Permalänk
Medlem
Skrivet av Snurrzor:

Det låter ju lovande, som sagt är jag lite grön på detta området så vet inte hur många program de körde på telefonen när jag pillade lite med den. Något som jag funderat på är vad som skiljer Desire från Nexus One? Den har en mindre mikrofon men det måste väl vara något mer?

*Nexus har touchknappar -- Desire har fysiska (gillar detta bättre)
*Nexus har dubbla mickar för bättre ljud vid samtal och dylikt -- Desire har en mick.
*Nexus har standard Android -- Desire har HTC Sense (gillar Sense bättre men Nexusen kommer förmodligen få snabbare mjukvaru-uppdateringar.
*Nexus har trackball -- Desire har optisk sensor (bara provat den på Desire, inget jag kommer använda, gillar den inte alls.)

Sen utseendet såklart

Permalänk
Medlem

Har sätt att de följer med ett par headset men dom ser ju kass ut, tänkte om man kunde använda headset som är Iphone kompatibla ? ?

Permalänk

Fick min Desire igår. Vilken otroligt skön telefon att arbeta med. Allt funkar perfekt......Hur mycket som helst att lära sig dock som 1:a användare utav android

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Beställde min desire från webhallen i onsdags och den har inte skickats än. Någon som har beställt den från webhallen och har fått den redan?

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem

Här får ni en länk till instruktionerna för hur man installerar röst till text i Desire.
Tror att det är den man får till i Nexus one, men blev antagligen utelämnat till Desire pga den är så lokaliserad... typ den funkar bäst på amerikansk-engelska.

Förutom att man kan diktera engelska mail och sms så går den att använda vid google-sökning och för att hitta bland alla underbara appar som man installerat.

http://nimbu.amorvi.com/2010/04/add-full-voice-to-text-to-htc-desire/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

På minussidan är kameran. Visst den är långt ifrån värdelös men den är inte superbra heller. Aja hoppas du får ut något av det svamlet iaf Kan inget annat än rekommendera den som sagt, hur grym som helst!

Hmm, på vilket sätt är kameran dålig tycker du? Är påväg att köpa en Desire och vet att jag kommer att vara rätt beroende av kameran så vill helst veta så mycket som möjligt.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Skulle någon av er som fått er Desire kunna ta några bilder på den bredvid säg en tändsticksask, DVD-fodral, saker som man vet storleken på, de jämförelsebilder jag sett har alltid varit med andra mobiler, vilket inte säger mig så där jättemycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Skulle någon av er som fått er Desire kunna ta några bilder på den bredvid säg en tändsticksask, DVD-fodral, saker som man vet storleken på, de jämförelsebilder jag sett har alltid varit med andra mobiler, vilket inte säger mig så där jättemycket

Permalänk

Kort.....

Kan inte någon ta lite kort med sin Desire?
Hade varit kul att se om det blev bra kort..
Någon som har något uppfattning om det blir bättre kort med den än en w995?
w995 har iof 8 pixlar men det kanske ändå inte skiljer så mycket....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ieex:

Hmm, på vilket sätt är kameran dålig tycker du? Är påväg att köpa en Desire och vet att jag kommer att vara rätt beroende av kameran så vill helst veta så mycket som möjligt.

Jag är också nyfiken på detta då jag hade tänkt att använda både foto och och videoinspelning.
Telefonen verkar ju vara väldigt bra så jag vill inte välja en annan telefon bara för att kameran är dålig.
Läst att det skulle komma HD inspeling till kameran så inspelningsdelen borde ju vara bra eller är jag helt fel ute?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

Jag är också nyfiken på detta då jag hade tänkt att använda både foto och och videoinspelning.
Telefonen verkar ju vara väldigt bra så jag vill inte välja en annan telefon bara för att kameran är dålig.
Läst att det skulle komma HD inspeling till kameran så inspelningsdelen borde ju vara bra eller är jag helt fel ute?

Finns ju lite videos på youtube, men jag har inte hittat några kort ännu.
http://www.youtube.com/watch?v=UO_ASIp0Nw8
http://www.youtube.com/watch?v=Co1fCWWJl2s
http://www.youtube.com/watch?v=f5iflrf3yfU
http://www.youtube.com/watch?v=fCzoJ0XIcKE

Vet någon skillnaden på 5 och 8 megapixel? Tänkte på HTC Evo som har det sistnämnda, kan inte tänka mig att skillnaden är så dramatisk. Ska bli kul att se desire med 720p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Tack så mycket

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare

Någon som har problem med knapplåset? Min låser upp sig i fickan. Skulle vilja byta till att man trycker på optiska sensorn istället. Någon som vet om detta är möjligt?

Sen undrar jag även om man kan göra sina facebook kontakter till gmail kontakter med något bra program?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Tack, helt ok bilder verkar det ju bli. Känns som de har en speciell vardagsaura över sig.

Permalänk
Medlem

Hur är det att stänga av datauppkopplingen? Jag tänker då man åker utomlands och inte vill få en räkning på flera tusen kronor för att telefonen kopplar upp sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

Hur är det att stänga av datauppkopplingen? Jag tänker då man åker utomlands och inte vill få en räkning på flera tusen kronor för att telefonen kopplar upp sig.

Du kan stänga av och sätta på det mesta, roaming och mobilt nätverk t ex.

