Nytt moderkort, nu går inte windows att installera?

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort, nu går inte windows att installera?

Tja tja alla Sweclockers!

Nu är det så att jag fick precis tillbaka mitt moderkort på garantin, efter de crashade. Fick ett helt nytt moderkort och satte i detta i min dator. Alla delarna som sitter i nu, har suttit tillsammans innan. Precis likadant moderkort nu, som innan, bara det att de är helt nytt.

Men när jag skulle prova installera windows 7 gick det inte. Provade först med 64bit, det funkar inte, 32bit sa samma sak.

Det står att det fattas en fil efter det har kopierats, och det ska extractas så "Fattas en fil eller den går inte läsa." Och försöker man hoppa över den filen så fattas nästaoch nästa och nästa osv osv. Inte en enda fil som kopieras verkar det som. Har provat att installera på båda mina HDDs.

Så jag provade med en vista 64bit, och en 32bit. Inte det heller.

Windows xp32bit funkade inte, och inte heller 64bit. Har alltså provat 6 olika skivor/versioner på windows. Och de funkar inte. Har formaterat hårddiskarna via installationen varje gång jag skullat installera någon ny. Fattar fan inte vad som är fel. Någon som har en aning? Min pappa har hållt på med datorer sen många många år tillbaka och han hade inte heller en jävla aning om vad de kan va. Har du en aning, så SPEAK OUT!

Tackar så mycket på förhand!

Visa signatur

I ken't brain todai, I haz teh dumb.

Permalänk
Medlem

Du testar 6 st OS men skriver bara "funkar inte" på 5 av dom.
Svarar vi "funkar vist" så blir inte du bli glad heller.

Ge oss detaljer. Hur, Vad, När etc.

Trasiga/smutsig CD/DVD läsare/skivor, kablar, USB minne mm?

Permalänk
Medlem

Trasigt minne/moderkort/hårddisk?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Testa att installera från USB-minne.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

kolla bios, att allt är ok

Permalänk