Permalänk
Medlem

Problem efter uppdatering till 8GB

Hej,

Jag har precis installerat Windows 7 64bitars versionen och nu kan jag inte starta datorn. När jag har alla fyra modulerna i datorn så går datorn igång men skärm, tangentbord och mus döda. Jag kan höra att datorn jobbar men mycket mer händer inte. Kommer inte ens in i Bios.

Tar jag ut och bara kör med 6gb så fungerar det fint. Har testat olika kombinationer för minnena så det skall inte vara något fel på varken minnena eller moderkortet.

Någon som har råkat ut för detta tidigare?

Kör med följande:
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V,

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156
4xDDR3, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)x16

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860
Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

//Krip

Permalänk
Medlem
Skrivet av krip:

Hej,

Jag har precis installerat Windows 7 64bitars versionen och nu kan jag inte starta datorn. När jag har alla fyra modulerna i datorn så går datorn igång men skärm, tangentbord och mus döda. Jag kan höra att datorn jobbar men mycket mer händer inte. Kommer inte ens in i Bios.

Tar jag ut och bara kör med 6gb så fungerar det fint. Har testat olika kombinationer för minnena så det skall inte vara något fel på varken minnena eller moderkortet.

Någon som har råkat ut för detta tidigare?

Kör med följande:
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V,

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156
4xDDR3, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)x16

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860
Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

//Krip

Har du lyckats hitta en lösning? Byggde en maskin åt en kompis igår nämligen med samma problem. Maskinen startar, men ingen reaktion från TGB eller skärm. I just den maskinen sitter det 4GB (likadana minnen som du har, likadant moderkort) och när jag flyttar minnena från slot 1-3 till 2-4, då bootar maskinen.

Är det någon som vet om det är några generella problem med detta moderkort?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Kolla så att ni har det senaste bioset eller hoppa tillbaks ett steg.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdatera BIOS, och testa att höja spänningen till minnena lite extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Uppdatera BIOS, och testa att höja spänningen till minnena lite extra.

Jag antar att du inte svarade mig nu? Eftersom minnena fungerar i slot 2-4 men inte 1-3.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Jag har inte hittat en lösning Kör just nu med 6GB vilket suger då jag det betyder att minnena går på halvfart.

Pratade med de på komplett och de tyckte att jag skulle köra vanliga 1.5v minnen. Enligt dem var det svårt att få det att funka med 4 2GB minnen och de tyckte att jag antingen skulle välja 2 x 4GB eller 1.5v minnen. Tyvärr är 2x4GB dubelt så dyrt så jag hoppas bara att någon löser detta. Hade även slängt förpackningen till mina minnen så jag fick inte heller byta mina minnen

Hoppas att det kommer en lösning snart för jag skall köra denna dator som en server för SAP och skulle behöva allt minne jag kan få.