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Hej! skrev på fel tråd innan jag hoppas hjälp snarast .Haft telefonen 3 dagar o det är den första. Nån skrev att det fanns en sida för ladda hem apps på b la svenskt tagentbord som jag saknar finns till andra modeller men funkar det till desire med?Helt ny på sån här telefon?

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabeldraken:

Hej! skrev på fel tråd innan jag hoppas hjälp snarast .Haft telefonen 3 dagar o det är den första. Nån skrev att det fanns en sida för ladda hem apps på b la svenskt tagentbord som jag saknar finns till andra modeller men funkar det till desire med?Helt ny på sån här telefon?

Jepp, funkar till Desire också. Appen som du hittar på market via din telefon heter Scandinavian keyboard, sök på scandinavian på market så kommer den nog upp. Ladda ner installera, sen måste du välja den i inställningar också.

Personligen gillar jag standard bättre eftersom det är lite större knappar på den. Behöver jag skriva ord med åäö i sig skriver jag bara "a" eller "o" istället, då korrigerar den till rätt ord ändå. Tycker det går snabbast så.

Permalänk
Medlem

Gud vad jag älska den mobilen! Synd bara att den ligger med skärmen krossad just nu...

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Tackar för snabbt svar! Aeqist!

Visa signatur

JWT

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Aeqvist:

Jepp, funkar till Desire också. Appen som du hittar på market via din telefon heter Scandinavian keyboard, sök på scandinavian på market så kommer den nog upp. Ladda ner installera, sen måste du välja den i inställningar också.

Personligen gillar jag standard bättre eftersom det är lite större knappar på den. Behöver jag skriva ord med åäö i sig skriver jag bara "a" eller "o" istället, då korrigerar den till rätt ord ändå. Tycker det går snabbast så.

Har testat detta. Får det dock inte att fungera. Hittar inte vart man ställer in att man ska använda det?!?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Har testat detta. Får det dock inte att fungera. Hittar inte vart man ställer in att man ska använda det?!?

Gå in i exempelvis SMS-appen -> nytt meddelande -> "long press" på skrivfältet -> indatametod -> skandinaviskt tangentbord

Sen för att just få de svenska tecknena är det nog någon inställning i applikationens inställningar.

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt kluven, ska jag vänta på Nexus eller ska jag köpa Desire?

Vad gör den ena bättre? Tycker det är väldigt svårt att hitta jämförelser mellan båda på bl.a. youtube..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Har kollat runt men inte hittat något vettigt headset till den,jag lyssnar på mycket musik o är kräsen passar bra i mitt jobb hinner lyssna mycket.Det som följde med är under all kritik det gör ont att ha domi öronen!!Har ni nåt bra tips??Trådat eller blåtand?

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabeldraken:

Har kollat runt men inte hittat något vettigt headset till den,jag lyssnar på mycket musik o är kräsen passar bra i mitt jobb hinner lyssna mycket.Det som följde med är under all kritik det gör ont att ha domi öronen!!Har ni nåt bra tips??Trådat eller blåtand?

Frågat samma sak men fick inget svar, undra om Iphone kompatibla headsets?

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med att koppla upp telefonen mot mobila uppkopplingen om man haft denna uppkoppling avstängd under t.ex. natten?
Jag tycker det känns onödigt att ha på internetuppkopplingen över natten , eftersom det drar extra batteri så jag brukar stänga av den när jag inte behöver den (även wifi, eftersom det drar ännu mer batteri). Om jag bara slår av och på uppkopplingen t.ex. så fungerar det utan problem, men ligger telefonen med avstängd uppkoppling en längre tid så kopplar den inte upp till Internet igen. Det enda som fungerar då är att starta om telefonen och då fungerar uppkopplingen utan problem igen.. Ganska störande..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Någon som har problem med knapplåset? Min låser upp sig i fickan. Skulle vilja byta till att man trycker på optiska sensorn istället. Någon som vet om detta är möjligt?

Sen undrar jag även om man kan göra sina facebook kontakter till gmail kontakter med något bra program?

Det du kan göra är att ställa in ett grafiskt lösenord, dvs att du måste dra i ett visst mönster för att aktivera skärmen igen. Detta är ju egentligen tänkt för att ingen ska kunna komma åt telefonen när den är igång om den blir stulen. Men det stävjar ju det du precis skrev.

Du aktiverar denna funktionen i Inställningar -> Säkerhet -> Grafiskt lösenord

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut min, 4400 kronor fattigare. Är på laddning nu, laddar via USB, går det snabbare att ladda via nätadaptern? Bör jag vänta med att slå på telefonen tills den är fulladdad eller kan jag ha den inkopplad, ladda och leka samtidigt? Vill att batteriet ska prestera så bra som möjligt så väntar utan problem 2-3 timmar på laddningen om det ger en liten batteri-boost framöver.

EDIT: Så här står det i manualen:

Citat:

När batteriet laddas lyser meddelandelysdioden (sitter på höger sida om öronsnäckan) med rött sken när batteriet laddas. Lampan lyser grönt när telefonen är fulladdad.

Min lyser oranget, vad betyder det? o_O

Lite ögongodis (akta stora bilder, tänkte testa SweC's nya omskalningsfunktion på bilder):

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det minnet man får från dom flesta återförsäljarna hur bra är det egentligen? Vad är det för skillnad på class 4 och klass 8 minnen ?

Visa signatur

OckeJ