Klarar i3 330M Quake?
Senast redigerat
Senast redigerat
Har en polare som är ute efter ny bärbar, då han har en gammal elgiganten laptop som man måste låta vara i 5 min, när man startat den så att den inte låser sig.
Kommer användas mest till basic surfande, word etc. Men han vill främst ha en för att kunna lira Quake live när han har tid över. Frågade mig om jag visste någon för 5000 som skulle klara av det, och jag sa att jag tror jag vet en bra för 5500 men ska kolla upp det.
Då min far också ville ha ny bärbar, så har jag sedan innan kollat upp denna Acer - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=576894
i3 330M, 3gb ram, wireless n, ingen dedikerad grafik dock. Gjorde mest en sökning på billigaste i3an som fanns, då det känns bäst att ha en stark processor i längden, om man inte gamear mycket. Och dessa ska ju prestera upp emot de dyraste core 2 duo (mellan 8xxx och 9xxx).
Hört hört förut att Acer kan ha haft dålig kvalité, men gissar på att de bättrat sig (någon med info?) och de verkar göra rätt många tester innan de skeppar ut datorerna. Samt att de köpt upp alla Intels processorer så fort att andra företag som Apple fått vänta på sina, så de håller nere priset av en anledning (sjuk kvantitet av processorer).
1. Kommer den klara Quake live utan lagg? Antar det, då det inte verkar så krävande. Enda han spelar är Quake och CS 1.6.
2. Kvalité på Acer idag?
3. Någon bättre dator för pengarna?
1. ja min p4 kör det lätt.
2. Kvalitén är lika hög som igår. Skillnaden är dock att Acer har en tendens att kasta in en massa "free trail" prog. samt massor med annat bull-sh*t som bara är att avinstallera.
3. en stationär dator är alltid bättre än en bärbar, annars verkar den där väl ganska nice. Förresten så har den där inget separat grafikkort. Det är inbyggt i processorn (om jag inte minns fel).
är ni duktiga på leta efter datorer kan ni ju leta efter den här "Dell Inspiron 1564".
skillnaden mellan datorerna är nog mest att den här har ett dedikerat grafikkort, mer ram och har tyvärr inte stöd för 802.11n men b/g
______
Hittade lite på deras hemsida. Kostar drygt 7000 kr dock så om din kompis är studerande och har ett CSN kort så kan man väl få rabatt från deras hemsida om jag inte har helt fel?
HÄR! (om detta inte fungerar, gå in där själv)
jag föredrar dell över acer för att dell erhåller högre kvalité samt installerar även inte ( vad jag har förmig iallafall ) en massa med trail apps och stuff.
Jo lite segt med massa blotware, men det går väl att avinstallera direkt?
Grejjen är att hans budget ligger på 5k, då han bara ska ha den till basic saker och sen lira lite Quake. Dells motsvarighet är väl Studio 15 som ligger på 7,5k fast bättre grafik. Så han är egentligen bara ute efter något bättre än det han har, fast som klarar quake live.
En till fråga. 3gb ram, blir det dual channel då? Har för mig att de kör single channel om man använder 2gb+1gb. Kan vara annorlunda för bärbara dock.
EDIT.
Denna kan också vara intressant. i3, 4gb ram, 640gb HDD, 5470 för 6k.
http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.