Permalänk
Medlem

xInsIDE.exe har slutat att fungera..

.. får jag som felmeddelande varje gång jag startar datorn. Någon som vet vad detta är för något?

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns en bra sökmotor som heter Google. Indexerar olika sidor på internet, som tex denna:
http://forums.hexus.net/operating-systems-applications/129433...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

virus-trojan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chander
virus-trojan

Någon som kan konfirmera detta ?

Permalänk
Medlem

http://www.bleepingcomputer.com/startups/xInsIDE.exe-21960.ht...

Fast ja, googla rundor och läs runt lite för att vara säker, bara sök på xInsIDE.exe och se vad du hittar.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har alla på Swec något emot att man frågar något som möjligtvis redan fanns på internet? Verkar som att folk inte vill att man ska starta nya trådar och endast leta på google

Permalänk
Medlem

det finns en sökfunktion här med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chander
det finns en sökfunktion här med

Mm och det är nog den sämsta jag använt men jag har sökt om xinside.exe här också utan resultat därför frågade jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du läst min länk? Det verkar knappt så eftersom där står hur man ser skillnad på om det är en trojan eller inte, via den andra filen som alltid följer den du frågar om.

Jag postar ofta mycket ingående och bra länkar men antingen kan inte folk engelska eller orkar de inte läsa. I det här fallet var den ovanligt kort och koncis.

Citerar väl för säkerhets skull:

"Just a warning to those who might read phantom's reply and jump to delete xRaidSetup.exe. If the file name is spelled without the "u", then yes, delete it. But the odds in this case are that demonicd just misspelled it since he does have a board with the JMicron controller and the Asus driver CD would have typically installed that for him."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro