Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebben
Sitter på hotellet i USA nu och kan informera er om att adaptern inte är något problem. När jag kommer hem skall jag köpa en sladd, då adaptern inte är "gjord i ett enda stycke". Svårt att förklara men, den sladden som kommer från vägguttaget går alltså att byta ut... Jag kommer nog tycka det är smidigare än att hålla på med en konverter.

g73:an är, form- och utseendemässigt helt underbar enligt mig. Älskar ytan och tangentbordet är skönt. Går utmärkt att ha i knät när man surfar osv, man bränner absolut inte upp låren. Det är tyvärr det enda jag kan svara på än, då jag inte kunnat sätta den på några riktiga prov än.

Sebastian.

gött och höra, ser fram i mot din riktiga "review" x)

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebben
Sitter på hotellet i USA nu och kan informera er om att adaptern inte är något problem. När jag kommer hem skall jag köpa en sladd, då adaptern inte är "gjord i ett enda stycke". Svårt att förklara men, den sladden som kommer från vägguttaget går alltså att byta ut... Jag kommer nog tycka det är smidigare än att hålla på med en konverter.

g73:an är, form- och utseendemässigt helt underbar enligt mig. Älskar ytan och tangentbordet är skönt. Går utmärkt att ha i knät när man surfar osv, man bränner absolut inte upp låren. Det är tyvärr det enda jag kan svara på än, då jag inte kunnat sätta den på några riktiga prov än.

Sebastian.

Grymt. Jag antog nästan att det skulle vara en sådan adapter, men jag tänkte att det hade kanske blivit en förändring sist jag såg en bärbar pc (äger som sagt en macbook, där strömsladden är i ett stycke).
Om jag inte är helt ute och cyklar, är det inte samma uttag på laptop AC-adaptern (dvs kabeln man kopplar in i vägguttaget) som det är t.ex på en stationär dator (nätagg)?
Har som sagt aldrig ägt en pc bärbar och har inte som vana att inspektera strömkablarna när jag stöter på en nämligen.

Som thereal_twisted sa, så hoppas jag att även clevo adaptern är av samma internationell standard, så endast kabeln behövs bytas ut. Lutar mer åt den just nu då det verkar som sagt vara torka på G73an och jag är fortfarande rädd för att den skall vara släpbar.
Önskade det fanns fler 15,6" med 5850'n istället. Pris/prestanda skulle säkert vara betydligt lägre än med 5870'n, och kan kanske känna att 5870'n är lite overkill för en 15,6".

Har fortfarande inte fått svar från excaliberpc angående tillgängligheten på G73an. Återkommer så fort jag vet något.

Däremot mailade jag xoticpc angående deras sager 8690 (clevo W860CU).

Det handlade lite om garantiärenden, tangentbord och så vidare.
Det som kan vara intressant att nämnas är att ac-adaptern som följer med clevon är universal, då man byter ut kabeln som skall in i väggen med en köpt i Sverige. Jag skulle tippa på att jag får samma svar angående G73an när jag mailade excaliberpc.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lain

Önskade det fanns fler 15,6" med 5850'n istället. Pris/prestanda skulle säkert vara betydligt lägre än med 5870'n, och kan kanske känna att 5870'n är lite overkill för en 15,6".

Jag skulle tippa på att ett 5850m(ddr5) ganska lätt går att klocka till samma nivå som ett 5870m eftersom gpu är exakt samma, inga låsta pipelines eller liknande som på desktop motsvarigheten.

Å andra sidan går det ju även att klocka 5870m men skillnaden på dom båda lär inte vara alls så stor som på desktop modellerna.

Ang. ström adaptrarna så borde ju dom flesta köra med lös sladd från vägg till adapter för att slippa tillverka olika modeller av adaptern. Billigare att bara ha olika sladdar beroende på land, speciellt på sager/clevo eftersom det är barebones. Men bra att få det bekräftat naturligtvis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Jag skulle tippa på att ett 5850m(ddr5) ganska lätt går att klocka till samma nivå som ett 5870m eftersom gpu är exakt samma, inga låsta pipelines eller liknande som på desktop motsvarigheten.

Å andra sidan går det ju även att klocka 5870m men skillnaden på dom båda lär inte vara alls så stor som på desktop modellerna.

Ang. ström adaptrarna så borde ju dom flesta köra med lös sladd från vägg till adapter för att slippa tillverka olika modeller av adaptern. Billigare att bara ha olika sladdar beroende på land, speciellt på sager/clevo eftersom det är barebones. Men bra att få det bekräftat naturligtvis

Jo precis, och därför hade man säkert kunna fått ned kostnaden något.
Jag hade gärna tagit en 5850m (gddr5) istället för 5870m (gddr5) om det hade gett en ansenlig skillnad i priset. Jag lutade åt att köpa en Gx640 först, just för att pris/prestandan var alldeles precis rätt för mig.
Som jag sa tidigare dock så ser den ju fruktansvärd ut, och sist jag kollade var den inte tillgänglig ännu.
Sen enligt NBR så verkar den fortfarande lida av tangentbordsfelet, något jag säkerligen kommer störa mig på.

Jag kommer nog i början av nästa vecka beställa en clevo, antagligen från
http://www.kobaltcomputers.co.uk då prisskillnaden från xoticpc var så liten att kostnaden vid ett garantiärende fram och tillbaks till usa inte är värt det.
Dessutom erbjuder kobaltcomputers svenskt tangentbord utan extra kostnad, något som kostar $79 hos xoticpc. Detta ökar säkert säljvärdet något.

Har någon beställt från kobaltcomputers? Jag är intresserad av att höra hur det ligger till med den s.k "cashbacken", när man väljer bort win7?
Jag antar att jag blir tvungen att betala in pengar för win7 först, och sedan efter dom skickat datorn får man tillbaka £75 tills sitt konto, eller?

Eller har dom faktiskt gjort som så att dom bara drar av det på summan direkt så när man skall betala in får man ett kvitto som är £75 lägre än det som framgår på hemsidan, när man lägger beställningen?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.