här!

Ha bara ETT av grafikkorten i datorn. I denna miniguide utgår jag ifrån att det är 9800GT kortet som sitter i Ha i detta kort så det blir lättare att följa och testa min guide! (Datorn kommer inte paja)
1. Ladda ner och installera Rivatuner.

2. Starta Rivatuner och sen klickar du under 'Target Adapter' på 'Main' fliken i programmet där det står "Customize..." och sen går du in på 'Low-Level System Settings'.

3. Kolla under PCI DeviceID Settings och ändra på 'Graphics adapter identification' från "determined by hardware" till "custom".

4. Sen precis nedanför (fortfarande kvar vid low-level bla bla) så ser du att det är typ en ruta med text i som är lite mörk med två pilar vid sidan. Justera pilarna så det står istället för '0614 (NVIDIA GeForce 9800GT) typ' till '0612 (NVIDIA GeForce 9800GTX/+ w/e). Du kommer nu lura drivrutinerna att det är samma kort(tror och hoppas jag)

5. Stäng av datorn, stoppa in det andra kortet dvs 9800GTX+ och starta upp skiten.

6. Prova att aktivera SLI om det funkar så ja då kan du njuta av SLI

Du kan göra denna guide åt motsatta hållet om du vill ha ditt 9800GTX+ som typ primära kort eller något liknande.

OBS! Kanske inte funkar

Okej ska framföra det till honom eller om han till och med läst här

Men som sagt jag så är jag tveksam till att det kommer funka men han är optimistisk.

Visa signatur

Tofu bud